  • Data: 2018-05-24 12:53:37
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 24 May 2018 00:00:51 +0200, Marek S

    > Nie mam doświadczeń. Jakie są Twoje?

    Nie jestem zwolnennikiem hybryd plugin, bo uważam że to ślepa uliczka.
    Powielanie systemów napędowych nie jest sensowne, podobnie jak nie jest
    sensowne powielanie systemów grzewczych w domach. N

    iemniej jestem w trakcie zakupu auta pod nazwą Outlander PHEV i wożę się
    tym od 2 tygodni w ramach testu czekając aż go wycenią i przeznaczą do
    sprzedaży. Póki co w 98% jeżdżę na prądzie a te 2% to celowo w dłużsżą
    trasę pojechałem by zużyć cały akumulator i sprawdzić jakie jest spalanie z
    silnika benzynowego. Na trasie 100km wyszło 3,5L w trybie EKO (znaczy jazda
    do 100km/h bo jechałem tylko lokalnymi drogami).

    > Ktoś powiedział, że typowa hybryda inna niż Porsche czy inne mocne auta
    > to trochę jak kastracja dla facetów. Nagle zaczynasz jeździć prawym pasem,
    > nigdzie się nie spieszysz. Czy tak faktycznie jest?

    W moim przypadku tak, bo jeździ się przyjemniej w ciszy (i jeszcze automat
    z odzyskiem energii, znaczy z hamowaniem po odjęciu gazu) -- nie
    przeszkadza mi że 3 minuty dłużej w aucie spędzam. Już sobie nie wyobrażam
    powrotu do spaliniaka, szczególnie diesla, szczerze mówiąc. :P

    Niemniej ten kloc przyśpiesza, z ograniczonym programowo silnikiem
    spalinowym do 120KM (ze 150KM ze względu na normy emisji) w niecałe 10 sek.

    Jednak te dwa silniki elektryczne po 60KM per oś są strasznie mizerne. W
    zasadzie może nie tyle same silniki, co po prostu dostępna moc przekazywana
    z aku. Chcąc się trzymać elektryki (w sensie prąd tylko z aku) do setki
    przyśpiesza się 16s. :/ OL jeździ na elektryce znacznie gorzej niż I-MiEV
    (tu było czuć kopa po wduszeniu "gazu", w OL praktycznie zero reakcji na
    pedał), tylko znacznie bardziej komfortowo, ciszej, więcej można zapakować
    i ogólnie dalej zajechać. Dopiero jak się spalinowiec podepnie pod prądnicę
    to elektryki zaczynają jechać -- strasznie słabo to rozwiazali dla
    użytkownika, jak ja, co potrzebuje 30km per dzień a 50-60 to już by było
    pełne zadowolenie.

    > Jak jest na szybszych drogach? Czy np. przy średniej powiedzmy 160km/h
    > silnik elektryczny daje cokolwiek z siebie?

    Daje w większości czasu, spalinowiec podpina się bezpośrednio pod przednią
    oś dopiero powyżej 140km/h (albo jak nie ma prądu w aku), wcześniej zawsze
    prądnica najpierw działa zasilając dwa elektryki i ew. ładuje aku.

    > Czy przepał jest wtedy
    > niższy niż przy tradycyjnych autach z podobnym spalinowym silnikiem?
    > Słyszałem, że średniej klasy hybryda wyłącznie w mieście daje pokaźne
    > oszczędności a poza nim zupełnie nic. Czy to prawda?

    Jechałem Outlanderem czysto spalinowym (z tym samym silnikiem co w PHEV,
    120KM też z CVT) do Włoch w styczniu br. z boxem na dachu -- jadąc około
    120km/h na stradzie spalił 12-13L na setkę. Wypad zrobię w trasę dłuższą
    niż 500km to dam znać ile pali PHEV w podobnych warunkach. Ale pewnie
    szybko to nie nastąpi. :P

    --
    Pozdor
    Myjk