  • Data: 2010-04-21 06:04:37
    Temat: Re: Brak odczytu HHD
    Od: "Jacek Kuklinski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Lukasik <m...@t...pl> :

    > Pojawiły się bo przełączyłeś tryb pracy SATA.

    Zgadza się, były włączone od nowości

    > IMO żadne z powyższych.

    > Jeśli chcesz. Może lepiej na kogoś kto to po prostu skonfiguruje? ;D

    Skonfigurowac to "umiem", ale za chiny nie chce wykryc na IDE1

    > A teraz do rzeczy.
    > Odłącz wszystkie napędy. Sprawdź stan taśm, jak masz nową to użyj nowej
    > dla dysku. Zakładam, że skoro działało to zwory masz prawidłowo
    > poustawiane, ale nie zaszkodzi sprawdzić.
    > Podłącz tylko dysk, na końcu taśmy i sprawdź czy BIOS go wykryje.
    > Później podłącz napędy optyczne.
    > A żeby wyłączyć dodatkowe kanały IDE wyłącz kontroler SATA - z treści
    > wynika, że go nie używasz.

    To już zrobiłem wcześniej o czym pisałem, na IDE1 nie wykrywa żadnego
    napedu, natomiast na IDE2 wykrywa, ale nie można nic odczytać. Dodam, że jak
    podłącze razem IDE1 i IDE2 to NIC nie wykryje na żadnym kontrolerze. Po
    wyjeciu/odpieciu z IDE1, a pozostawienie jedynie IDE2 wtedy wykryje na nim,
    ale jest nie jadalny.
    Ewidentnie tu widać, że kanał IDE1 jest 'uwalony" i robi zwarcie.
    Wszystko w BIOS-ie jest ustawione prawidłowo.

    Jacek