  • 21. Data: 2011-08-27 13:40:34
    Temat: Re: Boje w sądzie z firmą ubezpieczeniową zakończone
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-27 09:05, R2r pisze:
    > Co to za firma? Może się przydać przy okazji podejmowania decyzji co do
    > wyboru ubezpieczyciela.

    Jak potrzebujesz tylko OC, to jakie to ma znaczenie? Specjalnie
    byś zapłacił 200 zł więcej, żeby nie mieć OC w Warcie?

    PS. Autorowi gratuluję uporu i sukcesu. Jak widać trzeba było
    "zainwestować" swoje środki. Bardzo często właśnie firmy liczą
    na to, że ktoś nie ma swoich środków, żeby powołać biegłego,
    samemu naprawić auto i jeszcze mieć coś innego do jeżdżenia.
    Dlatego moim zdaniem w takich przypadkach, oprócz wypłaty tego
    co się należy powinno się jeszcze zasądzać odszkodowania
    na rzecz pokrzywdzonych w wysokości kilkukrotności odszkodowania.
    Niestety prawo chroni bogatych i jakoś nikomu z obecnej władzy
    to nie przeszkadza.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 22. Data: 2011-08-27 13:49:31
    Temat: Re: Re: Boje w s?dzie z firm? ubezpieczeniow? zakończone
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >Ta firma to warta. Jak poszukacie w archiwum to pisałek kiedyś takiego
    >posta: "Proszę nie ubezpieczajcie się w Warcie".
    a tak, moj ojciec sadzil sie z nimi przed kilkunastoma laty, pare lat
    czekal na oddanie kasy z AC i kolejne pare na odsetki (2gie tyle sie
    uzbieralo) od przetrzymania.
    Wszystko bylo w sadzie, ciagnelo sie ale wygral!
    Warta to warta, ale wydaje mi sie ze kazdy zaklad ubezpieczen zawsze
    bedzie kombinowal zeby jak najmniej wyplacic, pewnie z 75% przypadkow
    ludzie daja sobie spokoj, a reszta sie sadzi i jakis odsetek wygrywa
    co i tak sie im oplaca :(

  • 23. Data: 2011-08-27 14:17:57
    Od: to <t...@x...abc>

    begin michawar

    > Nie bójmy się sadów nie jest to
    > takie straszne i nie odpuszczajmy firmą ubezpieczeniowym które "robią"
    > nas na każdym kroku.

    Tyle, że stawka ubezpieczenia zależy od sumy wypłacanych odszkodowań, a
    nie jakichś teoretycznych. Jeśli wszyscy zaczną się sądzić o jakieś
    gigantyczne odszkodowania na naprawy starych aut, to i stawki poszybują w
    górę. Tęsknicie za europejskimi odszkodowaniami, ale trzeba sobie
    uświadomić, że z nimi w nierozłącznej parze idą też europejskie stawki za
    OC.

  • 24. Data: 2011-08-27 15:55:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 11:58:48 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Koszt naprawy nie może przekroczyć wartości odtworzeniowej przedmiotu.

    Zabrzmialo jakby koszt naprawy nie mogl przekrocyc kosztu naprawy :-)

    Odgrzebac jeszcze pare orzeczen sadow, z ktorych wynika ze uzywany samochod
    to nie jest towar oznaczony co do gatunku, i grozi bulenie na naprawe w
    ASO.
    A potem podwyzka polis :-)

    J.

  • 25. Data: 2011-08-27 17:12:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Rychu,

    Saturday, August 27, 2011, 1:40:34 PM, you wrote:

    > Jak potrzebujesz tylko OC, to jakie to ma znaczenie? Specjalnie
    > byś zapłacił 200 zł więcej, żeby nie mieć OC w Warcie?

    200PLN + 6pkt kosztuje spowodowanie kolizji, nawet banalnej. A różnica
    jest taka - "Warta? Żadnego oświadczenia - wzywam policję!".

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-08-27 17:54:44
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    > 200PLN + 6pkt kosztuje spowodowanie kolizji, nawet banalnej. A różnica
    > jest taka - "Warta? Żadnego oświadczenia - wzywam policję!".

    Dalej mnie nie przekonuje. Tu nie chodzi o to co Ty wiesz, tylko to co
    inni. Świadomość kierowców ogólnie jest mała, więc jeśli masz OC
    w Warcie, czy Link4 czy PZU, to specjalnie nie ma wpływu czy kierowca
    będzie wzywał policję czy nie.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 27. Data: 2011-08-27 18:12:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    michawar wrote:
> [...]
    > wyegzekwować od firmy ubezpieczeniowej wszystkie należności za naprawę
    > pojazdu. ...Naprawa była wykonywana z oc sprawcy.

    W sumie mógłbyś wyjaśnić co zmusza do naprawy
    w takim wypadku we własnym zakresie?

    ASO czy lepsze warsztaty danej marki mają prawie z każdym ubezpieczycielem
    umowy -
    oddajesz tam auto i w zasadzie oni sobie ustalają czy 5 czy 20 tysięcy.
    Chyba, że faktycznie ten ubezpieczyciel jest jakoś inaczej taktowany
    i warsztaty nie zawierają z nim umów.

    Pytam, bo widzę, że te kilka stłuczek na mnie czy w rodzinie, z którymi
    miałem
    kontakt przebiegały zawsze wg podobnego schematu:
    wypłata dla właściciela pojazdu wg wyceny ubezpieczyciela 5000zł
    realny koszt na rynku około 7500zł i trzeba szukać gdzie i za ile i walczyć
    z ubezpieczalnią.
    A jak nie masz czasu latać, to zostawiasz do bezgotówkowego rozliczenia
    i faktura tylko do podpisu - za to najczęściej na 10000zł.

  • 28. Data: 2011-08-27 18:19:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Rychu,

    Saturday, August 27, 2011, 5:54:44 PM, you wrote:

> [...]
    > inni. Świadomość kierowców ogólnie jest mała, więc jeśli masz OC
    > w Warcie, czy Link4 czy PZU, to specjalnie nie ma wpływu czy kierowca

    Ależ ma bardzo duże znaczenie. Bardzo wielu kierowców reaguje właśnie
    w taki sposób na widok polisy Warty w przypadku kolizji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2011-08-27 19:34:53
    Temat: Re: Boje w s?dzie z firm? ubezpieczeniow? zakonczone
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2011-08-27 14:17, to pisze:
    >Tęsknicie za europejskimi odszkodowaniami, ale trzeba sobie
    > uświadomić, że z nimi w nierozłącznej parze idą też europejskie stawki za
    > OC.

    A europejskie pensje niestety nie ;-)
    --
    Pzdr

    JKK

  • 30. Data: 2011-08-27 20:09:26
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-08-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zabrzmialo jakby koszt naprawy nie mogl przekrocyc kosztu naprawy :-)

    Kosztu odtworzenia. Na przykład poprzez kupienie drugiego egzemplarza o
    porównywalnych parametrach. (domyślam się, że wiesz ale chciałem
    uściślić)

> [...]
    > to nie jest towar oznaczony co do gatunku, i grozi bulenie na naprawe w

    No niestety, każda "podwyżka" wypłat oznacza większe wpłaty w
    przyszłości.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski