  • 81. Data: 2011-08-28 15:13:40
    Temat: Re: Boje w sądzie z firmą ubezpieczeniową zakończone
    Od: to <t...@x...abc>

    begin RadekNet

    > Bardzo chetnie zaplace te 1200 zl za pelne i _pewne_ ubezpieczenie
    > mojego polskiego 13latka zamiast 400 zl za samo OC, z ktorego nie mam
    > nic, tylko ew sprawe w sadzie w razie problemow.

    Masz taką możliwość. Takie ubezpieczenie nazywa się AC.

  • 82. Data: 2011-08-28 15:15:49
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Tomasz

    > przepraszam ze się wtrącam, bo nie mam siły czytać wszystkich wątków,
    > ale powtórzę setny raz z uporem. drastyczny spadek składek można wymusić
    > współudziałem sprawcy w ponoszeniu kosztów. oczywiście współudział
    > powienien być dobrowolny, a składki tak skalkukowane aby wszystkim sie
    > to opłacało, poza naprawdę bezmyślnymi sprawcami.

    Wyjątkowo idiotyczny pomysł, nawet nie chce mi się pisać dlaczego.
    Zresztą teraz defacto jest współudział i kompletnie to nie działa.

  • 83. Data: 2011-08-28 15:19:47
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Cavallino

    > I tak i nie.
    > Zależą od wielu czynników, przede wszystkim od oceny ryzyka przez
    > ubezpieczyciela.
    > Czyli bieżące składki nie zależą od wypłacanych bieżąco odszkodowań.

    Suma składek wprost zależy od sumy odszkodowań i to jest oczywistość.
    Oczywiście, że nie od tych wypłaconych wczoraj, nie strój idioty.
    Ocena ryzyka wpływa na procentowy podział tej sumy pomiędzy różnych
    klientów.

    > Raz że nie zawsze są, dwa że wcale nie muszą być, albo mogą być na za
    > dużym i warto im zysk zmniejszyć.

    Nie bredź. Firma będąca dłuższy czas na minusie po prostu bankrutuje.
    Przeciętnie muszą wychodzić na plus i to tez jest fakt, z którym nikt
    przytomny nie dyskutuje. A od tego, żeby nie wychodzili "za bardzo" jest
    konkurencja.

  • 84. Data: 2011-08-28 15:51:33
    Temat: Re: Boje w s?dzie z firm? ubezpieczeniow? zakonczone
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    to wrote:
    > begin RadekNet

    > Masz taką możliwość. Takie ubezpieczenie nazywa się AC.

    Tylko w tym wariancie przy szkodzie na "byle co" w trzynastoletnim aucie
    będzie
    miał rozliczenie szkody całkowitej a nie pełne ubezpieczenie.

  • 85. Data: 2011-08-28 16:04:22
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    Hej!
    On 2011-08-28 11:56, Cavallino wrote:
    > Każdy może sobie wrzucić temat do googla i sam się przekonać czy jest to
    > prawda czy nie.
    > A jak komuś się nie chce - to dlaczego ja miałbym to robić za niego, no
    > dlaczego?
    No to po kiego w ogole sie odzywasz i zabierasz glos. Skoro nie jestes
    zainteresowany dyskusja to sie nie wtracaj.

    --
    mk4

  • 86. Data: 2011-08-28 16:07:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości
    > Hej!
    > No to po kiego w ogole sie odzywasz i zabierasz glos.

    Żeby przekazać cenne informacje neptakom, którzy sami do niej nie dotarli.
    A to czy oni wierzą bardziej w swoją niewiedzę, niż w przekazywane
    informacje, do tego stopnia że im się chce SAMODZIELNIE swojej niewiedzy
    naprawić czy nie, to mnie ani ziębi ani parzy.
    Ostrzeżenie było, obowiązku skorzystania nie ma, jak ktoś nie chce, to niech
    się z sądem i komornikiem potem wykłóca, że jemu się coś wydawało.

  • 87. Data: 2011-08-28 16:12:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    > begin Cavallino

    > Suma składek wprost zależy od sumy odszkodowań

    Nie - suma składek minus suma odszkodowań w danym okresie daje wynik
    finansowy ubezpieczyciela, a nie zależy jedno od drugiego.
    Jakby było tak jak piszesz, to by znaczyło, że ubezpieczyciel WSTECZ
    podwyższa składki za okresy, w których musiał za dużo wypłacić.

    > Oczywiście, że nie od tych wypłaconych wczoraj

    I dzisiaj też nie.
    To kiedy sobie ubezpieczyciel zmieni cennik, to jego sprawa, żadnego
    automatyzmu i zależności tu nie ma.
    Niektórzy lata całe dopłacają do nierentownych ubezpieczeń obowiązkowych -
    właśnie z OC na czele.

    > Nie bredź. Firma będąca dłuższy czas na minusie

    Nie mówimy o minusie firmy, tylko o minusie bilansu z jednego rodzaju
    ubezpieczenia.

    >po prostu bankrutuje.

    Albo zarabia na innych ubezpieczeniach.

  • 88. Data: 2011-08-28 16:17:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Suma składek wprost zależy od sumy odszkodowań i to jest oczywistość.
    > Oczywiście, że nie od tych wypłaconych wczoraj, nie strój idioty.

    No, a jak się fakty kłócą z teoryjką, w którą wierzysz, to wypadałoby
    odszczekać i przeprosić za epitety raczej:
    http://forsal.pl/artykuly/408350,ubezpieczyciele_tra
    ca_coraz_wiecej_na_oc_komunikacyjnym.html

    "Aż 0,95 mld zł stracili ubezpieczyciele w ubiegłym roku na sprzedaży polis
    OC komunikacyjnego - wynika z najnowszych danych KNF. Ale co istotniejsze,
    przestali też zarabiać na polisach AC. Tu strata wyniosła prawie 0,09 mld
    zł, choć jeszcze w w 2008 roku zarobili na nich 0,44 mld zł. Wtedy zyskami z
    AC towarzystwa rekompensowały sobie choć część strat na OC, które w tamtym
    roku przekroczyły 700 mln zł.
    - Gigantyczne straty na OC pokazują, że ubezpieczyciele wykończyli się
    nawzajem wojną cenową - mówi Wojciech Rabiej, prezes Rankomat.pl."

    " Z danych KNF wynika, że już w ubiegłym roku przedsiębiorcy - którzy
    odpowiadają za znaczną część strat na OC - płacili za nie o 12 proc. więcej
    niż rok wcześniej. Na koniec roku średnia składka za OC w tym segmencie
    wyniosła 750 zł, wobec 671 zł w 2008 roku. Jednak w segmencie klientów
    indywidualnych wojna trwała w najlepsze. Średnia cena polisy OC dla klientów
    indywidualnych spadła w 2009 roku do poziomu 362 zł, wobec 378 zł rok
    wcześniej (mniej o 4 proc.)."

  • 89. Data: 2011-08-28 16:46:00
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 28.08.2011 15:13, to pisze:
    > begin RadekNet

    > Masz taką możliwość. Takie ubezpieczenie nazywa się AC.

    Ale wiesz, ja mowie o praktyce a nie teorii. Po pierwsze AC na auto
    starsze niz 10 lat trudno dostac, po drugie .. patrz temat watku.

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 90. Data: 2011-08-28 20:56:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-08-27, WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    > Tęsknimy do normalnego traktowania. Składki (jakie by nie były) zawsze łatwo
    > się wpłaca, a potem uzyskać odszkodowanie zawsze jakoś trudno.
    > Stawki nie poszybują w górę, bo konkurencja zrobiła swoje. I zobacz, jakoś
    > tyle firm ubezpieczeniowych i wszyskie dobrze prosperują.
    > Ciekawi mnie, dlaczego tego nie można zrobić z ubezpieczeniami zdrowotnymi ?

    Spróbuj wykupić AC na piętnastoletni samochód, spróbuj naprawić takiego
    piętnastolatka z cudzego OC w ASO - a potem daj znać czy się udało
    całość sprawy załatwić w dwa tygodnie...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski