eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBlad hamulca postojowegoRe: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.
    ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 21 Mar 2022 19:24:42 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.7.0
    From: cef <c...@i...pl>
    Subject: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <60265e60$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <6027ef60$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <602d415d$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <622e6907$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <622e7012$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <622f78da$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <622f90fc$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <622fa468$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <622fb94e$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <62320f8f$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <6232e4f3$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <62337694$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <62337fec$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <6233ae1b$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <6233bce4$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <62342438$0$465$65785112@news.neostrada.pl>
    <623440e2$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <62344592$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <62345dd8$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <6234e71d$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <623511c0$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <623511c0$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 49
    Message-ID: <6238c2e9$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.43.104.197
    X-Trace: 1647887081 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 482 178.43.104.197:58681
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4144
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2702395
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-03-19 o 00:12, cef pisze:

    > Pewnie jak przyjdzie ten skaner, to wtedy zgaśnie :-)

    No to małe podsumowanie.
    Ten skaner VAGmini - widzi te błędy hamulca postojowego.
    Konkretnie były cztery błędy: 2x przycisk hamulca postojowego
    1xnapięcie zasilania prawego motora hamulca postojowego
    1x zbyt duży opór przy ruchu rotora silnika hamulca prawego
    Błędy dały się wykasować i nie było już gongu na powitanie po
    włożeniu kluczyka, znikło żółte (P) z tablicy, ale został migający
    przycisk.

    Na migający przycisk nie pomogło wyjęcie/włożenie bezpiecznika nr 2
    (jak sądzę chodzi tu o zdjęcie napięcia ze sterownika hamulca).

    Wyjąłem i odłączyłem całkowicie przycisk (myślałem, że może jak sam
    przycisk się "odnapięciuje" to coś się zmieni)- ale wtedy (bez
    podpiętego przycisku) wywala gong z komunikatem o błędzie
    a skaner pokazuje i błąd przycisku i błąd lampki kontrolnej sterownika,
    których komputer nie widzi bo sa odłączone.

    Po zamontowaniu powtórnym tylko błąd przycisku i po jego skasowaniu
    można jeździć (ale miga przycisk). Można by uprawiać druciarstwo
    i zakleić przycisk czarną taśmą, to nie będzie widać, że miga, mógłbym
    jeszcze wymienić przycisk, bo to w sumie proste.

    Ale skasowanie błędów nic nie daje, bo samochód przejechał
    parę metrów i gong wyskakuje znowu - permanentnym błędem
    jest napięcie zasilania prawego motora (02443)
    Widać jest już tam jakieś stałe przebicie i dlatego kontrolka
    nie gaśnie sama jak wcześniej.

    Więc i tak trzeba będzie na warsztat,
    bo internet mówi, że te silniczki od ręcznego mają liche
    plastikowe obudowy, które z czasem pękają i woda wchodzi
    do środka i korodują i się blokują. Opis wymiany można znaleźć,
    ale nie będę się grzebał w tym.

    W sumie i tak miałem olej wymienić, to
    za jednym razem się załatwi.

    PS
    Dlaczego te kody błędów 02443 i 02440 nie figurują w sieci na żadnych
    listach kodów usterek a jedynie w dyskusjach na forach jak już ktoś
    zeskanował i taki ma wynik - a w zestawieniach usterek nie ma.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: