-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
ne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.
ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 21 Mar 2022 19:24:42 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.7.0
From: cef <c...@i...pl>
Subject: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <60265e60$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<6027ef60$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<602d415d$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<622e6907$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<622e7012$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
<622f78da$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<622f90fc$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
<622fa468$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<622fb94e$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
<62320f8f$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
<6232e4f3$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
<62337694$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
<62337fec$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
<6233ae1b$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
<6233bce4$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
<62342438$0$465$65785112@news.neostrada.pl>
<623440e2$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<62344592$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
<62345dd8$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
<6234e71d$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
<623511c0$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
In-Reply-To: <623511c0$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 49
Message-ID: <6238c2e9$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.43.104.197
X-Trace: 1647887081 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 482 178.43.104.197:58681
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4144
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2702395
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-03-19 o 00:12, cef pisze:
> Pewnie jak przyjdzie ten skaner, to wtedy zgaśnie :-)
No to małe podsumowanie.
Ten skaner VAGmini - widzi te błędy hamulca postojowego.
Konkretnie były cztery błędy: 2x przycisk hamulca postojowego
1xnapięcie zasilania prawego motora hamulca postojowego
1x zbyt duży opór przy ruchu rotora silnika hamulca prawego
Błędy dały się wykasować i nie było już gongu na powitanie po
włożeniu kluczyka, znikło żółte (P) z tablicy, ale został migający
przycisk.
Na migający przycisk nie pomogło wyjęcie/włożenie bezpiecznika nr 2
(jak sądzę chodzi tu o zdjęcie napięcia ze sterownika hamulca).
Wyjąłem i odłączyłem całkowicie przycisk (myślałem, że może jak sam
przycisk się "odnapięciuje" to coś się zmieni)- ale wtedy (bez
podpiętego przycisku) wywala gong z komunikatem o błędzie
a skaner pokazuje i błąd przycisku i błąd lampki kontrolnej sterownika,
których komputer nie widzi bo sa odłączone.
Po zamontowaniu powtórnym tylko błąd przycisku i po jego skasowaniu
można jeździć (ale miga przycisk). Można by uprawiać druciarstwo
i zakleić przycisk czarną taśmą, to nie będzie widać, że miga, mógłbym
jeszcze wymienić przycisk, bo to w sumie proste.
Ale skasowanie błędów nic nie daje, bo samochód przejechał
parę metrów i gong wyskakuje znowu - permanentnym błędem
jest napięcie zasilania prawego motora (02443)
Widać jest już tam jakieś stałe przebicie i dlatego kontrolka
nie gaśnie sama jak wcześniej.
Więc i tak trzeba będzie na warsztat,
bo internet mówi, że te silniczki od ręcznego mają liche
plastikowe obudowy, które z czasem pękają i woda wchodzi
do środka i korodują i się blokują. Opis wymiany można znaleźć,
ale nie będę się grzebał w tym.
W sumie i tak miałem olej wymienić, to
za jednym razem się załatwi.
PS
Dlaczego te kody błędów 02443 i 02440 nie figurują w sieci na żadnych
listach kodów usterek a jedynie w dyskusjach na forach jak już ktoś
zeskanował i taki ma wynik - a w zestawieniach usterek nie ma.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.03.22 23:59 LordBluzg(R)
- 22.03.22 03:45 Cavallino
- 22.03.22 06:36 cef
- 22.03.22 06:44 cef
- 22.03.22 09:40 ii
- 22.03.22 10:21 LordBluzg(R)
- 22.03.22 11:18 cef
- 22.03.22 11:45 LordBluzg(R)
- 22.03.22 16:04 cef
- 23.03.22 00:56 LordBluzg(R)
- 23.03.22 17:22 cef
- 28.06.23 15:47 cef
- 30.06.23 23:15 To.Ja
- 01.07.23 07:49 cef
- 02.07.23 11:17 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=