eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBlad hamulca postojowegoRe: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
  • Data: 2022-03-21 19:24:42
    Temat: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2022-03-19 o 00:12, cef pisze:

    > Pewnie jak przyjdzie ten skaner, to wtedy zgaśnie :-)

    No to małe podsumowanie.
    Ten skaner VAGmini - widzi te błędy hamulca postojowego.
    Konkretnie były cztery błędy: 2x przycisk hamulca postojowego
    1xnapięcie zasilania prawego motora hamulca postojowego
    1x zbyt duży opór przy ruchu rotora silnika hamulca prawego
    Błędy dały się wykasować i nie było już gongu na powitanie po
    włożeniu kluczyka, znikło żółte (P) z tablicy, ale został migający
    przycisk.

    Na migający przycisk nie pomogło wyjęcie/włożenie bezpiecznika nr 2
    (jak sądzę chodzi tu o zdjęcie napięcia ze sterownika hamulca).

    Wyjąłem i odłączyłem całkowicie przycisk (myślałem, że może jak sam
    przycisk się "odnapięciuje" to coś się zmieni)- ale wtedy (bez
    podpiętego przycisku) wywala gong z komunikatem o błędzie
    a skaner pokazuje i błąd przycisku i błąd lampki kontrolnej sterownika,
    których komputer nie widzi bo sa odłączone.

    Po zamontowaniu powtórnym tylko błąd przycisku i po jego skasowaniu
    można jeździć (ale miga przycisk). Można by uprawiać druciarstwo
    i zakleić przycisk czarną taśmą, to nie będzie widać, że miga, mógłbym
    jeszcze wymienić przycisk, bo to w sumie proste.

    Ale skasowanie błędów nic nie daje, bo samochód przejechał
    parę metrów i gong wyskakuje znowu - permanentnym błędem
    jest napięcie zasilania prawego motora (02443)
    Widać jest już tam jakieś stałe przebicie i dlatego kontrolka
    nie gaśnie sama jak wcześniej.

    Więc i tak trzeba będzie na warsztat,
    bo internet mówi, że te silniczki od ręcznego mają liche
    plastikowe obudowy, które z czasem pękają i woda wchodzi
    do środka i korodują i się blokują. Opis wymiany można znaleźć,
    ale nie będę się grzebał w tym.

    W sumie i tak miałem olej wymienić, to
    za jednym razem się załatwi.

    PS
    Dlaczego te kody błędów 02443 i 02440 nie figurują w sieci na żadnych
    listach kodów usterek a jedynie w dyskusjach na forach jak już ktoś
    zeskanował i taki ma wynik - a w zestawieniach usterek nie ma.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: