  • 51. Data: 2010-05-02 15:24:32
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sun, 2 May 2010, Kierowca wrote:

    > Nie wiem czy można napisać wyraźniej (w moim pierwszym newsie):
    > Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    > stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    > najważniejszy.

    No i znowu "chłop swoje, a pop swoje" - skąd mamy wiedzieć, co dla Ciebie
    oznacza określenie "komfort jazdy"? I jakie spalanie jeszcze dla Ciebie
    nie jest "przesadą", a jakie już jest? ;-)

    > Doświadczeni kierowcy mają często złe nawyki. Ponadto zmiana
    > samochodu ze starego i/lub małego na nowy i większy mogłoby
    > być okazją do zmiany przyzwyczajeń na lepsze.

    Tylko widzisz, określenia "lepsze" i "gorsze" są w tym przypadku bardzo
    względne :) Innych rad udzieli Ci kierowca rajdowy, a innych zawodowy
    taksówkarz - i w dodatku każdy z nich bedzie miał sporo racji ;-)

    Pozdrawiam,

    W.

  • 52. Data: 2010-05-02 15:25:29
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

    > IMHO ten czlowiek powinien isc na kurs jazdy, bo nie potrafi obslugiwac pojazdow
    mechanicznych.
    > Jezeli nie zna podstaw, mozna zalozyc z duzym prawdopodobienstwem, ze nie zna tez
    innych zasad prowadzenia samochodu.
    > Oby jak najmniej takich niedzielnych kierowcow na drogach.
    Od lat mam maksymalne zniżki w ubezpieczeniu, żadnych punktów karnych
    i żadnych mandatów. Jeżdżę codziennie po Warszawie, także w godzinach
    szczytu.
    A Ty doświadczony kierowco?

    Nie, nie pozdrawiam

  • 53. Data: 2010-05-02 15:30:17
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kierowca" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > być okazją do zmiany przyzwyczajeń na lepsze.
    > Ale chyba ani Ty ani parę innych osób odpowiadających tu w podobny

    Tylko widzisz - Wojtek ma racje.

    Niestety moment zmiany biegu nie da sie zdefiniować w sposob konkretny, bo
    czynników warunkujących moment zmiany jest zbyt wiele. Prócz samego stylu
    jazdy dochodzą warunki na drodze (np. suchy asfalt/oblodzona nawierzchnia),
    warunki drogowe (miasto/trasa, duży/mały ruch) itd. Do tego dokładasz
    wlasnei swoje upodobania, to jakim samochodem jedziesz, jak bardzo obciążony
    jest samochód, czy też to czy jedziesz pod góre, czy z góry, a moze po
    płaskim.

    Ani prędkośćiomierz, ani obrotomierz do wlasciwej zmiany biegów nie są
    potrzebne, a co najwyżej wspomagają decyzje w pewnych okreslonych warunkach.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 54. Data: 2010-05-02 15:31:05
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    >W dniu 2010-05-02 13:15, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
    > Wiesz, takimi samochodami się zwyczajnie jeździ - nie tylko po
    > mieście. Ja wiem, ze tutaj taka moda na 'flekowanie' wszystkiego co
    > nie ma np. minimum 100 koni, nie jest klasy wyższej,

    Zgadza się - swego czasu jednocześnie jeździłem autem,
    które miało ~50 KM i drugim ~150 KM.
    I dało się - trzeba tylko było mierzyć zamiary na siły.

    > nie jest nowe,

    No nie, nowe są tu beee ;-)

    > Przecież to nawet nie kompakt - główne zastosowanie miasto, jak
    > występuje potrzeba, to można tym pojechać swobodnie w trasę.

    A tak dla kontrastu - akurat ostatnio usłyszałem opinię od "zastępczego"
    użytkownika
    Astry H 1.3 D (common rail Power Train'a zapewne).
    I lepiej mu się tym jeździło w trasie, niż w mieście.

    Pzdr

    JKK

  • 55. Data: 2010-05-02 15:33:35
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Od lat mam maksymalne zniżki w ubezpieczeniu, żadnych punktów karnych
    > i żadnych mandatów. Jeżdżę codziennie po Warszawie, także w godzinach
    > szczytu.

    tak samo może to swiadczyć o tym, ze jestes dobrym kierowcom, jak i o tym,
    ze jesteś zawalidrogą, ktorego codziennie obtrąbiają wszyscy i wszędzie, a
    brak punktów i stłuczek to czysty przypadek.
    Niestety to co wymieniłeś nie jest wyznacznikiem tzw dobrego kierowcy.

    Moja mama też nie ma punktów a jedną w życiu stłuczke miala 25 lat temu,
    kiedy jechala pierwszym samochodem w życiu. Niestety nie moge powiedziec, ze
    jest dobrym kierowcom, a co najwyżej ostrożnym..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 56. Data: 2010-05-02 15:49:29
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Kierowca pisze:

    > Od lat mam maksymalne zniżki w ubezpieczeniu, żadnych punktów karnych
    > i żadnych mandatów.

    ROTFL :>
    Tez mam maksymalne znizki i zadnych punktow karnych.
    Tylko, ze to o niczym nie swiadczy.
    I jeszcze nie masz za grosz wstydu piszac, ze od lat masz prawko :/

    > Jeżdżę codziennie po Warszawie, także w godzinach

    Nie no gratulacje :P
    Nie srasz w majty z wrazenia?

    > A Ty doświadczony kierowco?

    Obrazasz sie o to, ze to o co pytasz powinienes juz dawno wiedziec?
    Cos panoczku jest z toba nie w porzadku.

    Tupnij jeszcze nozka :>

    Jak to sie zwie... infantylnosc? :P

    --
    Karolek

  • 57. Data: 2010-05-02 16:13:20
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-05-02 10:32, Kierowca pisze:
> [...]
    > prędkości.
    > Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
    > z jego wskazań
    > Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    > stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    > najważniejszy.
    >
    > W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
    > rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
    > zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
    > Nie o to mi chodzi.
    >
    > Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.

    Zapewne przełożenia skrzyni są ustawione tak, aby na poszczególnych
    biegach optymalne obroty były w pobliży zwyczajnie używanych szybkości.
    czyli np.
    3 bieg - ok 2.000 obrotów i 50 km/h
    4 bieg - ---,,--- ,, i 90 km/h
    (zgodność tych szybkości z przepisami ruchu we Francji jest "całkowicie
    przypadkowa" i świadczy wyłącznie o spisku producentów, drogówki i
    masonów ;) utrudniających życie szypkim i fściekłym )

    A na poważnie
    Nie powinno się katować tego silnika obrotami poniżej 2000 obrotów -
    można szybko wykończyć panewki. Używanie wysokich obrotów - powyżej
    4.000 silnikowi nie szkodzi, gorzej z portfelem - $. Najlepiej jeździć
    właśnie w zakresie 2000-3500 - jest to roboczy zakres dla tego silnika.
    Jak jest w Twoim konkretnym przypadku - nie mogę powiedzieć :( - silnik
    TU3 występuje w tylu wersjach i z tak wielką różnorodnością skrzyń, że
    trzeba by wróżyć.

    Najlepiej sam sprawdź - jadąc poziomą droga zobacz przy jakich
    prędkościach na poszczególnych biegach masz 2000 obrotów i jakie masz
    obroty przy tej samej prędkości przy biegu o 1 niższym.
    Czyli jadąc na 2 biegu i mając 3400 przy 50 km/h na 3 biegu masz właśnie
    2000 obrotów - więc 3400 jest odpowiednimi obrotami do zmiany z 2 na
    3... ro samo z 4 i z 5 - granice obrotów będą zresztą podobne.

    W razie pytań pisz - postaram się odpowiedzieć.

    Wojciech Smagowicz

  • 58. Data: 2010-05-02 16:19:14
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-05-02 11:14, Kierowca pisze:

    > A Twoim zdaniem nie-gówniany silnik to jaki?

    Wg. mądrości tej grupy:
    - nie producenta na f...
    - co najmniej - 200 KM...
    - minimum 2 turbosprężarki...
    - napędzający koniecznie tylko tylną oś...
    itd...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 59. Data: 2010-05-02 16:26:05
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-05-02 16:19, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Wg. mądrości tej grupy:
    > - nie producenta na f...
    > - co najmniej - 200 KM...
    > - minimum 2 turbosprężarki...
    > - napędzający koniecznie tylko tylną oś...

    Jesteś gorszy od rdzy. Właśnie w 75% zniknąłeś granadę. Forda granadę.

    v.

  • 60. Data: 2010-05-02 16:26:53
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-02 16:19, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
    > Wg. mądrości tej grupy:
    > - nie producenta na f...
    > - co najmniej - 200 KM...
    > - minimum 2 turbosprężarki...
    > - napędzający koniecznie tylko tylną oś...

    Np 3-cylindrowy Smart V6, niecałe 1,4l Bi-Turbo od Brabusa ;p

    Choć nie wiem czy się łapie bo ma tylko 172KM :(