eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy.Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Date: Sun, 02 May 2010 16:13:20 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 49
    Message-ID: <hrk17g$k59$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 85.128.7.38
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1272809520 20649 85.128.7.38 (2 May 2010 14:12:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 2 May 2010 14:12:00 +0000 (UTC)
    X-User: ziwk
    X-Antivirus: avast! (VPS 100502-0, 2010-05-02), Outbound message
    In-Reply-To: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276881
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-05-02 10:32, Kierowca pisze:
    > Witam!
    >
    > Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
    > Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
    > prędkości.
    > Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
    > z jego wskazań
    > Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    > stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    > najważniejszy.
    >
    > W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
    > rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
    > zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
    > Nie o to mi chodzi.
    >
    > Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.
    >
    Zapewne przełożenia skrzyni są ustawione tak, aby na poszczególnych
    biegach optymalne obroty były w pobliży zwyczajnie używanych szybkości.
    czyli np.
    3 bieg - ok 2.000 obrotów i 50 km/h
    4 bieg - ---,,--- ,, i 90 km/h
    (zgodność tych szybkości z przepisami ruchu we Francji jest "całkowicie
    przypadkowa" i świadczy wyłącznie o spisku producentów, drogówki i
    masonów ;) utrudniających życie szypkim i fściekłym )

    A na poważnie
    Nie powinno się katować tego silnika obrotami poniżej 2000 obrotów -
    można szybko wykończyć panewki. Używanie wysokich obrotów - powyżej
    4.000 silnikowi nie szkodzi, gorzej z portfelem - $. Najlepiej jeździć
    właśnie w zakresie 2000-3500 - jest to roboczy zakres dla tego silnika.
    Jak jest w Twoim konkretnym przypadku - nie mogę powiedzieć :( - silnik
    TU3 występuje w tylu wersjach i z tak wielką różnorodnością skrzyń, że
    trzeba by wróżyć.

    Najlepiej sam sprawdź - jadąc poziomą droga zobacz przy jakich
    prędkościach na poszczególnych biegach masz 2000 obrotów i jakie masz
    obroty przy tej samej prędkości przy biegu o 1 niższym.
    Czyli jadąc na 2 biegu i mając 3400 przy 50 km/h na 3 biegu masz właśnie
    2000 obrotów - więc 3400 jest odpowiednimi obrotami do zmiany z 2 na
    3... ro samo z 4 i z 5 - granice obrotów będą zresztą podobne.

    W razie pytań pisz - postaram się odpowiedzieć.

    Pozdrawiam
    --
    Wojciech Smagowicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: