-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Date: Sun, 02 May 2010 16:13:20 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 49
Message-ID: <hrk17g$k59$1@inews.gazeta.pl>
References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 85.128.7.38
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1272809520 20649 85.128.7.38 (2 May 2010 14:12:00 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 2 May 2010 14:12:00 +0000 (UTC)
X-User: ziwk
X-Antivirus: avast! (VPS 100502-0, 2010-05-02), Outbound message
In-Reply-To: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
Thunderbird/3.0.4
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276881
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-05-02 10:32, Kierowca pisze:
> Witam!
>
> Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
> Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
> prędkości.
> Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
> z jego wskazań
> Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
> stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
> najważniejszy.
>
> W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
> rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
> zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
> Nie o to mi chodzi.
>
> Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.
>
Zapewne przełożenia skrzyni są ustawione tak, aby na poszczególnych
biegach optymalne obroty były w pobliży zwyczajnie używanych szybkości.
czyli np.
3 bieg - ok 2.000 obrotów i 50 km/h
4 bieg - ---,,--- ,, i 90 km/h
(zgodność tych szybkości z przepisami ruchu we Francji jest "całkowicie
przypadkowa" i świadczy wyłącznie o spisku producentów, drogówki i
masonów ;) utrudniających życie szypkim i fściekłym )
A na poważnie
Nie powinno się katować tego silnika obrotami poniżej 2000 obrotów -
można szybko wykończyć panewki. Używanie wysokich obrotów - powyżej
4.000 silnikowi nie szkodzi, gorzej z portfelem - $. Najlepiej jeździć
właśnie w zakresie 2000-3500 - jest to roboczy zakres dla tego silnika.
Jak jest w Twoim konkretnym przypadku - nie mogę powiedzieć :( - silnik
TU3 występuje w tylu wersjach i z tak wielką różnorodnością skrzyń, że
trzeba by wróżyć.
Najlepiej sam sprawdź - jadąc poziomą droga zobacz przy jakich
prędkościach na poszczególnych biegach masz 2000 obrotów i jakie masz
obroty przy tej samej prędkości przy biegu o 1 niższym.
Czyli jadąc na 2 biegu i mając 3400 przy 50 km/h na 3 biegu masz właśnie
2000 obrotów - więc 3400 jest odpowiednimi obrotami do zmiany z 2 na
3... ro samo z 4 i z 5 - granice obrotów będą zresztą podobne.
W razie pytań pisz - postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam
--
Wojciech Smagowicz
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.10 16:19 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 02.05.10 16:26 Vax
- 02.05.10 16:26 CUT
- 02.05.10 16:30 Vax
- 02.05.10 16:31 Kierowca
- 02.05.10 16:38 Wojciech Borczyk
- 02.05.10 16:46 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 02.05.10 16:50 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 02.05.10 16:48 Wojciech Borczyk
- 02.05.10 16:55 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 02.05.10 16:54 Vax
- 02.05.10 17:02 Wojciech Borczyk
- 02.05.10 17:08 Krzysiek Kielczewski
- 02.05.10 17:24 Tomek
- 02.05.10 17:28 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=