-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
Date: Sat, 15 May 2010 13:03:43 -0500
Organization: http://onet.pl
Lines: 74
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
<4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl>
<1...@a...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<c...@s...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<8...@h...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<s...@4...com>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1273946708 3831 204.248.56.195 (15 May 2010 18:05:08 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 15 May 2010 18:05:08 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <s...@4...com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2280582
[ ukryj nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:s4itu5971jn36ks87lf7psb6qc7pu5h9e0@4ax.com...
>>Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h :-)
>
> Ja kiedys sprawdzalem fiata.
> przy 40km/h na V biegu benzyna trzesie i nie ciagnie, a JTD tylko nie
> ciagnie :-)
Jakiego fiata?
Bo polonez spokojnie mógł toczyć się na piątce 40-45km/h pusty
z kierowcą tylko - przy równej pracy silnika, bez męki zaworów itp.
Oczywiście jak chciałeś zacząć przyspieszać to musisz dać redukcję na 4.
>>Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
>>używam piątego biegu.
>
> A Ty nie masz automata ?
Mam teraz specjalną skrzynkę którą można przełączyć na ręczną...
Ale akurat w tamtym zdaniu mówiłem o jeździe po Krakowie,
"zwyczajnymi" autami, nie o jeździe w USA swoim autem.
Nawiasem mówiąc automaty właśnie trzymają auto cały czas na
najwyższym biegu co ma "overdrive" (czyli przełożenie w którym
osie/koła kręcą się szybciej niż kręci się wał silnika). Zwykle jest to
4 bieg w typowych automatach małych aut.
No chyba że nabierasz prędkości wtedy automat robi ci redukcję.
>>Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
>>trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.
>
> Niezle autostrady macie w tej Ameryce.
Mówiłem o Krakowie... Nie mów mi że z Czarnowiejskiej na Mateczny
całą trasę przez Aleje zapylasz na 4 biegu jak nie ma korków? Nie uwierzę.
> Choc w sumie i u nas sie zdarzaja drogi na ktorych jedzie sie ponad
> 70, piatka wtedy w sam raz.
Tym bardziej mit o tym że piątki w mieście sie nie używa jest tylko mitem.
>>Nie wiem co widzisz niebezpiecznego w jeździe na 5 biegu i chętnie
>>usłyszałbym co to takiego i jak może to wnerwiać współużytkowników
>>drogi.... Co ich może obchodzić jakiego biegu Ty używasz jadąc te 60km/h
>>z Twojego przykładu?
>
> Dopoki jedziesz 60 to zadnego. Jak mozna/trzeba przyspieszyc to juz
> zaczyna obchodzic. Np moglibyscie wyprzedzic obaj, ale miescisz sie
> tylko ty ..
Nie mówimy o wyprzedzaniu tylko o swobodnym toczeniu się:
utrzymaniu stałej prędkości dojazdowej na 5 biegu...
Rozpędzam auto do określonej prędkości na niskich biegach
a jak osiągnie już prędkość jaka mi odpowiada wrzucam 5-tkę.
Zaraz mnie ktoś zapyta dlaczego zachęcam do jazdy na 5 biegu
pod 7' górkę obładowany bagażami na wyjazd na wakacje???
>>Co do zabijania silnika to nie doświadczyłem jeszcze problemów
>>z silnikiem. To są jakieś przesądy z kółka gospodyń wiejskich...
>
> Bo masz doswiadczenia z co najmniej czterolitrowymi :-)
Bzdura. Mam doświadczenia z maluchem 650cc i jazdą na 4 biegu,
mam doświadczenia z polonezem 1600cc i jazdą na 5 biegu,
jakimś cinqecento i jazdą na najwyższym biegu (co on tam miał?)
mam doświadczenia z fiatem pandą i spokojną jazdą na 5 biegu,
również (choć krótko) citroenem C4 i spokjną jazdą na piątce.
Notorycznie, bez żadnych problemów jeżdzę po Krakowie na
najwyższym biegu i nie mam z tym żadnych problemów.
Również z nissanem sentra 1600cc i jazdą na 5 biegu po USA.
O jeździe Acurą z 3,5 litrowym silniku nie będę wspominał bo
to "ciut" inna klasa auta, rzeczywiście :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.10 23:39 arek.pp
- 17.05.10 22:16 jacek2v
- 17.05.10 22:30 jacek2v
- 17.05.10 22:36 jacek2v
- 17.05.10 23:28 arek.pp
- 18.05.10 00:46 Filip KK
- 18.05.10 01:07 Filip KK
- 18.05.10 18:59 jacek2v
- 18.05.10 20:55 arek.pp
- 18.05.10 21:13 Tomek Kańka
- 20.05.10 11:03 jacek2v
- 21.05.10 08:39 MarcinJM
- 22.05.10 19:40 jacek2v
- 22.05.10 22:16 Karolek
- 23.05.10 00:27 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security