    From: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
    Date: Fri, 14 Feb 2014 01:14:10 +0100

    Powitanko,

    > Może się zdziwisz, ale możliwości techniczne pokonania zakrętu wcale nie
    > są jedynym czynnikiem determinującym ograniczenie. I o ile nad 40 tutaj
    > można się zastanawiać, o tyle nad 110 już nie. To czysty idiotyzm
    > spowodowany brakiem wyobraźni.

    Tak, tylko ze ktos bez wyobrazni ma w dupie znaki niezaleznie od limitu.
    Przede wszystkim mowimy o znakach informujacych o MAKSYMALNEJ
    dopuszczalnej predkosci. Nie minimalnej, nie zalecanej, tylko
    maksymalnej. Ta predkosc powinna byc taka, z jaka jest w stanie
    bezpiecznie jechac w pelni sprawny psychofizycznie czlowiek dobrym,
    sprawnym technicznie samochodem w doskonalych warunkach atmosferycznych.
    Krotko mowiac, powinno byc to przeslanie : Bedziesz jechal szybciej niz
    napisalismy na znaku, to czarny worek juz czeka na twoje cialo. Nikt nie
    zabrania jechac wolniej. Ledwie zyjesz po robocie, opony miales zmienic,
    ale nie bylo czasu, albo ten deszczyk zamarza na drodze, to jest jasne,
    ze jedziesz ponizej limitu.
    Jesli w miare sprawny samochod ze 100km/h jest w stanie wyhamowac na ok.
    40m, przy tej predkosci pokonuje niecale 30m/s i czas reakcji jest
    powiedzmy 0,5s, to jaki jest sens stawianie ograniczenia do 50 przy
    widocznosci drogi i pobocza na pol km? Sens jest tylko taki, ze mozna
    tam postawic stala zolta "kase fiskalna", albo bardziej mobilna.
    Jak pisal Anacron, tez jestem w stanie pokonac sporo zakretow w
    Warszawie i okolicach z 2-krotna predkoscia dopuszczona przez znaki.
    Tylko jak przyzwyczajony do takiego powazania limitow wjedziesz w zakret
    w Bieszczadach, to bardzo szybko nabierzesz szacunku do znakow. Tam to
    odpowiada rzeczywistosci, w Warszawie temu, jak jest w stanie jechac
    Galas niewyspany i na kacu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa