  • Data: 2014-04-21 16:07:31
    Temat: Re: Benzyna po 2 złote a gaz po złotówce.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 04:42:09 -0700 (PDT), k...@g...com
    > Co, prawda Ci oczy wypaliła? Gdyby nie car to byś w czworakach
    > mieszkał. I jak byś miał za młodu pecha to panu i księdzu dupy
    > dawał kiedy by tylko chcieli. Polska pod rosyjskim zaborem się
    > rozwijała. Pod innymi była traktowana jako kolonia. Trudno uwierzyć
    > ale miasto Łódź powstało pod rosyjskim zaborem.
    > Przed wojną Łódź była miastem o największej na Świecie gęstości zaludnienia.

    To akurat zaden argument - znaczy sie biedota sie w slumsach
    gniezdzila w nieludzkich warunkach ... metra jakos nie zaczeli kopac

    > Kolejny bum gospodarczy to
    > były lata od końca wojny do końca PRL. W tym czasie liczba ludności
    > wzrosła z niecałego pół miliona do prawie miliona. Łódź z

    Ale to na calym swiecie tak. Przyszla mechanizacja i wies musiala sie
    wyludnic. A miasta zaludnic.

    > tradycyjnym dla niej przemysłem włókienniczym, odzieżowym i bardzo
    > rozwiniętym specjalizowanym na profil produkcyjny związany z
    > tkaninami i ich przeróbką przemysłem maszynowym i chemicznym była
    > doskonale przygotowana do wejścia w gospodarkę rynkową po 1990
    > roku. Ale żeby nie było tak dobrze to została ujebana przez władców
    > " wolnej Polski". Wydano wiele ustaw i rozporządzeń
    > uniemożliwiających eksport towarów wyprodukowanych w Łodzi na
    > wschód.

    Ktore ? Obawiam sie ze cos zmyslasz.
    Jesli juz, to Rosjanie nie mieli pieniedzy, a Chinczycy zarabiali
    znacznie mniej. Bo ta Lodz przemyslowa w warunkach wolnej konkurencji
    jednak padla, nie znalazla zbytu nawet na krajowym rynku.

    > Na przykładzie rozwoju w przeciągu 150 lat osady o nazwie
    > Lodzia widać że zawsze okupanci i zaborcy zrobili więcej dla tego
    > miasta i regionu niż aborygeńsy przywódcy.

    Nie przeskadzali ?
    Czy sypneli groszem z funduszy rozwojowych ?

    > W przypadku referendum o
    > odłączeniu Łodzi od III RP i przyłączeniu do Rosji wynik byłby
    > jeden. 75% łodzian było by za przyłączeniem.

    Teraz, w 2014r ?
    Cos ci sie wydaje, ale zawsze mozesz wyjsc na ulice i sonde
    przeprowadzic. Moze i dobrze piszesz, ale ilu Lodzian o tym wie ?
    Wychowane patriotyczne dalo jednak skutek :-)

    > Po wejściu Łodzi w skład Federacji Rosyjskiej czekał by ją znowu
    > nieograniczony niczym rozwój.

    Aha, jak jakies peryferyjne rosyjskie miasto, taki np Smolensk.
    I te swietlane rynki zbytu, cala Rosja stoi otworem.

    >Polska to kraj który nigdy nie powinien powstać.

    Ale jakos tak powstala i to pare razy.

    J.