  • Data: 2014-04-21 21:13:50
    Temat: Re: Benzyna po 2 złote a gaz po złotówce.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek wrote:
    > Ja to widzę tak: ZUS bankrutuje, emerytury przepadają, opiekuńcze
    > państwo funduje wszystkim emerytom świadczenia na poziomie
    > "socjalnym". Kto miał emerytury 5 stówek będzie miał 5 stówek, a kto
    > 5 tysięcy będzie miał 5 stówek.

    myślę że w dluższej perspektywie czasu, trzeba bedzie ludziom płacić za
    nic...

    Nie da sie utrzymać ładu i porządku w sfrustrowanym społeczeństwie. Po
    latach budowania rozsądnego wspólnego dobrobytu jakimi były na zachodzie
    lata ok 60 roku ubiegłego wieku, przeszliśmy do fazy drapieżnego niczym nie
    ograniczonego bogacenia sie coraz mniejszej grupy ludzi kosztem
    postępującego popadania w biedę coraz szerszych grup społeczeńśtwa.
    ostatnie dziesięciolecia to okres rozwierania sie nożyc dochodowych.

    a to nie prowadzi do niczego dobrego, w dalszej perspektywie doprowadzi do
    zamieszek i powstania ruchów parasocjalistycznych, byc może także do ataków
    na bogaczy.

    Dodając do tego system ekonomiczny opierający sie na nieopanowanej
    konsumpcji któa może trwać tylko dzieki kredytowi to perspektywy nie sa zbyt
    wesołe.