  • Data: 2010-06-17 07:52:37
    Temat: Re: Benzyna po 1,2 zł?
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino napisał(a):

    > A nie warto się opanować zanim się coś napisze, tylko wyjeżdżać z takim
    > tekstem bez powodu?
    > Jesteś nauczycielem, ze wziąłeś to do siebie?

    Owszem.
    Tyle, że mam pewne porównanie bo robię w projektach edukacyjnych
    finansowanych przez UE w których za duuużo większą kasę nakłada się na
    instruktora mniejsze obowiązki mimo, że musi spełniać większe wymagania.
    Zajęcia są organizowane właśnie w trybie - przyjdź, dowiedz się,
    zainteresuj a reszty doucz się sam.
    No i co ciekawe - wszyscy uczestnicy są super zadowoleni bo przecież to
    nie państwowa szkoła. Tyle, że jest jedna różnica - uczeń tam wie, że
    jeśli nie ma ochoty, czasu, motywacji to sobie może odpuścić. Nikt go na
    siłę nie trzyma.

    Więc dla tego wnerwia mnie takie psioczenie na państwową edukację, gdzie
    spora część uczniów ma wszystko w dupie a nauczyciele muszą się z nimi
    użerać, wymyślać metody, robić zajęcia pozalekcyjne, analizować itp itd
    zamiast zwyczajnie powiedzieć - "nie masz ochoty mnie chłopczyku słuchać
    - idź do domu, pobaw się..." i zająć się tymi, którzy chcą. W efekcie
    cała para idzie w gwizdek bo jeden z drugim olewaczem dostają pałę a
    belfer musi się z tego tłumaczyć zamiast ten czas poświęcić uczniom,
    którzy tego chcą.

    Niestety, edukacja państwowa nie jest i nie będzie dobrze płatna. Nie
    jest i nie będzie dobrowolna. W związku z tym, jeśli coś jest przymusowe
    i w dodatku słabo dofinansowane to nie ma co liczyć na dobre efekty.

    --
    M.