eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-07 13:05:31
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
    > On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
    >>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >>>>> decyduje ile pobierze.
    >>>>
    >>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    >>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
    >>>
    >>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
    >>
    >> Oczywiście że ogranicza.
    >> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
    >
    > Spalenie to nie ograniczenie :-)
    >
    > Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
    >
    >>> Bezpiecznik ogranicza.
    >> j.w.
    >
    > Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
    >
    > Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
    >
    >>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
    >
    >> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
    >> Ono decyduje.
    >>
    >> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
    >> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
    >
    > Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.

    Ale to już nie są zwykłe gniazdka.

    >> Nawet specjalne gniazdka 16A z reguły wtrzymują tyle, ale niekoniecznie
    >> przy ciągłej pracy.
    >
    > Poniewaz nie maja podanego cyklu pracy, to powinny i przy ciaglej
    > pracy :-)

    A jest odwrotnie.

    >>>> Kto za to zapłaci?
    >>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
    >>>
    >>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
    >>
    >> To źle Ci się wydaje.
    >> Jest odwrotnie.
    >
    > Bym sie troche zdziwil.

    Ja prd.
    Praktyk mówi teoretykowi co wychodzi z odczytów i testów, a ten,
    totalnie bez żadnego źródła odpowiada że by się zdziwił.

    To się dziw, tylko po cichu i nie zawracaj gitary.
    Przyjmij do wiadomości jak jest i tyle.

    > No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?


    >
    > Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
    > w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.

    Dokładnie tak jest.
    Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
    I podgrzewać przed ładowaniem.

    >>> Czy Toyota zrobila to efektywniej to nie wiem.
    >>
    >> A ja wiem, hybryda Toyoty pali mniej niż podaje Myjk.
    >> Sprawdzałem empirycznie.
    >
    > Po miescie, w trasie, na autostradzie?

    Wszędzie.

    > I czy porownywalnej wielkosci suva sprawdzales ?

    Też.
    Choć obecny rav-4 to może i nawet większego.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: