eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-07 13:59:54
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 07-06-2022 o 13:41, J.F pisze:
    > On Tue, 7 Jun 2022 13:05:31 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
    >>> On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
    >>>>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >>>>>>> decyduje ile pobierze.
    >>>>>>
    >>>>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    >>>>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
    >>>>>
    >>>>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
    >>>>
    >>>> Oczywiście że ogranicza.
    >>>> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
    >>>
    >>> Spalenie to nie ograniczenie :-)
    >>>
    >>> Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
    >>>
    >>>>> Bezpiecznik ogranicza.
    >>>> j.w.
    >>>
    >>> Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
    >>>
    >>> Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
    >>>
    >>>>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
    >>>
    >>>> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
    >>>> Ono decyduje.
    >>>>
    >>>> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
    >>>> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
    >>>
    >>> Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
    >>
    >> Ale to już nie są zwykłe gniazdka.
    >
    > Najzwyklejsze zwykłe.

    Wręcz przeciwnie.
    I wydumki teoretyka, który nawija o czymś czego nie używa, a nawet w
    życiu na oczy nie widział, możesz sobie od razu darować.

    >>>>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
    >>>>>
    >>>>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
    >>>>
    >>>> To źle Ci się wydaje.
    >>>> Jest odwrotnie.
    >>>
    >>> Bym sie troche zdziwil.
    >>
    >> Ja prd.
    >> Praktyk mówi teoretykowi co wychodzi z odczytów i testów, a ten,
    >> totalnie bez żadnego źródła odpowiada że by się zdziwił.
    >>
    >> To się dziw, tylko po cichu i nie zawracaj gitary.
    >> Przyjmij do wiadomości jak jest i tyle.
    >
    > A jakies linki do testow masz ?


    Google zapewne ma.
    Ja trafiam na takie testy raz na tydzień, jak by Cię interesowało, to
    byś też trafił.
    A jak Cię nie interesuje, to nie truj.


    >
    >>> No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
    >>> Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
    >>> w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
    >>
    >> Dokładnie tak jest.
    >> Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
    >> I podgrzewać przed ładowaniem.
    >
    > Jesli sprawa sie kryje w temperaturze, to takie impulsowe ładowanie
    > niekoniecznie pomoze.

    Myślałem że chodzi Ci o krótkie, a częste i szybkie ładowania i do tego
    się odniosłem.
    Takie są najbardziej efektywne dla użytkownika.
    Tyle że szkodliwe dla baterii.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: