eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-07 13:41:29
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 7 Jun 2022 13:05:31 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
    >> On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
    >>>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >>>>>> decyduje ile pobierze.
    >>>>>
    >>>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    >>>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
    >>>>
    >>>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
    >>>
    >>> Oczywiście że ogranicza.
    >>> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
    >>
    >> Spalenie to nie ograniczenie :-)
    >>
    >> Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
    >>
    >>>> Bezpiecznik ogranicza.
    >>> j.w.
    >>
    >> Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
    >>
    >> Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
    >>
    >>>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
    >>
    >>> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
    >>> Ono decyduje.
    >>>
    >>> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
    >>> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
    >>
    >> Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
    >
    > Ale to już nie są zwykłe gniazdka.

    Najzwyklejsze zwykłe.

    np
    https://www.castorama.pl/niloe-gn-podw-z-uz-biale-ko
    mplet-id-1059714.html

    Tylko problem - te 16A na kazde gniazdko, czy suma na dwa :-)

    No to bez problemu
    https://www.castorama.pl/gniazdko-kontakt-simon-basi
    c-pojedyncze-z-uziemieniem-inox-id-1010352.html

    >>>>> Kto za to zapłaci?
    >>>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
    >>>>
    >>>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
    >>>
    >>> To źle Ci się wydaje.
    >>> Jest odwrotnie.
    >>
    >> Bym sie troche zdziwil.
    >
    > Ja prd.
    > Praktyk mówi teoretykowi co wychodzi z odczytów i testów, a ten,
    > totalnie bez żadnego źródła odpowiada że by się zdziwił.
    >
    > To się dziw, tylko po cichu i nie zawracaj gitary.
    > Przyjmij do wiadomości jak jest i tyle.

    A jakies linki do testow masz ?

    >> No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
    >> Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
    >> w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
    >
    > Dokładnie tak jest.
    > Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
    > I podgrzewać przed ładowaniem.

    Jesli sprawa sie kryje w temperaturze, to takie impulsowe ładowanie
    niekoniecznie pomoze.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: