-
Data: 2022-06-07 12:47:23
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>>>> decyduje ile pobierze.
>>>
>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
>>
>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
>
> Oczywiście że ogranicza.
> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
Spalenie to nie ograniczenie :-)
Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
>> Bezpiecznik ogranicza.
> j.w.
Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
> Ono decyduje.
>
> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
Wiec nie powinny ... co nie znaczy, ze sie nie spalą :-)
> Sprawdzone empirycznie na jacuzzi.
> Nawet specjalne gniazdka 16A z reguły wtrzymują tyle, ale niekoniecznie
> przy ciągłej pracy.
Poniewaz nie maja podanego cyklu pracy, to powinny i przy ciaglej
pracy :-)
>> evse tez nie ogranicza pradu.
> No jak to nie?
> takie std dodawane do auta z reguły mają po 10 A.
Te tanie nie ograniczaja. Nie ma w srodku nic, co by moglo ograniczac.
Tzn co by potrafilo, bo przewody są jakie są, bedzie prad za duzy, to
sie spali :-)
A taka
https://youtu.be/0vFK0Igs8Qc?t=351
Chyba widze roznicowka, zeby cie nie pokopalo,
i chyba widze czujnik prądu, ale zmniejszyc pradu nie ma czym - moze
odciac calkowicie :-)
>>Sygnalizowac moze samochodowi
>> jaki prad jest dopuszczalny.
>
> I więcej nie poda.
Jak widac np powyzej - sa przekazniki odcinajace.
>>>> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
>>>
>>> Teoretycznie tak, ale nie wszystkim samochodom może się to podobać,
>>> jeśli mówimy o zmianie w trakcie ładowania.
>>> Przy starcie - nie ma żadnego problemu.
>>
>> No wlasnie, a potem sie podlacza sasiedzi, i trzeba ograniczyc juz w
>> trakcie.
>> Poza tym evse na razie chyba nie ma takiej funkcjonalnosci - choc
>> gdzies mi mignela wersja na 2 wtyczki i jakos sie samochody
>> dogadywaly.
>
> Nie każdy samochód łyknie taką zmianę.
> Owszem, jak dostanie tki sygnał od evse, to tak zrobi.
> Ale evse 16A które miałem, nie umożliwiały zmiany mocy po podłączeniu
> samochodu.
No coz, jesli to tylko kwestia evse, to w miare tanio mozna
ulepszyc/zmienic. Gorzej jak samochod trzeba bedzie zmienic.
>>>> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
>>>> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
>>>> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
>>>> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
>>>
>>> Kto za to zapłaci?
>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
>>
>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
>
> To źle Ci się wydaje.
> Jest odwrotnie.
Bym sie troche zdziwil.
W szczegolnosci - wiekszy prad ladowania wymaga zwiekszenia napiecia.
I juz moc doprowadzona rosnie, a energia baterii przeciez nie.
No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
>>> Toyota zrobiła to jeszcze efektywniej, a silnik sprzęga.
>>
>> Czy Toyota zrobila to efektywniej to nie wiem.
>
> A ja wiem, hybryda Toyoty pali mniej niż podaje Myjk.
> Sprawdzałem empirycznie.
Po miescie, w trasie, na autostradzie?
I czy porownywalnej wielkosci suva sprawdzales ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.22 12:51 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 12:55 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 13:05 Cavallino
- 07.06.22 13:14 J.F
- 07.06.22 13:41 J.F
- 07.06.22 13:46 J.F
- 07.06.22 13:59 Cavallino
- 07.06.22 14:05 J.F
- 07.06.22 14:25 Cavallino
- 07.06.22 14:26 rAzor
- 07.06.22 14:53 J.F
- 07.06.22 14:59 J.F
- 07.06.22 15:19 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 15:24 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 15:31 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=