eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-07 15:19:46
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello J.F,

    Tuesday, June 7, 2022, 1:14:52 PM, you wrote:

    >>> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
    >>> spali :-)
    >> Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i
    > A tego nie ma.

    A już najwyższy czas.

    >> elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
    > A co z przeplywowymi ogrzewaczami wody?

    Ale co to ma wspólnego z samochodami? Proponowałem odrębną taryfę dla
    ładowarek.

    >> Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.
    > No coz, o jednej wersji pisalem - w blokowym garazu pozwolic na zwykle
    > gniazdka 1f 16A, i postawic jedna czy dwie mocniejsze ladowarki,
    > jak ktos potrzebuje szybciej. Platne.

    Też jakiś pomysł. Ale w blokach mieszka połowa ludności.

    > Albo i nie stawiac - wydzierzawic kawalek miejsca na osiedlu i niech
    > ktos postawi :-)

    Komercyjne mają zróżnicowane ceny zależnie od poboru i od... czasu.

    >>>>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
    >>>>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
    >>>>> Zwykle gniazdko. 16A.
    >>>> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
    >>>> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
    >>> Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.
    >> Bo ma, kwa!, odpowiednie międzymordzie na kablu. Ile razy mam pisać?
    >> Możesz sobie wybrać i kupić odpowiednie kable, o odpowiednim
    >> przekroju, wtyczce i międzymordziu.
    >> Kabel 32 A wymaga specjalnej wtyczki, 4 mm? przekroju itd. 16 A to
    >> klasyczna Schuko i kabel 2.5 mm? Rozróżnienie jest na międzymordziu.
    >>> Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
    >>> dogadaja.
    >> A może poszli do lasu?
    >>>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
    >>>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
    >>> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
    >> Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.
    > 37kWh. Pol baterii. Na 200km starczy.
    > A przewidujesz wyjazd o 2 w nocy, ze za wolno?

    Różnie bywa.

    >>>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
    >>> No ale przylacze masz 17kW,
    >> Umowę mam na 14 kW.
    > Dawniej bym patrzyl na bezpieczniki, ale teraz trzeba w umowe, cennik
    > i w licznik - ile za przekroczenie mocy :-)

    Nie ma opłat za przekroczenie mocy :)

    >>> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
    >>> jak tylko z jednej fazy.
    >> Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
    >> albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.
    > Mozna jeszcze zamowic wieksze przylacze :-)

    Nie wszędzie. Ja moze dostanę 18 kW na bezpiecznikach 32 A ale na tym
    koniec. Ale i tak wolę 11 kW na 3 fazach niż 7.4 kW na jednej.

    > Choc 16A z 3 faz to juz ladna moc, jak nie wpadles do domu na godzinke
    > miedzy dwiema trasami, to starczy ...

    W zupełności.

    >>>>>> Rynek nie znosi pustki.
    >>>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
    >>>>> a potem będą łatać sieć :-)
    >>>> W Polsce PiSu - na pewno.
    >>> W innej tez :-(
    >> Libki lubią korzystać z okazji do interesów.
    > "A widzisz tu autostrade?" ... :-)

    To socjaliści a nie libki.

    >>>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
    >>> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
    >> O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?
    > lepsze, lzejsze silniki.
    > Poloski tez swoje wazą.

    Nie tyle, co silniki.

    > Albo aktywne amortyzatory z odzyskiem energii :-)

    I CKJ?

    >>> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
    >>> elektryczny tylna.
    >>> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
    >> Bardziej skomplikować się nie dało?
    > Wlasnie prosto.
    > Jeden standardowy naped spalinowy, moze nawet uproszczony,
    > i dwa silniki elektryczne z tylu.

    Odrzucam takie rozwiązanie. Nieprzewidywalne na zakrętach.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: