-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!3.us.feeder.erje.net!feede
r.erje.net!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news
feed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!n
ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Będzie hejt!
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
<1263133673$20220606123918@squadack.com>
<1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
<3908940062$20220606145658@squadack.com>
<1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
<8699447774$20220606182622@squadack.com>
Date: Mon, 6 Jun 2022 18:56:04 +0200
Message-ID: <1kztcbnc1o12j$.qn4j8gnyadzy$.dlg@40tude.net>
Lines: 136
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.118.138
X-Trace: 1654534565 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 451 83.30.118.138:62380
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704277
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 6 Jun 2022 18:26:19 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Monday, June 6, 2022, 4:51:18 PM, you wrote:
> [...]
>>>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
>>>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
>>>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
>>>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
>>>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
>>>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
>>>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
>>>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
>>>> liczniki potrafia.
>>> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
>>> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
>>> pobór mocy a nie samochód.
>> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
>> w porozumieniu z samochodem,
>
> Te duże po prostu ładuja akumulator.
No ale trzeba troche wiedziec jak.
>> ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.
> Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...
Ale na razie takich nie ma :-)
>> Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
>
> Sam nie zrobię, bo już za stary jestem na opanowanie komunikacji
> między ładowarką a samochodem...
>
>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>> decyduje ile pobierze.
>
> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
Zwykle gniazdko. 16A.
3f chyba malo ktory obsluguje.
>> No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
>> ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
> O właśnie.
>
>> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
> Na pewno się da.
Miejmy nadzieje.
Na razie to chyba nie przewidziane, wiec mozliwe, ze samochod sprawdza
raz na początku ładowania :-)
>> No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
>> na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.
>
> Po europejsku często bywa na jedną fazę - 230 V 32 A max, 7.4 kW... Mało
> który ma 3x230/400 V 16 A, 11 kW.
A ty bedziesz mial w domu przylacze np 25A na faze.
>>>> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
>>>> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
>>> Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...
>> Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
>> elektrykow za duzo :-)
> Rynek nie znosi pustki.
No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
a potem będą łatać sieć :-)
>> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
>> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
>> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
>> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
>
> O tym pisałem wcześniej.
>
>> Jak grzeja w Norwegii? Bo jesli prądem, to mogą nie doswiadczyc
>> problemu, i nauki nie bedzie :-)
>
> Norwegia dostawi 100 elektrowni wodnych i nie poczuje problemu.
Nie wiem czy tak latwo bedzie im dostawic, ale jak grzeja prądem,
to byc moze maja grube kable i duze moce dostepne.
Oni sie zelektryfikują, a reszta swiata bedzie miala problem :-)
>>>> A moze jednak PHEV?
>>> Fuj. Etap przejściowy.
>> O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
>> nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
>> bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
>> odpadaja obawy o siec.
>
> Mały akumulator w elektryku to zaprzeczenie idei.
Ale wlasnie hybryda nie elektryk.
>>> Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
>>> o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
>>> legalną prędkością autostradową)
>> Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
>> ja nie narzekam :-)
>>> stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.
>> Zwal jak zwal :-)
>>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
>> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
>> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
>
> 40 kW to za mało - nie będzie przyśpieszało przy bezpośrednim
> sprzężeniu.
A po co przyspieszac, jak PiS dalej podniesie mandaty?
No to silnik 50kW :-)
A pamietaj, ze do przyspieszenia mozesz dodac silnik elektryczny.
I bedziesz mial 100kW.
>>> Przy spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
>> Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)
>>> 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...
>> Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
>> Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?
>
> No właśnie niekoniecznie. Sprawność turbiny ogranicza długi rozruch i praca
> w szerokim zakresie obrotów. Przy uruchamianiu turbiny przy spadku
> energii w akumulatorze do np. 10% i wyłączaniu przy np. 80% czas
> rozruchu staje się nieistotny. Stale obroty i obciążenie sprzyjają
> uzyskaniu optymalnego punktu pracy. Tylko ciepła odpadowego trochę za
> dużo - drugi stopień niskiego ciśnienia?
Jesli sprawnosc porównywalna z tłokowym, to i ciepla tyle samo.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.22 19:00 ii
- 06.06.22 19:00 J.F
- 06.06.22 19:30 ii
- 06.06.22 19:35 J.F
- 06.06.22 19:40 J.F
- 06.06.22 20:03 ii
- 06.06.22 20:44 j...@i...pl
- 06.06.22 20:49 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 07:13 Cavallino
- 07.06.22 07:21 Cavallino
- 07.06.22 07:24 Cavallino
- 07.06.22 07:30 Cavallino
- 07.06.22 07:41 Myjk
- 07.06.22 07:58 Cavallino
- 07.06.22 09:05 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody