eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!3.us.feeder.erje.net!feede
    r.erje.net!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news
    feed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!n
    ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Będzie hejt!
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
    <1263133673$20220606123918@squadack.com>
    <1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
    <3908940062$20220606145658@squadack.com>
    <1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
    <8699447774$20220606182622@squadack.com>
    Date: Mon, 6 Jun 2022 18:56:04 +0200
    Message-ID: <1kztcbnc1o12j$.qn4j8gnyadzy$.dlg@40tude.net>
    Lines: 136
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.118.138
    X-Trace: 1654534565 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 451 83.30.118.138:62380
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704277
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 6 Jun 2022 18:26:19 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Monday, June 6, 2022, 4:51:18 PM, you wrote:
    > [...]
    >>>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >>>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >>>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >>>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >>>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >>>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >>>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    >>>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    >>>> liczniki potrafia.
    >>> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
    >>> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
    >>> pobór mocy a nie samochód.
    >> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
    >> w porozumieniu z samochodem,
    >
    > Te duże po prostu ładuja akumulator.

    No ale trzeba troche wiedziec jak.

    >> ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.
    > Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...

    Ale na razie takich nie ma :-)

    >> Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
    >
    > Sam nie zrobię, bo już za stary jestem na opanowanie komunikacji
    > między ładowarką a samochodem...
    >
    >> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >> decyduje ile pobierze.
    >
    > A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
    > aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?

    Zwykle gniazdko. 16A.

    3f chyba malo ktory obsluguje.

    >> No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
    >> ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
    > O właśnie.
    >
    >> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
    > Na pewno się da.

    Miejmy nadzieje.
    Na razie to chyba nie przewidziane, wiec mozliwe, ze samochod sprawdza
    raz na początku ładowania :-)

    >> No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
    >> na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.
    >
    > Po europejsku często bywa na jedną fazę - 230 V 32 A max, 7.4 kW... Mało
    > który ma 3x230/400 V 16 A, 11 kW.

    A ty bedziesz mial w domu przylacze np 25A na faze.

    >>>> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    >>>> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
    >>> Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...
    >> Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
    >> elektrykow za duzo :-)
    > Rynek nie znosi pustki.

    No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
    a potem będą łatać sieć :-)

    >> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
    >> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
    >> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
    >> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
    >
    > O tym pisałem wcześniej.
    >
    >> Jak grzeja w Norwegii? Bo jesli prądem, to mogą nie doswiadczyc
    >> problemu, i nauki nie bedzie :-)
    >
    > Norwegia dostawi 100 elektrowni wodnych i nie poczuje problemu.

    Nie wiem czy tak latwo bedzie im dostawic, ale jak grzeja prądem,
    to byc moze maja grube kable i duze moce dostepne.
    Oni sie zelektryfikują, a reszta swiata bedzie miala problem :-)

    >>>> A moze jednak PHEV?
    >>> Fuj. Etap przejściowy.
    >> O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
    >> nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
    >> bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
    >> odpadaja obawy o siec.
    >
    > Mały akumulator w elektryku to zaprzeczenie idei.

    Ale wlasnie hybryda nie elektryk.

    >>> Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
    >>> o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
    >>> legalną prędkością autostradową)
    >> Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
    >> ja nie narzekam :-)
    >>> stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.
    >> Zwal jak zwal :-)
    >>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
    >> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
    >> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
    >
    > 40 kW to za mało - nie będzie przyśpieszało przy bezpośrednim
    > sprzężeniu.

    A po co przyspieszac, jak PiS dalej podniesie mandaty?

    No to silnik 50kW :-)
    A pamietaj, ze do przyspieszenia mozesz dodac silnik elektryczny.
    I bedziesz mial 100kW.

    >>> Przy spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
    >> Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)
    >>> 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...
    >> Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
    >> Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?
    >
    > No właśnie niekoniecznie. Sprawność turbiny ogranicza długi rozruch i praca
    > w szerokim zakresie obrotów. Przy uruchamianiu turbiny przy spadku
    > energii w akumulatorze do np. 10% i wyłączaniu przy np. 80% czas
    > rozruchu staje się nieistotny. Stale obroty i obciążenie sprzyjają
    > uzyskaniu optymalnego punktu pracy. Tylko ciepła odpadowego trochę za
    > dużo - drugi stopień niskiego ciśnienia?

    Jesli sprawnosc porównywalna z tłokowym, to i ciepla tyle samo.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: