-
Data: 2022-06-06 20:49:17
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello J.F,
Monday, June 6, 2022, 6:56:04 PM, you wrote:
>>> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
>>> w porozumieniu z samochodem,
>> Te duże po prostu ładuja akumulator.
> No ale trzeba troche wiedziec jak.
Trzeba wysłać samochodowi sygnał, że ma wystawić akumulator na piny
gniazda.
>>> ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.
>> Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...
> Ale na razie takich nie ma :-)
W każdej chwili mogą być. Tani transformator jest opracowany już dawno
temu. Test 25 kW przeszedł na karkasie z poliestryrenu, z drukarki
3D. Obecnie są profesjonalne karkasy i moc 44 kW (3x230/400V 63A) jest
w zasięgu reki. Ale do domu wystarczy połowa tego.
Problemem jest brak chętnego do zajęcia się resztą.
>>> Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
>> Sam nie zrobię, bo już za stary jestem na opanowanie komunikacji
>> między ładowarką a samochodem...
>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>>> decyduje ile pobierze.
>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
> Zwykle gniazdko. 16A.
Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
> 3f chyba malo ktory obsluguje.
Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
>>> No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
>>> ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
>> O właśnie.
>>> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
>> Na pewno się da.
> Miejmy nadzieje.
> Na razie to chyba nie przewidziane, wiec mozliwe, ze samochod sprawdza
> raz na początku ładowania :-)
>>> No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
>>> na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.
>> Po europejsku często bywa na jedną fazę - 230 V 32 A max, 7.4 kW... Mało
>> który ma 3x230/400 V 16 A, 11 kW.
> A ty bedziesz mial w domu przylacze np 25A na faze.
Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
>>>>> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
>>>>> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
>>>> Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...
>>> Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
>>> elektrykow za duzo :-)
>> Rynek nie znosi pustki.
> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
> a potem będą łatać sieć :-)
W Polsce PiSu - na pewno. Albo wprowadzą kartki na prąd.
>>> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
>>> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
>>> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
>>> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
>> O tym pisałem wcześniej.
>>> Jak grzeja w Norwegii? Bo jesli prądem, to mogą nie doswiadczyc
>>> problemu, i nauki nie bedzie :-)
>> Norwegia dostawi 100 elektrowni wodnych i nie poczuje problemu.
> Nie wiem czy tak latwo bedzie im dostawic, ale jak grzeja prądem,
> to byc moze maja grube kable i duze moce dostepne.
> Oni sie zelektryfikują, a reszta swiata bedzie miala problem :-)
>>>>> A moze jednak PHEV?
>>>> Fuj. Etap przejściowy.
>>> O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
>>> nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
>>> bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
>>> odpadaja obawy o siec.
>> Mały akumulator w elektryku to zaprzeczenie idei.
> Ale wlasnie hybryda nie elektryk.
Jasne 1 kWh jak w Hondzie? Przecież to nawet solidnego hamowania nie
zniesie.
>>>> Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
>>>> o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
>>>> legalną prędkością autostradową)
>>> Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
>>> ja nie narzekam :-)
>>>> stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.
>>> Zwal jak zwal :-)
>>>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
>>> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
>>> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
>> 40 kW to za mało - nie będzie przyśpieszało przy bezpośrednim
>> sprzężeniu.
> A po co przyspieszac, jak PiS dalej podniesie mandaty?
Czasem się wyprzedza...
> No to silnik 50kW :-)
> A pamietaj, ze do przyspieszenia mozesz dodac silnik elektryczny.
> I bedziesz mial 100kW.
Ale po co mnożyć byty i komplikować konstrukcję? Albo budujmy
maksymalnie wydajny agregat, który pracuje ze swoją mocą znamionową
ustawioną na wydajność albo nie róbmy nic nowego i grzęźnijmy w
kosztowne przekładnie. A to ma być maksymalnie uproszczone - żadnych
ekstra sprzęgieł i zębatek. Najlepiej 4 silniki napędzające
bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
>>>> Przy spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
>>> Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)
>>>> 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...
>>> Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
>>> Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?
>> No właśnie niekoniecznie. Sprawność turbiny ogranicza długi rozruch i praca
>> w szerokim zakresie obrotów. Przy uruchamianiu turbiny przy spadku
>> energii w akumulatorze do np. 10% i wyłączaniu przy np. 80% czas
>> rozruchu staje się nieistotny. Stale obroty i obciążenie sprzyjają
>> uzyskaniu optymalnego punktu pracy. Tylko ciepła odpadowego trochę za
>> dużo - drugi stopień niskiego ciśnienia?
> Jesli sprawnosc porównywalna z tłokowym, to i ciepla tyle samo.
Ponoć w optymalnych warunkach jest lepsza.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.22 07:13 Cavallino
- 07.06.22 07:21 Cavallino
- 07.06.22 07:24 Cavallino
- 07.06.22 07:30 Cavallino
- 07.06.22 07:41 Myjk
- 07.06.22 07:58 Cavallino
- 07.06.22 09:05 J.F
- 07.06.22 09:09 J.F
- 07.06.22 09:11 Lisciasty
- 07.06.22 09:21 J.F
- 07.06.22 09:23 J.F
- 07.06.22 10:32 Cavallino
- 07.06.22 10:32 J.F
- 07.06.22 10:35 Cavallino
- 07.06.22 10:39 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO