eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-06 19:35:30
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 6 Jun 2022 18:38:59 +0200, ii wrote:
    > W dniu 06.06.2022 o 18:13, J.F pisze:
    >> On Mon, 6 Jun 2022 18:05:01 +0200, ii wrote:
    >>> W dniu 06.06.2022 o 12:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>>> Hello Jacek,
    >>>> Monday, June 6, 2022, 12:21:16 PM, you wrote:
    >>>>
    >>>>>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl
    >>>>> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
    >>>>> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
    >>>>> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    >>>>> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
    >>>>
    >>>> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    >>>> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    >>>> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
    >>>>
    >>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    >>>>
    >>> No to po co chcesz rozbudowywać infrastrukturę by "nie wysadzać trafo o
    >>> 22-giej"?
    >>
    >> Bo na razie tego nie ma.
    >> Klient kupil przyłacze np 17kW, i nie zawaha sie go uzyc :-)
    >
    > No ale skoro "Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od ..."
    > [tego i owego] to może nie ma potrzeby rozbudowywania.

    Jak to kiedys liczylismy - infrastruktury mamy na jakies 3 mln
    samochodow.
    Srednio.

    Co nie znaczy, ze tak wprost wystarczy.
    Co z tego, ze zroznicujesz cene cennikową?
    Liczniki jeszcze trzeba zróznicowac, aby dobrze liczyly.

    A klient jak ma sie dopasowac?
    Ustawiac sobie na wall boxie limit 2kW?
    Nie ma takiego malego.
    To moze ladowac sie ze zwyklego gniazdka 16A?

    >> A w dodatku pewnie cos jest, zeby samochod się ladowal w taniej
    >> taryfie, i wiekszosc wlaczy sie sama o 22:00 :-)
    >>
    >> Swoja droga - jak oni te zegary ustawiaja, i na ile ten czas dokladny?
    >
    > Kto? Ja wkładam wtyczkę do gniazdka. Miałem zamontować sobie moduł Tuya
    > z harmonogramem, ale nie mogę znaleźć takiego na listwę, co ma pomiar
    > zużycia energii i ogólnie "nie śmierdzi".

    Energetycy.
    A i ty tez - jakbys mial 2 taryfy, to pewnie nie chcialbys, ze ty
    wlaczasz cos o 22:00, a licznik sie przestawia o 22:15.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: