-
Data: 2022-06-07 07:21:21
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 06-06-2022 o 16:51, J.F pisze:
> On Mon, 6 Jun 2022 14:56:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>> Hello J.F,
>> Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:
>>
>>>>>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
miast-samochodu-z/9b93xfl
>>>>> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
>>>>> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
>>>>> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
>>>>> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
>>>> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
>>>> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
>>>> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
>>> Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
>>> a nie rozbudowa infrastruktury :-)
>>
>> Infrestruktura też cały czas powstaje.
>
> Powolutku i na starych normach chyba.
>
>>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
>>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
>>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
>>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
>>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
>>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
>>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
>>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
>>> liczniki potrafia.
>>
>> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
>> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
>> pobór mocy a nie samochód.
>
> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
> w porozumieniu z samochodem, ale takich w garazu miec nie bedziesz,
> bo za drogie. Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
>
> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
> decyduje ile pobierze.
Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
>
> No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
> ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
Każde evse ma coś takiego.
Nie musi być wallboxem.
> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
Teoretycznie tak, ale nie wszystkim samochodom może się to podobać,
jeśli mówimy o zmianie w trakcie ładowania.
Przy starcie - nie ma żadnego problemu.
> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
Kto za to zapłaci?
Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
>
> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
Toyota zrobiła to jeszcze efektywniej, a silnik sprzęga.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.22 07:24 Cavallino
- 07.06.22 07:30 Cavallino
- 07.06.22 07:41 Myjk
- 07.06.22 07:58 Cavallino
- 07.06.22 09:05 J.F
- 07.06.22 09:09 J.F
- 07.06.22 09:11 Lisciasty
- 07.06.22 09:21 J.F
- 07.06.22 09:23 J.F
- 07.06.22 10:32 Cavallino
- 07.06.22 10:32 J.F
- 07.06.22 10:35 Cavallino
- 07.06.22 10:39 Cavallino
- 07.06.22 10:40 J.F
- 07.06.22 10:41 cyklista
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg