-
101. Data: 2011-08-08 14:53:02
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-08-08, DoQ <p...@g...com> wrote:
>
> Teraz skup się. Założysz 0,5mm grubsze tarcze - będziesz miał większy
> nacisk? I odwrotnie - zużyjesz 5mm klocków, nie zatrzymasz się?
>
Ty w ogole wiesz o czym jest ten watek? Grubsza tarcza na skutek
nagrzania sie podczas hamowania - dotarlo? Hamulce tarczowe sie
samoreguluja wiec to czy tarcza ma 1mm czy 5mm nie ma zadnego znaczenia,
z klockami podobnie.
--
Artur
-
102. Data: 2011-08-08 14:56:11
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 08-08-2011 14:53, AZ pisze:
>> Teraz skup się. Założysz 0,5mm grubsze tarcze - będziesz miał większy
>> nacisk? I odwrotnie - zużyjesz 5mm klocków, nie zatrzymasz się?
> Ty w ogole wiesz o czym jest ten watek? Grubsza tarcza na skutek
> nagrzania sie podczas hamowania - dotarlo? Hamulce tarczowe sie
> samoreguluja wiec to czy tarcza ma 1mm czy 5mm nie ma zadnego znaczenia,
> z klockami podobnie.
Ty jakiś ograniczony umysłowo jesteś? 5mm przy 200stC nie jest równe 5mm
przy 50stC?
Pozdrawiam
Paweł
-
103. Data: 2011-08-08 15:00:43
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-08-08, DoQ <p...@g...com> wrote:
>
> Ty jakiś ograniczony umysłowo jesteś? 5mm przy 200stC nie jest równe 5mm
> przy 50stC?
>
Jak zwykle pierdolisz od rzeczy - tak jak z tym ze np Veyron ma z tylu
wieksze hamulce niz Punto z przodu. Tarcza ktora ma 5mm grubosci przy
50 st C nadal bedzie miala 5mm przy 200 st C?
--
Artur
-
104. Data: 2011-08-08 15:04:15
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 08-08-2011 15:00, AZ pisze:
>> Ty jakiś ograniczony umysłowo jesteś? 5mm przy 200stC nie jest równe 5mm
>> przy 50stC?
> Jak zwykle pierdolisz od rzeczy - tak jak z tym ze np Veyron ma z tylu
> wieksze hamulce niz Punto z przodu.
O RLY pierdolę? Wg. ciebie jest wręcz odwrotnie?
> Tarcza ktora ma 5mm grubosci przy
> 50 st C nadal bedzie miala 5mm przy 200 st C?
No więc, jaka to będzie różnica w milimetrach?
I dlaczego nie chcesz sobie zwiększyć siły hamowania poprzez założenie
grubszych klocków albo grubszych tarcz?
Pozdrawiam
Paweł
-
105. Data: 2011-08-08 15:08:15
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-08-08, DoQ <p...@g...com> wrote:
>> Jak zwykle pierdolisz od rzeczy - tak jak z tym ze np Veyron ma z tylu
>> wieksze hamulce niz Punto z przodu.
>
> O RLY pierdolę? Wg. ciebie jest wręcz odwrotnie?
>
Jest dokladnie tak jak napisalem, ale jakie to ma znaczenie w kwesti
tego ze tyl przy hamowaniu ma mniejszy udzial i nie potrzebuje wiekszych
hamulcow niz przod?
> > Tarcza ktora ma 5mm grubosci przy
>> 50 st C nadal bedzie miala 5mm przy 200 st C?
>
> No więc, jaka to będzie różnica w milimetrach?
> I dlaczego nie chcesz sobie zwiększyć siły hamowania poprzez założenie
> grubszych klocków albo grubszych tarcz?
>
Policz sobie. Zwiekszyc sile poprzez zalozenie grubszych klockow/tarcz?
Ty madry jestes?
Ostatni raz:
- hamulce tarczowe podczas hamowania a tym samym nagrzewania
"zaciesniaja sie" z racji swojej konstrukcji,
- hamulce bebnowe reaguja odwrotnie.
--
Artur
-
106. Data: 2011-08-08 15:10:21
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-08-08 15:04, DoQ pisze:
> No więc, jaka to będzie różnica w milimetrach?
> I dlaczego nie chcesz sobie zwiększyć siły hamowania poprzez założenie
> grubszych klocków albo grubszych tarcz?
Jemu chodzi o to, ze trzymajac wcisniety hamulec nagrzewajaca sie tarcza
zwieksza swoja grubosc i co w efekcie daje wiekszy nacisk klockow na ta
tarcze... i wszystko by bylo ok gdyby dal rade utrzymac hamulec caly
czas dokladnie w tym samym polozeniu, a to nie jest mozliwe, nie mowiac
juz o wyczuciu tych minimalnych roznic.
--
Karolek
-
107. Data: 2011-08-08 15:20:24
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 08-08-2011 15:08, AZ pisze:
> Jest dokladnie tak jak napisalem, ale jakie to ma znaczenie w kwesti
> tego ze tyl przy hamowaniu ma mniejszy udzial i nie potrzebuje wiekszych
> hamulcow niz przod?
Ale dojrzałeś już do tego, że wymagana skuteczność tylnych hamulców nie
jest taka sama w poszczególnych modelach samochodów?
>>> Tarcza ktora ma 5mm grubosci przy
>>> 50 st C nadal bedzie miala 5mm przy 200 st C?
>> No więc, jaka to będzie różnica w milimetrach?
>> I dlaczego nie chcesz sobie zwiększyć siły hamowania poprzez założenie
>> grubszych klocków albo grubszych tarcz?
> Policz sobie. Zwiekszyc sile poprzez zalozenie grubszych klockow/tarcz?
Ja? Przecież to ty pieprzysz bzdury na przekór wszystkim. Policz o ile
zwiększy się grubość tarcz w twoim motocyklu, podaj wynik albo spadaj na
drzewo ze swoimi pierdołami. Wzór masz w tym wątku.
> Ty madry jestes?
> Ostatni raz:
> - hamulce tarczowe podczas hamowania a tym samym nagrzewania
> "zaciesniaja sie" z racji swojej konstrukcji,
Puchnięcie tarcz jest efektem pomijalnym z racji skali w jakiej ten
efekt występuje. Wbij to sobie raz na zawsze do głowy.
Pozdrawiam
Paweł
-
108. Data: 2011-08-08 15:23:31
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 08-08-2011 15:10, Karolek pisze:
> Jemu chodzi o to, ze trzymajac wcisniety hamulec nagrzewajaca sie tarcza
> zwieksza swoja grubosc i co w efekcie daje wiekszy nacisk klockow na ta
> tarcze... i wszystko by bylo ok gdyby dal rade utrzymac hamulec caly
> czas dokladnie w tym samym polozeniu, a to nie jest mozliwe, nie mowiac
> juz o wyczuciu tych minimalnych roznic.
Zauważyłem, dlatego zapytałem w jaki sposób jest w stanie to stwierdzić
bez puszczenia klamki. Poza tym nie chce podać o ile zwiększy się ta
grubość, a gość sprawia wrażenie jakby to było conajmniej +50%.
Pozdrawiam
Paweł
-
109. Data: 2011-08-08 15:45:17
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 8 Aug 2011 14:07:52 +0200, PM napisał(a):
> Opowiedz raz jeszcze, że przyczyna fadingu jest zmiana wymiarów
> tarcz/bębnów.
W bębnowych jest to jedna z przyczyn.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
110. Data: 2011-08-08 15:46:59
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 08.08.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:
> Ostatni raz:
> - hamulce tarczowe podczas hamowania a tym samym nagrzewania
> "zaciesniaja sie" z racji swojej konstrukcji,
Akurat 5mm stalowej tarczy poszerzy się o jakieś 3 setki (3 setne milimetra)
na 500*C (pińćset stopni Celcjusza). Wtedy niewiele im brakuje żeby świeciły
po ciemku, bo będzie to w ciepły dzień 800K.
Jeśli rozszerzalność cieplna czegoś ma znaczenie, to raczej nie motocyklowej
tarczy.
--
kakmaratgmaildotcom