  • 91. Data: 2011-08-08 14:14:07
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > No przecież pisałeś że klamka hamulca staje się twarda jak kamień -
    > jesteś w stanie to zweryfikować bez puszczenia i ponownego jej wciśnięcia?

    Cisnienie w ukladzie przy puszczonej klamce masz zerowe. Poczytaj jak
    dzialaja hamulce tarczowe i co powoduje odsuniecie sie klockow od tarczy
    i co wplywa na odstep miedzy klockiem a tarcza.

    --
    Artur

  • 92. Data: 2011-08-08 14:25:23
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 08.08.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:
    > hamowania z 250 km/h do 100, niezliczona ilosc mniejszych w ciagu 2m
    > powoduje ze klamka hamulca staje sie twarda jak kamien. Teraz odpowiedz
    > sobie na pytanie dlaczego.

    Ja to bym zaczął od wymiany płynu przy takich objawach ;)

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 93. Data: 2011-08-08 14:27:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, kakmar <k...@g...com> wrote:

    > Ja to bym zaczął od wymiany płynu przy takich objawach ;)

    Plyn to ja zmieniam pare razy w roku :-)

    --
    Artur

  • 94. Data: 2011-08-08 14:31:58
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-08-08 14:14, AZ pisze:
    > Cisnienie w ukladzie przy puszczonej klamce masz zerowe. Poczytaj jak
    > dzialaja hamulce tarczowe i co powoduje odsuniecie sie klockow od tarczy
    > i co wplywa na odstep miedzy klockiem a tarcza.

    odsuniecie klockow od tarczy powoduje... nic. Konkretnie: brak
    docisniecia rzeczonych do tarczy. To wlasnie stanowi o wiekszej
    skutecznosci hampli tarczowych: brak luzow w funkcji zuzycia.

    Co do twardnienia, ze zawre to w jednym poscia to myli sie ten, kto
    twierdzi, ze jest ono zwiazane z "puchnieciem" czegokolwiek.
    Jest ono zwiazane tylko i wylacznie ze zmiana wspolczynnika tarcia na
    zimnym i na goracym zestawie klocek/tarcza.
    Widac to dosc dobrze juz na klockach DS2500, ktore subiektywnie hamuja
    ok 50% gorzej na zimno. DS3000, na ktorych nie jezdzilem, podobno na
    zimno nie hamuja wcale.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 95. Data: 2011-08-08 14:32:11
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 14:14, AZ pisze:

    > Cisnienie w ukladzie przy puszczonej klamce masz zerowe. Poczytaj jak
    > dzialaja hamulce tarczowe i co powoduje odsuniecie sie klockow od tarczy
    > i co wplywa na odstep miedzy klockiem a tarcza.

    Miotasz się strasznie. Spuchnięta tarcza zwiększa ciśnienie czy nie
    zwiększa?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 96. Data: 2011-08-08 14:33:05
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-08-08 14:25, kakmar pisze:

    > Ja to bym zaczął od wymiany płynu przy takich objawach ;)

    Z powodu?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 97. Data: 2011-08-08 14:37:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Miotasz się strasznie. Spuchnięta tarcza zwiększa ciśnienie czy nie
    > zwiększa?

    Przy klamce/pedale w jednej pozycji zwieksza, nie widze powodow dlaczego
    miala by tego nie robic.

    --
    Artur

  • 98. Data: 2011-08-08 14:41:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 14:37, AZ pisze:

    > Przy klamce/pedale w jednej pozycji zwieksza, nie widze powodow dlaczego
    > miala by tego nie robic.

    Co jest tego przyczyną wg. ciebie?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 99. Data: 2011-08-08 14:49:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Co jest tego przyczyną wg. ciebie?

    Grubsza tarcza + klocki wiec wywieraja wiekszy nacisk na tloczki.

    --
    Artur

  • 100. Data: 2011-08-08 14:51:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 14:49, AZ pisze:

    > Grubsza tarcza + klocki wiec wywieraja wiekszy nacisk na tloczki.

    Teraz skup się. Założysz 0,5mm grubsze tarcze - będziesz miał większy
    nacisk? I odwrotnie - zużyjesz 5mm klocków, nie zatrzymasz się?

    Pozdrawiam
    Paweł