eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarczeRe: Bebny a tarcze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bebny a tarcze
    Date: Sun, 7 Aug 2011 12:06:19 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 51
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <4e3c4908$0$3497$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1312711572 911 82.143.187.50 (7 Aug 2011 10:06:12 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Aug 2011 10:06:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390375
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 06 Aug 2011 20:21:59 +0200, ..:maniek:.. napisał(a):
    >> Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki
    >> czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze.
    >
    > gorzej oddaja cieplo, lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia tarcia,

    W szkole nie uczyli ze tarcie nie zalezy od powierzchni ?

    > trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac- dlatego nie potrzeba serwa, w

    No nie wiem. W maluchach nie bylo, w syrenkach nie bylo, a we fiatach byl
    napis "uwaga hamulce tarczowe"

    > zaleznosci od konstrukcji mechanizmu rozpierakowego wystepowanie
    > efektu "samodociskania szczeki do bebna itp itd).

    Owszem. Czasem szkodliwy.
    Czyli podsumowujac:
    - w bebnie sila moze byc przylozona na wiekszej srednicy - efekt dzwigni
    mniejszy. Oczywiscie roznie to bywa, moga byc felgi duze, tarcze duze, a
    bebny male.
    -efekt samodocisku,
    -a tak naprawde to o luzy chodzi - przelozenie na hydraulice moze byc
    dowolne, tylko noga ma ograniczony skok. Klocki sie cofaja tyle co na
    uszczelce, ulamek milimetra.
    -latwiej wbudowac reczny
    -nie jestem pewien co do masy - bebny chyba maja wieksza.
    -no i clou imprezy - tyl wcale nie musi rewelacyjne hamowac, wrecz nie
    moze. Wiec po co dawac mocniejsze hamulce tarczowe, jesli je trzeba potem
    ograniczac.
    -podobnie z cieplem - w tyle wydziela sie mniej. Z tym ze problem ciepla
    dotyczy raczej ciezkich i szybkich samochodow.

    > no i sa drozsze niz tarcze -
    > skomplikowany montaz i mnogosc elementow...

    Nie jestem pewien .. ale jednego jestem - jakby tarczowe byly tansze, to by
    byly powszechnie stosowane :-) Tarczowe z recznym.

    > najlepszym
    > rozwiazaniem sa tarczo bebny - tarcze jako hamulec roboczy a bebny jako
    > postojowy - odpada problem "ciaglej" regulacji recznego, zapiekania/wyciekow z
    > cylinderka itp usterek trapiacych sprzezony uklad nozny/reczny

    Ja tam nie wiem, ale recznego fordach to nigdy nie regulowalem.
    Wycieki, zapiekania - nie w takim samym stopniu jak tarczowe ?

    A ten tarczobeben nie ma przypadkiem za malej skutecznosci na wypadek
    awarii ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: