  • Data: 2022-10-27 16:41:13
    Temat: Re: Bateria do laptopa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Oct 2022 07:13:46 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

    > https://training.ti.com/how-cell-balancing-feature-w
    orks-bq77915

    > Podobno tryb pasywny. Skoro tak, musi też być tryb aktywny.
    >
    > Strzelam. Tryb pasywny do ogniw o małej pojemności, tryb aktywny
    > do ogniw o dużej pojemności.

    Jakos tak, bo tu jak widzisz - moc jest wytracana w rezystorach.

    Nie wiem co oni nazywaja aktywnym, ale jest np takie rozwiazanie,
    gdzie kondensator jest przełączany rownolegle do ogniwami.
    Tam gdzie wyzsze napiecie - zabiera troche ładunku, tam, gdzie nizsze
    - oddaje.

    Jak im dziala to rozwiązanie z FETami, to by trzeba doczytac w pdf,
    bo na filmie to jakos dziwacznie - wogole nie sterowane ?

    J.