  • 81. Data: 2013-06-05 20:32:28
    Temat: Re: Bateria
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 14:00:46 +0200, Trybun napisał(a):
    > I tak bym niewątpliwie zrobił - sklep w którym kupowałem tablet mialem o
    > rzut kamieniem, a więc po co jakieś zachody czy wycieczki na
    > kilkadziesiąt km, problem przekazuję sprzedawcy, ale co zrobić gdy
    > sklepu juz nie ma? Ktoś kiedyś mowił że odnoszenie wadliwego towaru do
    > sprzedawcy to tylko czysta strata czasu, gdy serwis jest w pobliżu to
    > podobno korzystniej jest go zanieść do niego z pominięciem sprzedawcy.

    Kupilem Acera. Infolinia mowi - przyslemy kuriera, zabierze do
    serwisu, przywiezie panu prosto do domu, a sklep nic innego nie zrobi
    jak zadzwoni do nas, nie przyslemy mu kuriera, tylko odwiezie z
    kolejnym transportem, bedzie dluzej.

    Dobrze radza. Ale serwis w Bratyslawie. Niech sie kurier zgubi. Niech
    mi Acer odpowie "nie mamy pana plaszcza". Niech trzyma miesiac.
    Niech nie naprawia. Niech stwierdza "trzeba oddac pieniadze". Niech
    wymienia plyte glowna i zmienia numery ... i co ja potem zrobie, bede
    sie kopal z koniem ? Lepiej do sprzedawcy.

    P.S. A tak po prawdzie to zaczalem od skasowania systemu i sie okazalo
    ze "rescue CD" nagrane z HD nie dzialaja. Zamiast udostepnic cos przez
    WWW czy wyslac plyte, to oni sie uparli "naprawiac". No to ja sie
    uparlem Acera wiecej nie kupowac.

    J.

  • 82. Data: 2013-06-05 20:42:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 12:54:27 +0200, Chris napisał(a):
    > Niezgodność towaru z umową
    > - towar nie nadaje się do celów, do jakich jest zwykle używany (np. kubek
    > pęka po wlaniu gorącej wody);

    Ciekawe czemu nie napisano "kubek pękł po wlaniu gorącej wody".
    Albo "kubkowi ucho odpadlo". Albo "telewizor sie zepsuł".

    > - właściwości towaru nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego
    > rodzaju (np. kurtka przeciwdeszczowa nie chroni przed deszczem);

    to jakiej zywotnosci oczekujemy po kubku, tablecie, telewizorze,
    baterii ?

    > - towar nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym tego rodzaju towaru, które
    > wynikają z zapewnień sprzedawcy lub producenta, podawanych choćby w reklamie
    > lub we wcześniej danej próbce (np. krem do rąk nie wygładza skóry);

    A producent wyraznie napisal w gwarancji: gwarancja na baterie 6
    miesiecy ..

    P.S. Sprawdzic czy sprzedawca napisal: gwarancja na tablet 24m ... z
    wyjatkiem baterii.

    J.

  • 83. Data: 2013-06-05 20:52:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 20:24:40 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Tej ceglanej? :)

    Nie, to chyba posiadacze 6310 twierdzili "moja bateria ma 5 lat i jest
    ciagle jak nowa".

    Kto ma najstarsza baterie w uzyciu - przyznac sie :-)

    J.

  • 84. Data: 2013-06-05 20:56:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 17:21:52 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    > To niezbędne jest skorzystanie z ochrony konsumenckiej

    Ale czy kupujac taki produkt nie umowiles sie ze ochrona baterii nie
    obejmuje ? :-)

    J.

  • 85. Data: 2013-06-05 22:09:18
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 15:32:43 +0200, Chris napisał(a):

    > Ja właśnie doświadczyłem z SGS3 bo rozładowałem do zera wiedząc że zaraz
    > będę w aucie to naładuję i du...a tel. nawet nie drgnął .. po porocie do
    > domu i podpięciu pod sieciową ruszyło bez problemu. Dodam że ładowarka
    > samochodowa jest firmowa mająca odpiedni prąd do tel. i ładuje bez problemu
    > tel. mając odpalony GPS + navigację ...

    Miałem prawie dokładnie to samo z PDA. "Prawie", bo trafiło mi się to na
    trasie do Chorwacji, gdy niezauważenie chyba przestała mi kontaktować
    wtyczka od ładowarki i całkowicie rozładowała mi się bateria PDA, na
    którym miałem uruchomioną nawigację.
    Nawigacja zgasła, włączyć się już jej nie dało, a ja nie miałem ze sobą
    ani jednej mapy papierowej i w dodatku jechałem w rejon, w którym nigdy
    wcześniej nie byłem.
    Na szczęście jakoś udało mi się na miejsce trafić, a tam PDA po
    podłączeniu do zasilacza sieciowego wstał.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 86. Data: 2013-06-05 22:45:25
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 05.06.2013 08:24, Trybun pisze:

    > Czy bateria do telefonu czy tabletu to część sprzętu czy tylko
    > akcesoria? Chodzi o oryginalną (z logo producenta sprzętu) baterię,
    > dołożoną do zakupionego sprzętu. Sytuacja jest taka że w tablecie marki
    > Huawei padła bateria. Tablet ma 14 miesięcy, gwarancja obejmuje 24
    > miesiące na sprzęt i 12 na akcesoria. Zaraz będę dzwinił do serwisu, ale
    > wcześniej chciałbym Was zapytać o zdanie.
    padła w sensie? "Trzyma" 10% tego co było czy 90% tego co było?
    Jak będzie problem z zakupem, otwórz delikatnie obudowę. tam będzie
    kawałeczek elektroniki i coś na kształt płaskiego srebrnego woreczka. na
    nim kod - po tym kodzie (lub samych wymiarach) znajdziesz zamiennik.
    każdy kto jest obeznany z lutownicą da radę wymienić ogniwo.
    ToMasz

  • 87. Data: 2013-06-05 22:45:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 13:01:12 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

    > Już Ci brakuje argumentów.
    > No to jeszcze jeden przykład: akumulator motocyklowy Yuasa. Kupiony w

    Ale nie przekladajmy przykladow z aku olowiowych do Li-ion, bo to
    calkiem inna chemia. I nie mylmy paru miesiecy z jednym tygodniem

    > lecie suchy, w komplecie elektrolit. Zalany. Używany sporadycznie. Zima
    > w nieogrzewanym garażu. Akumulator do wyrzucenia/utylizacji.

    Niekoniecznie.

    J.

  • 88. Data: 2013-06-05 22:58:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 12:44:51 +0200, Chris napisał(a):
    > J.F. nabazgrał(a):
    >
    > Konsument może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez
    > nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.

    Ale jaka byla umowa - ze bateria sie nigdy nie zuzyje ?

    > Jest to zobowiązanie przemienne i na podstawie art. 365 Kodeksu Cywilnego -
    > wybór należy do Konsumenta - Sprzedawaca nie może wcześniej sam narzucić
    > sposobu załatwienia reklamacji.

    Jestes pewien ze 365 ? On jakby o czym innym, i akurat odwrotnie w nim
    zapisano.

    A jak inny ... nie jest to ktorys z tych, co nie obowiazuja w
    sprzedazy konsumenckiej ?

    > Podobnie Sprzedawca nie może decydować za
    > Konsumenta, czy wybierze rekalamcję z tytułu gwarancji czy z tytułu towaru
    > niezgodnego z umową.

    Pytanie czy umowa obejmowala ze towar sie nie zepsuje, czy raczej ze w
    razie awarii towar naprawi gwarant ..

    J.

  • 89. Data: 2013-06-05 23:25:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Nie, to chyba posiadacze 6310 twierdzili "moja bateria ma 5 lat i jest
    > ciagle jak nowa".
    >
    > Kto ma najstarsza baterie w uzyciu - przyznac sie :-)

    Ja mam inny markowy telefon w wieku zbliżającym się do 10 lat z oryginalną
    baterią, ale nie powiem bym go używał bo to skansen jest. Skansenem można
    nazwać nawet nowsze modele tego producenta w których baterie już tyle nie
    wytrzymują. Ale by się w 6 miesięcy kończyły w jakimkolwiek telefonie to nie
    słyszałem.

  • 90. Data: 2013-06-05 23:27:47
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-06-05 20:32, J.F. pisze:

> [...]
    > wymienia plyte glowna i zmienia numery ... i co ja potem zrobie, bede
    > sie kopal z koniem ? Lepiej do sprzedawcy.

    Raz wysyłałem acera, raz asusa. Szybko poszlo, szybko wrocilo zrobione.