eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 122

  • 11. Data: 2016-09-15 16:19:55
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze:
    > On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    >> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik
    >> q...@g...com napisał:
    >>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są
    >>> odwrotnie niż powinny?
    >>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
    >>> ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >>
    >> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom
    >> w szkole.
    >>
    >> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór
    >> aerodynamiczny optymalny kształt będzie inny.
    >>
    >> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi
    >> końcami.
    >>
    >> Patrz - korpus jumbojet-a.
    >>
    >> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    >> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się
    >> stabilniej na wietrze.
    >
    > O samolot - dobrzy przykład!
    > Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    > aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
    >
    >
    >
    Ale samochody nie latają! No może poza wyjątkami:
    http://glowny-mechanik.pl/2014/10/latajace-auto-ze-s
    lowacji/

    T.


  • 12. Data: 2016-09-15 16:23:01
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 15.09.2016 16:10, r...@k...pl wrote:
    > Thu, 15 Sep 2016 15:48:52 +0200, w <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>, quent
    > <x...@x...com> napisał(-a):
    >
    >> O samolot - dobrzy przykład!
    >> Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    >> aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
    >
    > No cóż, ja słyszałem to samo -- ale o kadłubie, a nie o skrzydle.
    > Skrzydło nie jest projektowane, aby było aerodymiczne.

    Wszystkie zew. elementy samolotu projektowane są z myślą o aerodynamice.
    Przekrój skrzydła ale kadłub także. Tu ładnie widać:
    http://lubielatac.pl/wp-content/uploads/2015/10/kata
    strofa-airbus-synaj-rosja-egipt-katastrofa-rosyjskie
    ggo-samolotu-metrojet-sinai-700x397.jpg

    Z tym, że znów nie do końca jest tu analogia z bagażnikami. Samoloty,
    samochody muszą pogodzić masę przeróżnych rzeczy aby funkcjonować a
    bagażnik spokojnie mógłby mieć aerodynamiczny kształt a nie ma :-)


    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 13. Data: 2016-09-15 16:37:26
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał w wiadomości grup
    >Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są
    >odwrotnie niż powinny?
    >Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
    >ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)

    Ogolnie nie.
    To jest bardziej skomplikowane.

    Zobacz np na statki czy lodki - tępym z tylu.
    Zobacz na samochody - od czasow garbusa juz nie ma ostro z tylu,
    czesto jest wlasnie plasko
    (hatch-back - "uciety tyl).
    Kombi tez jakos wiele wiecej od innych wersji nie pali.

    Zdaje sie, ze z tylu tworza sie wiry i "popychaja" ten tyl.

    Prawidlowy profil lotniczy tez moglby byc, ale byc moze nie warto -
    niewielkie polepszenie, a uciazliwosc i koszta sporo wyzsze.

    Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki.
    Wydawaloby sie, ze aerodynamika cegly.
    A jednak - dosc spore auto, napedzane wcale nie bardzo mocnym
    silnikiem, a potrafi pojechac 160.

    Ruszaja festiwale nauki - moze na popbliskiej uczelni jest jakis tunel
    aerodynamiczny i mozna podpytac, a nawet zobaczyc.

    J.



  • 14. Data: 2016-09-15 16:47:46
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: q...@g...com

    Łódki to też inna kwestia, tu zależy czy płyniesz w ślizgu czy w zanurzeniu.

    Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje teoria.


  • 15. Data: 2016-09-15 17:00:42
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 15.09.2016 o 15:48, quent pisze:
    > On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    >> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik
    >> q...@g...com napisał:
    >>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są
    >>> odwrotnie niż powinny?
    >>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
    >>> ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >>
    >> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom
    >> w szkole.
    >>
    >> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór
    >> aerodynamiczny optymalny kształt będzie inny.
    >>
    >> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi
    >> końcami.
    >>
    >> Patrz - korpus jumbojet-a.
    >>
    >> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    >> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się
    >> stabilniej na wietrze.
    >
    > O samolot - dobrzy przykład!
    > Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    > aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
    >
    >

    "wzorcem kształtu aerodynamicznego" o czym ty bredzisz?
    Skrzydło samolotu ma za zadanie unieść go w powietrze.
    Naprawdę byś chciał, żeby zrobił to twój bagażnik?



    --
    Kaczin


  • 16. Data: 2016-09-15 17:07:21
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: q...@g...com

    Ja tam tylko cytuję. Aerodynamika to taka nauka. Wszystko jest opisane, nawet w necie
    ;-)


  • 17. Data: 2016-09-15 17:15:03
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-15 16:47, q...@g...com wrote:
    > Łódki to też inna kwestia, tu zależy czy płyniesz w ślizgu czy w zanurzeniu.
    >
    kształt też ma wpływ czy szybko wchodzisz w ten ślizg i potrafisz go
    utrzymać w stabilnym ślizgu (patrz np. deski windsurfingowe )
    >
    > Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje teoria.
    >
    ale nie wszystko może być zgodnie z teorią aerodynamiki, bo za
    bagażnikiem dachowym przemawia jego praktyczność a nie aerodynamika.

    Więcej tracisz energii na oporach przepływu powietrza pod autem czy na
    lusterkach niż na tym boksie.
    A jak się już czepiasz tych boxów, to są boksy, które są przemyślane -
    maskują np. drążki poprzeczne bagażnika i są takie najprostrze, które są
    wielorybami na dachu, świszczącymi w dodatku niemiłosiernie... ;)

    A wracając do tematu - chciałbyś aby samochody wyglądały tak jak ten z
    linku?
    http://moto.pl/Klasyczne/1,137197,16780022,Schlorwag
    en___Mistrz_aerodynamiki_z_1939.html



  • 18. Data: 2016-09-15 17:59:32
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 15.09.2016 17:15, AL wrote:
    > ale nie wszystko może być zgodnie z teorią aerodynamiki, bo za
    > bagażnikiem dachowym przemawia jego praktyczność a nie aerodynamika.

    Stawiasz sprawę na ostro i jeśli tak to te boxy powinny być
    prostopadłościanami. Gdzieś tam *jednak* aerodynamika przemawia (lub
    szepcze jak wolisz) skoro prostopadłościanami jednak nie są ;-)

    I ja się ogólnie nie czepiam kształtu bo tylko sposobu zamocowania.
    Profil aerodynamiczny podpowiada, że powinny być zamontowane odwrtonie -
    vide kształt kropli wody, ryby ect.



    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 19. Data: 2016-09-15 18:49:40
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 15.09.2016 o 17:07, q...@g...com pisze:
    > Ja tam tylko cytuję.

    No właśnie nie cytujesz. Jakoś wstydzisz się, czy jak? ;P

    > Aerodynamika to taka nauka. Wszystko jest opisane, nawet w necie ;-)
    >

    Szukałem ale nie znalazłem.
    Nie bądź taki, napisz co to jest "wzorzec kształtu aerodynamicznego"?
    Co jak "pomroczność jasna"?
    :->

    --
    Kaczin


  • 20. Data: 2016-09-15 19:18:36
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 17:59, quent pisze:

    > vide kształt kropli wody, ryby ect.
    >
    A pocisk? A myśliwiec? Rakieta?

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: