  • 111. Data: 2016-09-20 22:44:59
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello quent,

    Thursday, September 15, 2016, 3:48:52 PM, you wrote:

> [...]
    tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)

    Samochód nie ma się unosić!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 112. Data: 2016-09-21 12:27:46
    Od: quent <x...@x...com>

    On 20.09.2016 22:44, RoMan Mandziejewicz wrote:

    tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)

    > Samochód nie ma się unosić!

    Ten samochód solarny, o podobnym profilu, chyba się nie unosi ;-)
    http://assets.inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/f
    iles/2013/07/Resolution-Solar-Car-1.jpg

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 113. Data: 2016-09-21 13:37:32
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-19 10:43, quent wrote:

> [...]
    > Wypadkowa tej siły, bez uwzględnienia siły nośnej, będzie skierowana w
    > bok i dół a więc siła nośna, skierowana ku górze, powinna jeden z tych
    > wektorów znosić co byłoby korzystne.
    >
    > Pozostaje pytanie o wielkość działających sił dla poszczególnych
    > zakresów prędkości.
    >
    > Czy przypadkiem nie jest tak, że wpływ ciężaru załadowanego boxu zaczyna
    > być pomijalny w porównaniu do siły jaką generuje opór powietrza,
    > zwłaszcza przy sporych prędkościach?
    > Jaki wtedy byłby cel generowania (konstrukcyjnie) siły nośnej

    box ma być po pierwsze neutralny dla auta (dla jego zachowania,
    prowadzenia, etc) - ma być ani przygniatający ani tym bardziej
    odrywający auto od drogi.
    Zauważ, że dach-belki, sam bagażnik ma również swoją nośność
    dopuszczalną (dlatego też w większości boksów masz również podaną dop.
    prędkość - wynikającą z samej konstrukcji boxu)
    To nie ma być spojler.
    Dodatkowo masz różne opory powietrza wynikające z faktu, że od góry nad
    boxem masz przestrzeń swobodną a od doły bagażnika szczelinę z dachem -
    stąd też różne opływy powietrza (ciśnienia).

    I dodatkowo - montujesz bagażnik nie po to aby zwiększyć zmniejszyć
    opory powietrza - a ze względów użytkowych i to jest rónież ważny
    czynnik dlaczego np. spód bagażnika jest płaski.

    Jak chcesz robić dywagacje - to powinieneś zmienić tytuł tej dyskusji na
    'spojler' zamiast 'bagażnik dachowy'

  • 114. Data: 2016-09-21 14:39:42
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze jest
    >popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby zmniejszać
    >opory.
    >Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...

    Gdyby było inaczej żaden samolot nie mógłby dłużej lecieć na plecach,
    wiadomo ze akrobacyjne robią to bez trudu.

  • 115. Data: 2016-09-21 15:00:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik quent x...@x...com ...

    > Ten samochód solarny, o podobnym profilu, chyba się nie unosi ;-)
    > http://assets.inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/f
    iles/2013/07/Resolu
    > tion-Solar-Car-1.jpg

    Z jednej strony przód ma ostry - czyli tak jak stosowane bagazniki.
    Z drugiej strony zaostrzenie tyłu powoduje ogromny spadek wielkości.
    Podejrzewac mozna, ze korzysc wynikająca z polepszenia aerodynamiki jest
    niewspolmierna ze strata pojemnosci.

  • 116. Data: 2016-09-21 15:06:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.09.2016 14:39, Ghost wrote:

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Gdyby było inaczej żaden samolot nie mógłby dłużej lecieć na plecach,
    > wiadomo ze akrobacyjne robią to bez trudu.

    Akrobacyjne mają symetryczny profil skrzydła dlatego mogą latać równie
    bezproblemowo podwoziem ku górze.

    Samoloty rejsowe np. tak nie polecą, nawet te malutkie ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 117. Data: 2016-09-21 15:11:48
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.09.2016 15:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik quent x...@x...com ...

    iles/2013/07/Resolu

    > Z jednej strony przód ma ostry - czyli tak jak stosowane bagazniki.

    Ale profil jest odwrotny od bagażnikowego, który wyglada przecież tak:
    https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDY2Nw==/z/Qe4AAOSwiY
    FXF3~n/$_86.JPG

    > Z drugiej strony zaostrzenie tyłu powoduje ogromny spadek wielkości.

    Odwócenie bagażnika (profilu) nie spowoduje utraty poj.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 118. Data: 2016-09-21 18:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik quent x...@x...com ...

    > Ale profil jest odwrotny od bagażnikowego, który wyglada przecież tak:
    > https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDY2Nw==/z/Qe4AAOSwiY
    FXF3~n/$_86.JPG

    > Odwócenie bagażnika (profilu) nie spowoduje utraty poj.

    Naprawde nie widzisz róznicy w pojemnosci miedzy bagaznikiem z delikatnie
    scietym przodem i pionownym tyłem a wskazanym pojazdem z delikatnie scietym
    przodem i bardzo wydłużonym i pociagłym tyłem...?

  • 119. Data: 2016-09-21 20:19:48
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.09.2016 18:00, Budzik wrote:
> [...]
    > scietym przodem i pionownym tyłem a wskazanym pojazdem z delikatnie scietym
    > przodem i bardzo wydłużonym i pociagłym tyłem...?

    Mowa o pojemności w kontekście profilu i jego lustrzanego odbicia - nie
    zmienia się. I tyle.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 120. Data: 2016-09-21 23:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik quent x...@x...com ...

    >>> https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDY2Nw==/z/Qe4AAOSwiY
    FXF3~n/$_86.JPG

    > Mowa o pojemności w kontekście profilu i jego lustrzanego odbicia -
    > nie zmienia się. I tyle.

    Wybacz ale nie rozumiem.