eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 122

  • 111. Data: 2016-09-20 22:44:59
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello quent,

    Thursday, September 15, 2016, 3:48:52 PM, you wrote:

    >>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż
    powinny?
    >>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do
    tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole.
    >> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny
    optymalny kształt będzie inny.
    >> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi końcami.
    >> Patrz - korpus jumbojet-a.
    >> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    >> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się stabilniej na
    wietrze.
    > O samolot - dobrzy przykład!
    > Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    > aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.

    Samochód nie ma się unosić!

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 112. Data: 2016-09-21 12:27:46
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 20.09.2016 22:44, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello quent,
    >
    > Thursday, September 15, 2016, 3:48:52 PM, you wrote:
    >
    >>>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż
    powinny?
    >>>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do
    tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >>> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole.
    >>> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny
    optymalny kształt będzie inny.
    >>> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi końcami.
    >>> Patrz - korpus jumbojet-a.
    >>> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    >>> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się stabilniej na
    wietrze.
    >> O samolot - dobrzy przykład!
    >> Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    >> aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
    >
    > Samochód nie ma się unosić!

    Ten samochód solarny, o podobnym profilu, chyba się nie unosi ;-)
    http://assets.inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/f
    iles/2013/07/Resolution-Solar-Car-1.jpg


    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 113. Data: 2016-09-21 13:37:32
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-19 10:43, quent wrote:
    > On 18.09.2016 16:28, Axel wrote:
    >> Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:nrg41i$fcp$...@d...me...
    >>
    >>>>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
    >>>>> teoria.
    >>
    >>>> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski
    >>>> spód,
    >>>> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    >>>> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)
    >>
    >>> Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.
    >>
    >> Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu
    >> do drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego
    >> bagażnika do samochodu.
    >
    > Zajmujesz się tym zawodowo czy tak Ci się wydaje?
    >
    > Siły na mocowaniu do bagażnika wynikające z czego? Z ciężaru boxu czyli
    > o zwrocie wektora w dół czy może z oporu aerodynamicznego rosnącego z
    > sześcianem prędkości skierowanego w bok?
    > A może jedno i drugie a więc wektor siły o zwrocie będącym wypadkową?
    > Wypadkowa tej siły, bez uwzględnienia siły nośnej, będzie skierowana w
    > bok i dół a więc siła nośna, skierowana ku górze, powinna jeden z tych
    > wektorów znosić co byłoby korzystne.
    >
    > Pozostaje pytanie o wielkość działających sił dla poszczególnych
    > zakresów prędkości.
    >
    > Czy przypadkiem nie jest tak, że wpływ ciężaru załadowanego boxu zaczyna
    > być pomijalny w porównaniu do siły jaką generuje opór powietrza,
    > zwłaszcza przy sporych prędkościach?
    > Jaki wtedy byłby cel generowania (konstrukcyjnie) siły nośnej
    > skierowanej ku górze?
    >
    >
    box ma być po pierwsze neutralny dla auta (dla jego zachowania,
    prowadzenia, etc) - ma być ani przygniatający ani tym bardziej
    odrywający auto od drogi.
    Zauważ, że dach-belki, sam bagażnik ma również swoją nośność
    dopuszczalną (dlatego też w większości boksów masz również podaną dop.
    prędkość - wynikającą z samej konstrukcji boxu)
    To nie ma być spojler.
    Dodatkowo masz różne opory powietrza wynikające z faktu, że od góry nad
    boxem masz przestrzeń swobodną a od doły bagażnika szczelinę z dachem -
    stąd też różne opływy powietrza (ciśnienia).

    I dodatkowo - montujesz bagażnik nie po to aby zwiększyć zmniejszyć
    opory powietrza - a ze względów użytkowych i to jest rónież ważny
    czynnik dlaczego np. spód bagażnika jest płaski.

    Jak chcesz robić dywagacje - to powinieneś zmienić tytuł tej dyskusji na
    'spojler' zamiast 'bagażnik dachowy'



  • 114. Data: 2016-09-21 14:39:42
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>



    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ff850c4f-b631-48a4-b713-411421c9ad8a@go
    oglegroups.com...

    >Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze jest
    >popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby zmniejszać
    >opory.
    >Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...

    Gdyby było inaczej żaden samolot nie mógłby dłużej lecieć na plecach,
    wiadomo ze akrobacyjne robią to bez trudu.


  • 115. Data: 2016-09-21 15:00:20
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik quent x...@x...com ...

    > Ten samochód solarny, o podobnym profilu, chyba się nie unosi ;-)
    > http://assets.inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/f
    iles/2013/07/Resolu
    > tion-Solar-Car-1.jpg

    Z jednej strony przód ma ostry - czyli tak jak stosowane bagazniki.
    Z drugiej strony zaostrzenie tyłu powoduje ogromny spadek wielkości.
    Podejrzewac mozna, ze korzysc wynikająca z polepszenia aerodynamiki jest
    niewspolmierna ze strata pojemnosci.


  • 116. Data: 2016-09-21 15:06:05
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.09.2016 14:39, Ghost wrote:
    >
    >
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ff850c4f-b631-48a4-b713-411421c9ad8a@go
    oglegroups.com...
    >
    >> Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze jest
    >> popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby
    >> zmniejszać opory.
    >> Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
    >
    > Gdyby było inaczej żaden samolot nie mógłby dłużej lecieć na plecach,
    > wiadomo ze akrobacyjne robią to bez trudu.

    Akrobacyjne mają symetryczny profil skrzydła dlatego mogą latać równie
    bezproblemowo podwoziem ku górze.

    Samoloty rejsowe np. tak nie polecą, nawet te malutkie ;-)

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 117. Data: 2016-09-21 15:11:48
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.09.2016 15:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik quent x...@x...com ...
    >
    >> Ten samochód solarny, o podobnym profilu, chyba się nie unosi ;-)
    >> http://assets.inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/f
    iles/2013/07/Resolu
    >> tion-Solar-Car-1.jpg
    >
    > Z jednej strony przód ma ostry - czyli tak jak stosowane bagazniki.

    Ale profil jest odwrotny od bagażnikowego, który wyglada przecież tak:
    https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDY2Nw==/z/Qe4AAOSwiY
    FXF3~n/$_86.JPG

    > Z drugiej strony zaostrzenie tyłu powoduje ogromny spadek wielkości.

    Odwócenie bagażnika (profilu) nie spowoduje utraty poj.


    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 118. Data: 2016-09-21 18:00:33
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik quent x...@x...com ...

    >> Z jednej strony przód ma ostry - czyli tak jak stosowane bagazniki.
    >
    > Ale profil jest odwrotny od bagażnikowego, który wyglada przecież tak:
    > https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDY2Nw==/z/Qe4AAOSwiY
    FXF3~n/$_86.JPG
    >
    >> Z drugiej strony zaostrzenie tyłu powoduje ogromny spadek wielkości.
    >
    > Odwócenie bagażnika (profilu) nie spowoduje utraty poj.

    Naprawde nie widzisz róznicy w pojemnosci miedzy bagaznikiem z delikatnie
    scietym przodem i pionownym tyłem a wskazanym pojazdem z delikatnie scietym
    przodem i bardzo wydłużonym i pociagłym tyłem...?


  • 119. Data: 2016-09-21 20:19:48
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.09.2016 18:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik quent x...@x...com ...
    >
    >>> Z jednej strony przód ma ostry - czyli tak jak stosowane bagazniki.
    >>
    >> Ale profil jest odwrotny od bagażnikowego, który wyglada przecież tak:
    >> https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDY2Nw==/z/Qe4AAOSwiY
    FXF3~n/$_86.JPG
    >>
    >>> Z drugiej strony zaostrzenie tyłu powoduje ogromny spadek wielkości.
    >>
    >> Odwócenie bagażnika (profilu) nie spowoduje utraty poj.
    >
    > Naprawde nie widzisz róznicy w pojemnosci miedzy bagaznikiem z delikatnie
    > scietym przodem i pionownym tyłem a wskazanym pojazdem z delikatnie scietym
    > przodem i bardzo wydłużonym i pociagłym tyłem...?

    Mowa o pojemności w kontekście profilu i jego lustrzanego odbicia - nie
    zmienia się. I tyle.



    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 120. Data: 2016-09-21 23:00:32
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik quent x...@x...com ...

    >>>> Z jednej strony przód ma ostry - czyli tak jak stosowane bagazniki.
    >>>
    >>> Ale profil jest odwrotny od bagażnikowego, który wyglada przecież
    >>> tak:
    >>> https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDY2Nw==/z/Qe4AAOSwiY
    FXF3~n/$_86.JPG
    >>>
    >>>> Z drugiej strony zaostrzenie tyłu powoduje ogromny spadek
    >>>> wielkości.
    >>>
    >>> Odwócenie bagażnika (profilu) nie spowoduje utraty poj.
    >>
    >> Naprawde nie widzisz róznicy w pojemnosci miedzy bagaznikiem z
    >> delikatnie scietym przodem i pionownym tyłem a wskazanym pojazdem z
    >> delikatnie scietym przodem i bardzo wydłużonym i pociagłym tyłem...?
    >
    > Mowa o pojemności w kontekście profilu i jego lustrzanego odbicia -
    > nie zmienia się. I tyle.

    Wybacz ale nie rozumiem.

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: