-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!fee
der.eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: AL <a...@s...tam.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Date: Wed, 21 Sep 2016 13:37:32 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 58
Message-ID: <nrtrdl$odk$1@dont-email.me>
References: <9...@g...com>
<57dab227$0$12547$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<57db8bba$0$12551$65785112@news.neostrada.pl>
<nrg41i$fcp$1@dont-email.me> <nrm8ag$onk$1@node2.news.atman.pl>
<nro8fo$u0o$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 21 Sep 2016 11:37:25 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="a0465e96d82d12ac056d43cb503ca310";
logging-data="25012";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/g/crst6HwMRd8xA64H5Ehi66KF29S20A="
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <nro8fo$u0o$1@dont-email.me>
Cancel-Lock: sha1:OUJnEIAz9+aSa6HnFTv2wjhDKWU=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588906
[ ukryj nagłówki ]On 2016-09-19 10:43, quent wrote:
> On 18.09.2016 16:28, Axel wrote:
>> Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:nrg41i$fcp$...@d...me...
>>
>>>>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
>>>>> teoria.
>>
>>>> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski
>>>> spód,
>>>> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
>>>> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)
>>
>>> Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.
>>
>> Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu
>> do drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego
>> bagażnika do samochodu.
>
> Zajmujesz się tym zawodowo czy tak Ci się wydaje?
>
> Siły na mocowaniu do bagażnika wynikające z czego? Z ciężaru boxu czyli
> o zwrocie wektora w dół czy może z oporu aerodynamicznego rosnącego z
> sześcianem prędkości skierowanego w bok?
> A może jedno i drugie a więc wektor siły o zwrocie będącym wypadkową?
> Wypadkowa tej siły, bez uwzględnienia siły nośnej, będzie skierowana w
> bok i dół a więc siła nośna, skierowana ku górze, powinna jeden z tych
> wektorów znosić co byłoby korzystne.
>
> Pozostaje pytanie o wielkość działających sił dla poszczególnych
> zakresów prędkości.
>
> Czy przypadkiem nie jest tak, że wpływ ciężaru załadowanego boxu zaczyna
> być pomijalny w porównaniu do siły jaką generuje opór powietrza,
> zwłaszcza przy sporych prędkościach?
> Jaki wtedy byłby cel generowania (konstrukcyjnie) siły nośnej
> skierowanej ku górze?
>
>
box ma być po pierwsze neutralny dla auta (dla jego zachowania,
prowadzenia, etc) - ma być ani przygniatający ani tym bardziej
odrywający auto od drogi.
Zauważ, że dach-belki, sam bagażnik ma również swoją nośność
dopuszczalną (dlatego też w większości boksów masz również podaną dop.
prędkość - wynikającą z samej konstrukcji boxu)
To nie ma być spojler.
Dodatkowo masz różne opory powietrza wynikające z faktu, że od góry nad
boxem masz przestrzeń swobodną a od doły bagażnika szczelinę z dachem -
stąd też różne opływy powietrza (ciśnienia).
I dodatkowo - montujesz bagażnik nie po to aby zwiększyć zmniejszyć
opory powietrza - a ze względów użytkowych i to jest rónież ważny
czynnik dlaczego np. spód bagażnika jest płaski.
Jak chcesz robić dywagacje - to powinieneś zmienić tytuł tej dyskusji na
'spojler' zamiast 'bagażnik dachowy'
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.16 14:39 Ghost
- 21.09.16 15:00 Budzik
- 21.09.16 15:06 quent
- 21.09.16 15:11 quent
- 21.09.16 18:00 Budzik
- 21.09.16 20:19 quent
- 21.09.16 23:00 Budzik
- 04.10.16 09:15 RoMan Mandziejewicz
- 04.10.16 18:11 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=