eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika › Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-21 13:37:32
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2016-09-19 10:43, quent wrote:
    > On 18.09.2016 16:28, Axel wrote:
    >> Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:nrg41i$fcp$...@d...me...
    >>
    >>>>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
    >>>>> teoria.
    >>
    >>>> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski
    >>>> spód,
    >>>> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    >>>> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)
    >>
    >>> Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.
    >>
    >> Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu
    >> do drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego
    >> bagażnika do samochodu.
    >
    > Zajmujesz się tym zawodowo czy tak Ci się wydaje?
    >
    > Siły na mocowaniu do bagażnika wynikające z czego? Z ciężaru boxu czyli
    > o zwrocie wektora w dół czy może z oporu aerodynamicznego rosnącego z
    > sześcianem prędkości skierowanego w bok?
    > A może jedno i drugie a więc wektor siły o zwrocie będącym wypadkową?
    > Wypadkowa tej siły, bez uwzględnienia siły nośnej, będzie skierowana w
    > bok i dół a więc siła nośna, skierowana ku górze, powinna jeden z tych
    > wektorów znosić co byłoby korzystne.
    >
    > Pozostaje pytanie o wielkość działających sił dla poszczególnych
    > zakresów prędkości.
    >
    > Czy przypadkiem nie jest tak, że wpływ ciężaru załadowanego boxu zaczyna
    > być pomijalny w porównaniu do siły jaką generuje opór powietrza,
    > zwłaszcza przy sporych prędkościach?
    > Jaki wtedy byłby cel generowania (konstrukcyjnie) siły nośnej
    > skierowanej ku górze?
    >
    >
    box ma być po pierwsze neutralny dla auta (dla jego zachowania,
    prowadzenia, etc) - ma być ani przygniatający ani tym bardziej
    odrywający auto od drogi.
    Zauważ, że dach-belki, sam bagażnik ma również swoją nośność
    dopuszczalną (dlatego też w większości boksów masz również podaną dop.
    prędkość - wynikającą z samej konstrukcji boxu)
    To nie ma być spojler.
    Dodatkowo masz różne opory powietrza wynikające z faktu, że od góry nad
    boxem masz przestrzeń swobodną a od doły bagażnika szczelinę z dachem -
    stąd też różne opływy powietrza (ciśnienia).

    I dodatkowo - montujesz bagażnik nie po to aby zwiększyć zmniejszyć
    opory powietrza - a ze względów użytkowych i to jest rónież ważny
    czynnik dlaczego np. spód bagażnika jest płaski.

    Jak chcesz robić dywagacje - to powinieneś zmienić tytuł tej dyskusji na
    'spojler' zamiast 'bagażnik dachowy'


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: