eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-21 12:27:46
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 20.09.2016 22:44, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello quent,
    >
    > Thursday, September 15, 2016, 3:48:52 PM, you wrote:
    >
    >>>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż
    powinny?
    >>>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do
    tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >>> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole.
    >>> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny
    optymalny kształt będzie inny.
    >>> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi końcami.
    >>> Patrz - korpus jumbojet-a.
    >>> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    >>> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się stabilniej na
    wietrze.
    >> O samolot - dobrzy przykład!
    >> Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    >> aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
    >
    > Samochód nie ma się unosić!

    Ten samochód solarny, o podobnym profilu, chyba się nie unosi ;-)
    http://assets.inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/f
    iles/2013/07/Resolution-Solar-Car-1.jpg


    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: