-
Data: 2016-09-19 13:00:28
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 19 września 2016 12:28:08 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> On 19.09.2016 12:08, s...@g...com wrote:
> > Przecież dostałeś wyjasnienie:
> > Taki kształt jest i aerodynamiczny i pojemny i stabilny aerodynamicznie.
>
> Wyjaśnienie? Same przypuszczenia...
> Dyskusja ciekawa ale argumentu "przeciw" ciągle brak.
>
>
> > I jakbyś czytał to bys widział że i samochody jako takie mają właśnie taki
kształt. Chude z przodu, scięte z tyłu.
>
> Samochody to nie jest dobra analogia z oczywistych względów.
>
Zobacz sobie to:
http://ecomodder.com/forum/showthread.php/aerodynami
c-streamlining-template-part-c-9287-64.html
Tam jest jeden z obrazków.
http://i1271.photobucket.com/albums/jj622/aerohead2/
-2.jpg
Zobacz. Różnica w oporze jest nawet jak kształt jest za mało albo za bardzo podłużny.
Pytanie które zadałeś jest na tyle fikusne że wyjasnienia nie ma wprost.
Należy zakładać że producenci wytestowali i taki kształt im wyszedł.
Jak nie wierzysz to możesz sprawdzić sam. Starczy ci kawałek styro, odkurzacz i waga
elektroniczna wędkarska.
Ja obstawiam że taki klinowaty kształt jest lepszy bo jest stabilny aerodynamicznie.
Czyli nie ma tendencji to obrócenia się tyłem naprzód.
Nawet jesli opór sprawia większy.
A to akurat potrzebne bo przy prędkościach autostradowych i wietrze bocznym nie
chcemy aby się relingi zerwały.
Na jednym z odcinków mythbustersów testowali rakiety.
To chyba odcinek z tym turkiem co mial latac na rakietach.
I tam brali model rakiety, mocowali go na druciku w środku ciężkości i dmuchali na
niego.
Jesli ustawiał się przodem do wiatru to bylo dobrze. Jak miał tendencję do obracania
się lub zawracania to był zły.
I tu sądzę że odpowiedź na Twoje pytanie jest właśnie taka.
Ten kształt będzie starać się ustawiać czubkiem do wiatru. Mimo że moż enie być
idealnie opływowy.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.16 13:15 quent
- 19.09.16 13:33 yabba
- 19.09.16 14:34 quent
- 19.09.16 14:48 yabba
- 19.09.16 14:52 quent
- 19.09.16 18:35 J.F.
- 19.09.16 18:57 J.F.
- 20.09.16 22:44 RoMan Mandziejewicz
- 21.09.16 12:27 quent
- 21.09.16 13:37 AL
- 21.09.16 14:39 Ghost
- 21.09.16 15:00 Budzik
- 21.09.16 15:06 quent
- 21.09.16 15:11 quent
- 21.09.16 18:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=