-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <9...@g...com>
<c...@g...com>
<nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
<57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5...@g...com>
<57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<57dbe76b$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<57dc290d$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
In-Reply-To: <5...@g...com>
Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Date: Fri, 16 Sep 2016 21:28:11 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 47
Message-ID: <57dc47d0$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.126.55
X-Trace: 1474054096 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15187 83.30.126.55:59880
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588710
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
W dniu piątek, 16 września 2016 19:17:31 UTC+2 użytkownik J.F.
napisał:
> Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
>> >> To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz,
>> >> ze
>> >> mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
>> >> W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
> >
>> >To oczywiste. Właśnie na to zwracałem uwage inicjalnie. Siła nośna
>> >zawsze jest związana z tym ze powietrze pcha się w dół a nie tylko
>> >rozrzedza nad skrzydłem.
>
>> To jest oczywista oczywistosc ... ale do czego niby prowadzi ?
>
>To taka uwaga formalna. Bo ludziska myślą że samoloty lataja bo maja
>wypukłe skrzydła. A prawda jest nieco bardziej skomplikowana
OK, choc po prawdzie - jedyne samoloty o plaskich skrzydlach to te z
papieru.
Ja do czego innego pilem - nawet te o wypuklych skrzydlach musza
kierowac powietrze w dol.
>> Jesli cie dobrze rozumiem ... patrz wyzej - kata natarcia UJEMNY,
>> nie
>> ma "pchania w dol", a sila jest.
>> Sa tez profile plaskie pod spodem, kat natarcia zerowy, a sila
>> jest.
>
>Bo ten kat mierzy sie wg geometrii profilu. A ta geometria może być
>niesymetryczna.
>No i z profilu jednak siła nośna jest nawet jak ją zmniejszymy
>ujemnym katem natarcia.
>Albo inaczej: Zerowy kat natarcia nie oznacza że skrzydło nie daje
>siły nośnej.
>Ujemny po prostu psuje działanie tego profilu.
Innymi slowy - wypuklosc u gory dziala, nie trzeba pchac powietrza
dolna czescia.
Sa jeszcze bezposrednie pomiary cisnien - wiecej jest ssania na gornej
wypuklej powierzchni, niz nacisku na dolna skosna.
Zreszta w wielu wypadkach ta dolna tez jest wypukla.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 23:38 s...@g...com
- 17.09.16 08:41 cef
- 17.09.16 23:05 Przyjazny
- 17.09.16 23:37 Przyjazny
- 18.09.16 00:01 masti
- 18.09.16 11:00 Budzik
- 18.09.16 12:17 RadoslawF
- 18.09.16 13:43 masti
- 18.09.16 13:49 T.
- 18.09.16 14:00 Budzik
- 18.09.16 16:00 Budzik
- 18.09.16 16:28 Axel
- 18.09.16 16:39 RadoslawF
- 18.09.16 18:00 Budzik
- 18.09.16 20:59 Hinek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=