eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika › Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <9...@g...com>
    <c...@g...com>
    <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
    <57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <57dbe76b$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <57dc290d$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    In-Reply-To: <5...@g...com>
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Date: Fri, 16 Sep 2016 21:28:11 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 47
    Message-ID: <57dc47d0$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.126.55
    X-Trace: 1474054096 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15187 83.30.126.55:59880
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588710
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    W dniu piątek, 16 września 2016 19:17:31 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    >> >> To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz,
    >> >> ze
    >> >> mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
    >> >> W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
    > >
    >> >To oczywiste. Właśnie na to zwracałem uwage inicjalnie. Siła nośna
    >> >zawsze jest związana z tym ze powietrze pcha się w dół a nie tylko
    >> >rozrzedza nad skrzydłem.
    >
    >> To jest oczywista oczywistosc ... ale do czego niby prowadzi ?
    >
    >To taka uwaga formalna. Bo ludziska myślą że samoloty lataja bo maja
    >wypukłe skrzydła. A prawda jest nieco bardziej skomplikowana

    OK, choc po prawdzie - jedyne samoloty o plaskich skrzydlach to te z
    papieru.

    Ja do czego innego pilem - nawet te o wypuklych skrzydlach musza
    kierowac powietrze w dol.

    >> Jesli cie dobrze rozumiem ... patrz wyzej - kata natarcia UJEMNY,
    >> nie
    >> ma "pchania w dol", a sila jest.
    >> Sa tez profile plaskie pod spodem, kat natarcia zerowy, a sila
    >> jest.
    >
    >Bo ten kat mierzy sie wg geometrii profilu. A ta geometria może być
    >niesymetryczna.
    >No i z profilu jednak siła nośna jest nawet jak ją zmniejszymy
    >ujemnym katem natarcia.
    >Albo inaczej: Zerowy kat natarcia nie oznacza że skrzydło nie daje
    >siły nośnej.
    >Ujemny po prostu psuje działanie tego profilu.

    Innymi slowy - wypuklosc u gory dziala, nie trzeba pchac powietrza
    dolna czescia.

    Sa jeszcze bezposrednie pomiary cisnien - wiecej jest ssania na gornej
    wypuklej powierzchni, niz nacisku na dolna skosna.
    Zreszta w wielu wypadkach ta dolna tez jest wypukla.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: