eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <9...@g...com>
    <c...@g...com>
    <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
    <57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <57dbe76b$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    In-Reply-To: <0...@g...com>
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Date: Fri, 16 Sep 2016 19:16:56 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 39
    Message-ID: <57dc290d$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.126.55
    X-Trace: 1474046221 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 641 83.30.126.55:56453
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588697
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    W dniu piątek, 16 września 2016 14:37:01 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    >> To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze
    >> mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
    >> W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
    >
    >To oczywiste. Właśnie na to zwracałem uwage inicjalnie. Siła nośna
    >zawsze jest związana z tym ze powietrze pcha się w dół a nie tylko
    >rozrzedza nad skrzydłem.

    To jest oczywista oczywistosc ... ale do czego niby prowadzi ?

    Jesli cie dobrze rozumiem ... patrz wyzej - kata natarcia UJEMNY, nie
    ma "pchania w dol", a sila jest.
    Sa tez profile plaskie pod spodem, kat natarcia zerowy, a sila jest.

    >> A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz,
    >> to
    >> sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika
    >> potrzebny
    >> w danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla
    >> ... i
    >> albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce
    >> przeciagasz :-)
    >> Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba
    >> taki kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec.
    >
    >No własnie.
    >Ten kat natarcia (troche spłaszczając wywód) powoduje że popychamy
    >powietrze w dół. I to w sporej częsci wypadków jest główne źródło
    >siły nośnej.

    Aaaa, o to chodzi ... nie laczylbym. Sila sie bierze z calego profilu
    i nie ma potrzeby dzielic
    (choc oczywiscie mozna mierzyc z ktorej czesci ile ).

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: