eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder4.news.
    weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highw
    inds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <9...@g...com>
    <c...@g...com>
    <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
    <57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    In-Reply-To: <5...@g...com>
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Date: Fri, 16 Sep 2016 11:30:06 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 37
    Message-ID: <57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.126.55
    X-Trace: 1474018210 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12540 83.30.126.55:60343
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2603
    X-Received-Body-CRC: 4097943511
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588671
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
    >> Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze
    >> jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby
    >> zmniejszać opory.
    >> Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
    >
    >O tu masz:
    >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil

    >lift coefficient.
    >dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla
    >danego profilu.
    >W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej
    >z profilu.
    >Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej.
    >To tak z grubsza.

    Za bardzo z grubsza.
    Masz tam wykres sily nosnej i oporu. Czasem prezentowany na jednym
    wykresie, jako tzw "biegunowa".

    Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
    warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
    Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
    sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
    -nieliniowo,
    -do zera nie schodzi.

    Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
    wiec predkosci i kata natarcia.
    Wieksza czy mniejsza to juz do manewrow.
    Z tego wynika tez opor skrzydel, no i kadluba tez. I trzeba go jakos
    pokonac, czyli naped zapewnic - czy to silnikiem, czy linka, czy
    grawitacja.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: