  • 81. Data: 2010-12-04 22:47:34
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Mariusz Chwalba wrote:
    > Jak masz utratę przyczepności ze względu na wychylenie kół, to przednie
    > idą w uślizgu. W RWD masz wtedy kontrolę nad osią tylną. W FWD masz
    > kontrolę nad niczym.
    >
    > Jak masz utratę przyczepności ze względu na zbytnie przyśpieszanie,
    > to w RWD masz kontrolę nad kołami skrętnymi. A w FWD nad, nadal,
    > niczym.
    >
    > RWD mają opinię łatwo wpadających w poślizg, bo montuje się toto w
    > autach z mocniejszymi silnikami. Mając więcej nm na kołach łatwiej
    > się poślizgać.

    Same zalety! Ponadto jasno z tego wynika, że auta RWD są pod tym
    względem znacznie bezpieczniejsze. Zupełnie teraz nie wiem czym kierują
    się projektanci większości samochodów.

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 82. Data: 2010-12-04 22:49:30
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 04 Dec 2010 21:27:25 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie trzeba

    Czego nie trzeba? Czujności? Wielu z takich, którzy w to
    uwierzyli, zrobilło krzywdę sobie lub komuś.

    > No to czemu w RWD ta granica jest znacznie blizej ? :-)

    Ktoś Cię okłamał.

    > Nie bylem zielonym kierowca jak wsiadlem do sierry. A jednak potrafila
    > mnie zaskoczyc.

    A mnie się udało postawić bokiem nagwizdaną przednionapędówkę i
    to nie raz. Coś, co się w ogóle nie powinno wydarzyć, bo przecie
    one nie wpadają w poślizg. Nawet łuku, na spadaniu, auto
    wymagało stabilizowania go, tylko dlatego, że przed łukiem
    musiałem ująć (nawet nie hamowałem).

    > No i co - i tak nie dasz rady. Nie jedzie, nie jedzie .. buksuje.

    Mówię. Umarłem. Zamarzłem na krzyżówce kilka kilometrów od domu,
    bo tam było wyślizgane, pod górę. Nawet nie wiem, dlaczego teraz
    siedzę w domu i naduszam te klawiszki. To pewnie przez to życie
    po życiu.

    > No widzisz, ja jednak relatywnie sporo jezdzilem po gorskich drogach,
    > czesto nieodsniezanych. Koniec koncow sierra mnie dowiozla wszedzie
    > gdzie chcialem, chyba ze snieg byl po podwozie .. ale jednak w trunych
    > warunkach RWD ma manewrowosc zerowa.

    I dlatego jeździsz teraz FWD i wmawiasz sobie, że to lepsze.

    > Bo jakos nie bardzo sobie wyobrazam "stawiania bokow" na publicznych
    > drogach.

    Ja też. One tak same.

    > A jakbys jechal RWD to by bylo inaczej ?

    Miałbym jedną zakłócającą siłę na kołach kierowanych mniej.

    r.
    _____________

  • 83. Data: 2010-12-04 22:50:29
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 04-12-2010 o 22:47:34 nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl> napisał(a):

    > Same zalety! Ponadto jasno z tego wynika, że auta RWD są pod tym
    > względem znacznie bezpieczniejsze. Zupełnie teraz nie wiem czym kierują
    > się projektanci większości samochodów.

    Kasą.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 84. Data: 2010-12-04 22:50:57
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 04.12.2010 11:50, Adam Płaszczyca pisze:

    > Do RWD trzeba mieć kierowcę.

    E tam ;) Dobre RWD (Volvo 760) nie problem prowadzic po zimwej gorskiej
    drodze ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 85. Data: 2010-12-04 22:52:02
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 04 Dec 2010 22:47:34 +0100, nalesnik
    <m...@o...o2.o2.o2.pl> wrote:

    > Same zalety! Ponadto jasno z tego wynika, że auta RWD są pod tym
    > względem znacznie bezpieczniejsze. Zupełnie teraz nie wiem czym kierują
    > się projektanci większości samochodów.

    Tym, co zapewnia większy zysk przy sprzedaży samochodów. Kiedyś
    bodajże p. Andrzej Kwiatkowski napisał, że gdyby dobrze
    sprzedawały się samochody z napędem na koła po jednej stronie,
    to producenci produkowaliby samochody z napędem na koła po
    jednej stronie.

    r.
    _____________

  • 86. Data: 2010-12-04 23:00:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 21:49:30 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sat, 04 Dec 2010 21:27:25 +0100, J.F

    > Czego nie trzeba? Czujności? Wielu z takich, którzy w to
    > uwierzyli, zrobilło krzywdę sobie lub komuś.

    Nie trzeba naduzywac pedalu, zeby rwd wpadlo w poslizg.

    A tak prawde mowiac to przy fwd nie trzeba jakies czujnosci
    nadmiernej.

    > Ktoś Cię okłamał.

    Moja wlasna sierra by mnie oklamala ?

> [...]
    > one nie wpadają w poślizg. Nawet łuku, na spadaniu, auto
    > wymagało stabilizowania go, tylko dlatego, że przed łukiem

    No ale przeciez na sliskim luku to w kazdym napedzie musisz uwazac.
    Fizyki nie oszukasz.

> [...]
    > bo tam było wyślizgane, pod górę. Nawet nie wiem, dlaczego teraz
    > siedzę w domu i naduszam te klawiszki. To pewnie przez to życie

    No i co zrobiles ?

    >I dlatego jeździsz teraz FWD i wmawiasz sobie, że to lepsze.

    Jezdzilem wczesniej, jezdze teraz - pod tym wzgledem lepsze.
    Jakis zalet RWD w zasadzie nie widze.

    > Ja też. One tak same.

    No to tym bardziej - co daje RWD ? Raz jeden udalo mi sie pojechac
    pieknym slidem.

    > Miałbym jedną zakłócającą siłę na kołach kierowanych mniej.

    Ale i tak juz hamowales, a nie mogles "boka zapiac" i popisac sie
    rajdowymi umiejetnosciami.

    J.

  • 87. Data: 2010-12-04 23:04:26
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Robert Rędziak wrote:

> [...]
    > sprzedawały się samochody z napędem na koła po jednej stronie,
    > to producenci produkowaliby samochody z napędem na koła po

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Że "popyt rodzi podaż" i gdyby był
    popyt na auta RWD to byłoby ich więcej na drogach? Dlaczego nikt nie
    chce kupować aut RWD pomimo ich mnogich zalet?

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 88. Data: 2010-12-04 23:18:01
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 04.12.2010 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Pisal Adam ze FWD w zimie ssie, i udowodnil czynem ze tak jest
    > naprawde :-)
    >
    > Akurat FWD tez sie miekko polozyl, demonstrujac zreszta kompletny brak
    > sterownosci wlasciwy FWD :-)

    Brak sterownosci ma wiecej wspolnego z umiejetnosciami kierowcy niz z
    typem napedu. Owszem AWD + dobra opona poradzi sobie lepiej niz FWD na
    kiepskiej ;-)

    > Taka granada to chociaz pozwolila bezpiecznie oddalic sie od tego
    > zlego tira :-)

    Nie dalej jak 4 dni temu, nienajslabszym FWD oddalilem sie od tira i
    przycelowalem w troche miekkiego sniegu. Bez szkod dla auta i otoczenia.
    ;-)

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 89. Data: 2010-12-04 23:24:57
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 04 Dec 2010 23:00:29 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie trzeba naduzywac pedalu, zeby rwd wpadlo w poslizg.

    Wydaje Ci się. Moje nie wpada. Żadne auto nie wpada, jak się go
    do tego nie zmusi. Poślizg nie jest winą samochodu, jest winą
    kierowcy.

    > A tak prawde mowiac to przy fwd nie trzeba jakies czujnosci
    > nadmiernej.

    Nie, w ogóle. Wklepujesz w autopilocie miejsce docelowe i
    zagłębiasz się w lekturze porannej gazety.

    > Moja wlasna sierra by mnie oklamala ?

    Może miałeś coś popsute.

    > No ale przeciez na sliskim luku to w kazdym napedzie musisz uwazac.
    > Fizyki nie oszukasz.

    Jak to? Przecie ,,przy fwd nie trzeba jakies czujnosci
    nadmiernej''?

    > No i co zrobiles ?

    Ruszyłem. Z (gewaaałt!) wyłączoną kontrolą trakcji. Delikatnie.
    Mięciutko jak kaczuszka. Albo Płaszczyc wślizgujący się do rowu.

    > Jezdzilem wczesniej, jezdze teraz - pod tym wzgledem lepsze.
    > Jakis zalet RWD w zasadzie nie widze.

    No i super. Nie dla Ciebie RWD.

    > No to tym bardziej - co daje RWD ?

    Już pisałem.

    > Raz jeden udalo mi sie pojechac
    > pieknym slidem.

    Trzeba było poćwiczyć.

    > Ale i tak juz hamowales, a nie mogles "boka zapiac" i popisac sie
    > rajdowymi umiejetnosciami.

    Mając ślizgającą się przednią oś próba destabilizacji tylnej
    byłaby skazana na porażkę. Mając jedną zakłócającą siłę na
    kołach mniej, miałbym większe szanse na odzyskanie
    przyczepności. Choćby dlatego, że wciśnięcie sprzęgła przed
    samym zakrętem wymaga podniesienia nogi z podłogi i wciśnięcia
    pedału, w takich warunkach to trwa strasznie długo, dużo dłużej
    od odpuszczenia hamulca. Zresztą teraz to i tak nie ma
    znaczenia.

    r.
    _____________

  • 90. Data: 2010-12-04 23:25:49
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 04 Dec 2010 23:04:26 +0100, nalesnik
    <m...@o...o2.o2.o2.pl> wrote:

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Że "popyt rodzi podaż" i gdyby był
    > popyt na auta RWD to byłoby ich więcej na drogach? Dlaczego nikt nie
    > chce kupować aut RWD pomimo ich mnogich zalet?

    Bo ludzie chcą mieć auto tanie, z dużym bagażnikiem. Ale nie
    wszyscy, stąd istnieją też marki premium.

    r.