eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmB2710 i GPSRe: B2710 i GPS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.gps
    Subject: Re: B2710 i GPS
    Date: Wed, 27 Feb 2013 23:52:56 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 54
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <T...@n...atman.pl>
    <1ua0v5irvzkj3$.yk6efnqqzjy0$.dlg@40tude.net>
    <512b0b16$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <512e41d0$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <kglp2r$6qs$2@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1362005584 9596 195.187.100.13 (27 Feb 2013 22:53:04 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Feb 2013 22:53:04 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:px7X2aEO1ajGx6O2IstE7Q4W/og=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1042594 pl.rec.gps:90458
    [ ukryj nagłówki ]

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > IMO wyjaśnił obrazowo bardzo dobrze. Natomiast nie
    > wyjaśnił, dlaczego nie ma naziemnych wspomagaczy
    > zmniejszających skutecznie ten błąd. Bez wsppmagaczy
    > naziemnych błąd poziomy byłby niewiele lepszy niż pionowy,
    > ale byłby lepszy właśnie z tego powodu, o którym pisze
    > Twój przedmówca,

    Przecież są naziemne stacje DGPS, dla statków.
    No i oczywiście jest EGNOS (i wcześniej WAAS), nadający poprawki
    z satelitów.

    > choć satelity latają całkiem wysoko nad
    > głowami -- ze 4 promienie ziemskie od środka Ziemi, nie
    > zaś tuż nad nami.

    Bez znaczenia, ważne są kąty a nie absolutne odległości.

    > Moim zdaniem po prostu nikomu nie zależy na dokładnej
    > ocenie wysokośc,i

    Jasne jasne. Zwłaszcza jest to nieprzydatne np. w procedurze LPV
    podejścia do lądowania samolotem. To pewnie stąd brak radioaltimetrów
    w samolotach oraz niestosowanie dodatkowych czujników baro
    w odbiornikach outdoorowych.

    > nie mówiąc już o tym, że nie wiadomo,
    > o jaką wysokość chodzi -- wysokość nad poziom morza?
    > Jakiego morza? Nawet profesjonaliści otwierają oczy
    > ze zdumieniem, gdy dowiadują się, iż nie ma czegoś
    > takiego, jak uniwersalne odniesienie w ,,poziomie
    > morza''.

    Jak to nie ma jak jest. "Średni poziom mórz". Swoją droga, jest ich
    nawet więcej niż jeden, ale z naszego punktu widzenia wszystkie są
    identyczne.

    > Dla lotnictwa zapewne ważna jest odległość od poziomu
    > ziemi/gruntu -- a ten dosłownie faluje. ;)

    Nie, zwykle nad poziomem morza. Wysokość nad ziemią jest zwykle
    drugorzędna i istotna głównie podczas lądowania. A w ogóle to często
    przydatna jest wysokość pozorna, z wysokościomierzami ustawionymi na
    ciśnienie standardowe.

    > Inną wartością,
    > której pożądają lotnicy jest wysokość nad poziom komina
    > czy budynku... ;)

    Bez znaczenia praktycznego, chyba że w locie z widocznością (z separacją
    wzrokową). Normalnie to (minimalna) bezpieczna wysokość jest istotna.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: