eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmB2710 i GPSRe: B2710 i GPS
  • Data: 2013-03-01 03:27:32
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    >> A DGPS to nie EGNOS?
    >> D nie pochodzi od differential?
    >> Czy 'differential GPS' to nie EGNOS właśnie?

    > Nie. EGNOS to jakaś tam implementacja ogólnej koncepcji DGPS,

    Jakaś tam? A jaka konkretnie?

    > ale
    > normalnie skrótem DGPS oznacza się konkretną, inną implementację
    > (korzystającą z nadajników naziemnych).

    A EGNOS korzysta z czego? Nie z naziemnych?

    > Myślę że Google potrafi to
    > znaleźć w ciągu sekundy.

    Poproś -- może Ci wyszukają. A gdy wyszukają, daj linki. :)

    >>> Bez znaczenia, ważne są kąty a nie absolutne odległości.

    >> To prawda, ale te kąty zależą chyba od wysokości.

    > Dlaczego? Np. część nieba, którą widzimy (w sensie kątów), nie zależy od
    > niczego na orbicie.

    Na orbicie czego?

    >> Jest średni, ale w kilku wydaniach...
    >> Kilku różnych czy w kilku identycznych?

    > Teoretycznie, różnych. Jak dla nas, bez różnicy praktycznej.
    > No chyba że jesteś geodetą albo kimś podobnym, to nie wiem.

    Jak dla nas -- czyli dla kogoś to identyczne wysokości,
    a dla kogoś innego są różne? Ale GPS jest dla każdego.
    Natomiast inna aparatura samolotowa (awioniką czasem
    zwana) nie jest dla każdego.

    >> To miałem na myśli -- i jest to oczywiste, że miałem na myśli
    >> lądowanie, nie zaś lot na wysokości kilku kilometrów. W czasie
    >> lotu odległość od gruntu nie ma znaczenia. Ale wtedy (w czasie
    >> lotu) nie mam mowy o dokładności metrowej, a o tej tu rozmawiamy.

    > Tak czy owak, normalnie używa się wysokości m.p.m.

    Tak czy owak dokładność metrowa nie jest potrzebna 5 kilometrów nad ziemią.
    Potrzebna jest w trakcie lądowania i startowania.

    >>> Bez znaczenia praktycznego, chyba że w locie z widocznością (z separacją
    >>> wzrokową). Normalnie to (minimalna) bezpieczna wysokość jest istotna.

    >> A ta jest uzależniona od czego? Nie jest nijak uzależniona od ukształtowania
    terenu?

    > Bez znaczenia, przynajmniej w normalnej sytuacji. Jasne że wynika m.in.
    > innymi z ukształtowania terenu, samoloty nieco gorzej latają pod ziemią.
    > Niezależnie od tego, nie wolno latać poniżej bezpiecznej wysokości,
    > nawet jeśli jest to powyżej wysokości kominów itp.

    Więc bez znaczenia czy wynika z ukształtowania terenu?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: