eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmB2710 i GPSRe: B2710 i GPS
  • Data: 2013-02-27 23:52:56
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > IMO wyjaśnił obrazowo bardzo dobrze. Natomiast nie
    > wyjaśnił, dlaczego nie ma naziemnych wspomagaczy
    > zmniejszających skutecznie ten błąd. Bez wsppmagaczy
    > naziemnych błąd poziomy byłby niewiele lepszy niż pionowy,
    > ale byłby lepszy właśnie z tego powodu, o którym pisze
    > Twój przedmówca,

    Przecież są naziemne stacje DGPS, dla statków.
    No i oczywiście jest EGNOS (i wcześniej WAAS), nadający poprawki
    z satelitów.

    > choć satelity latają całkiem wysoko nad
    > głowami -- ze 4 promienie ziemskie od środka Ziemi, nie
    > zaś tuż nad nami.

    Bez znaczenia, ważne są kąty a nie absolutne odległości.

    > Moim zdaniem po prostu nikomu nie zależy na dokładnej
    > ocenie wysokośc,i

    Jasne jasne. Zwłaszcza jest to nieprzydatne np. w procedurze LPV
    podejścia do lądowania samolotem. To pewnie stąd brak radioaltimetrów
    w samolotach oraz niestosowanie dodatkowych czujników baro
    w odbiornikach outdoorowych.

    > nie mówiąc już o tym, że nie wiadomo,
    > o jaką wysokość chodzi -- wysokość nad poziom morza?
    > Jakiego morza? Nawet profesjonaliści otwierają oczy
    > ze zdumieniem, gdy dowiadują się, iż nie ma czegoś
    > takiego, jak uniwersalne odniesienie w ,,poziomie
    > morza''.

    Jak to nie ma jak jest. "Średni poziom mórz". Swoją droga, jest ich
    nawet więcej niż jeden, ale z naszego punktu widzenia wszystkie są
    identyczne.

    > Dla lotnictwa zapewne ważna jest odległość od poziomu
    > ziemi/gruntu -- a ten dosłownie faluje. ;)

    Nie, zwykle nad poziomem morza. Wysokość nad ziemią jest zwykle
    drugorzędna i istotna głównie podczas lądowania. A w ogóle to często
    przydatna jest wysokość pozorna, z wysokościomierzami ustawionymi na
    ciśnienie standardowe.

    > Inną wartością,
    > której pożądają lotnicy jest wysokość nad poziom komina
    > czy budynku... ;)

    Bez znaczenia praktycznego, chyba że w locie z widocznością (z separacją
    wzrokową). Normalnie to (minimalna) bezpieczna wysokość jest istotna.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: