-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.
iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
strada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 20 Jul 2010 21:41:33 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...
References: <i1vbo4$m5a$1@cougar.axelspringer.pl>
<4c438032$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
<i21tsg$kt7$1@cougar.axelspringer.pl>
<4c44c7bf$0$19169$65785112@news.neostrada.pl>
<i23mjh$kbk$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <i23mjh$kbk$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 35
Message-ID: <4c45fbea$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.108.112
X-Trace: 1279654890 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19183 83.23.108.112:13636
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2298481
[ ukryj nagłówki ]kamil pisze:
> "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
> news:4c44c7bf$0$19169$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Bzdura jest w cytowanym zdaniu, że azot zmniejsza zmiany ciśnienia w
>> oponie przy zmieniającej się temperaturze.
>> Bo jest sobie takie coś jak równanie Clapeyrona które mówi o
>> zależnościach między objętością, temperaturą i ciśnieniem gazu.
>>
>> A co takiego F1, to tak się wydaje że tam wszystko co do mikrometra
>> przemyślane i policzone, a wcale bym się nie zdziwił gdyby tam wszyscy
>> wzięli na wiarę taki tekst że azot mniej się rozszerza pod wpływem
>> temperatury i po prostu od X lat nikt nie wpadł na pomysł żeby to w
>> jakikolwiek sposób zweryfikować.
> ]
> Tak, tak, inzynierowie F1 z ich budzetami w miliardy dolcow to banda
> idiotow i w przeciwienstwie do chlopakow z polskiego usenetu nie wpadli
> na to, zeby zweryfikowac teorie.
Po pierwsze to tekst o którym dyskutujemy zapewne nie został napisany
przez inżyniera, a redaktora serwisu, który niekoniecznie ma
jakiekolwiek pojęcie o fizyce gazów.
Co więcej - taki inżynier, który zapewne jest niezrównany jeżeli chodzi
o dobór ciśnienia w oponach w bolidzie F1, również może nie mieć o tym
pojęcia, ani nie wiedzieć kto to był Clapeyron.
W większości branż można być cenionym, mieć wyniki, a nie mieć podstaw
teoretycznych. Ja to zawsze lubię wszystko wiedzieć i rozumieć, ale
wielu ludzi nie ma takich potrzeb.
I już się nie raz o tym przekonałem, że ludzie będący na poziomie
mistrzowskim w tym co robili, okazali się albo nie mieć podstaw
teoretycznych, albo mieć kompletnie nieprawdziwe przekonanie o
wydawałoby się istotnych rzeczach.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.07.10 23:48 R2r
- 21.07.10 01:37 Tomasz Pyra
- 21.07.10 14:14 kamil
- 21.07.10 20:01 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=