eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutostrady za darmo w szczycieRe: Autostrady za darmo w szczycie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer04.fr7!news.highwinds-
    media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    References: <1pf2g66g5dk41.11seoacl376nq$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <o...@l...harvard.local>
    <mpocpg$duu$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 03 Aug 2015 21:59:36 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Lines: 83
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.111.128
    X-Trace: 1438631980 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27521 178.42.111.128:65163
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3402
    X-Received-Body-CRC: 3572304292
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566601
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .08.2015 o 20:44 Shrek <...@w...pl> pisze:


    > Masz rację co do winet, choć obecnie można pójść dalej i np zapłacić
    > wcześniej kartą za przejazd konkretną autostadą - linie lotnicze tak
    > działają i nie ma z tym większych problemów. Twój nr rejestracyjny idzie
    > do bazy danych, kamera czyta przed bramką, bramka się otwiera. W
    > fotoradarach da się tylko w drugą stronę - najpierw czytają tablicę,
    > potem płacisz, więc w czym problem? Tak naprawdę da się nawet bez
    > szlabanu.
    >
    > Shrek.

    Jak szybko by się ten szlaban nie podnosił, przy dużym ruchu (który u nas
    tak naprawdę na razie jest tylko na A4) będzie powodował korki. Trzeba by
    naprawdę porobić szerokie MPO aby ruch na nich był płynny. Na niektórych
    autostradach zjazdy dla Telepass są wydzielone kilkaset metrów wcześniej
    od głównego punktu ale zanim TIRY i inne pojazdy z elektronicznymi
    opłatami do nich dojadą stoją po kilkadziesiąt minut w korku na
    autostradzie.
    Przy dużym ruchu jakiekolwiek spowolnienie "propaguje się" na
    kilkadziesiąt km dalej.
    Kiedyś mnie to dziwiło - 3 pasy jadą te 110-130 nagle bez powodu tworzy
    się korek, w którym jedzie się na 1-2 biegu 20km. Przez następne 10-20 km
    ruch jest w miarę płynny, później sytuacja się powtarza - taka "czkawka"
    trwająca niekiedy 300km.
    To jest ciekawe zjawisko, pewnie dające się opisać/policzyć.
    Występuje praktycznie zawsze na szlakach wiodących z północy EU na
    południe, do popularnych regionów turystycznych w weekendy wakacyjne.
    Już parę razy jechałem z prądem lub pod prąd do takiej "czkawki" i
    praktycznie zawsze powodują ją bramki lub rzadziej lokalne roboty drogowe
    na których jest spowolnienie do 80-60km/h. Mimo, że na samym spowolnieniu
    ruch jest płynny, jakieś gwałtowne hamowanie kilkaset metrów przed nim
    powoduje "propagację" korka (zatrzymanie do zera) na kilka/kilkanaście km.


    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: