-
Data: 2015-08-03 21:59:36
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu .08.2015 o 20:44 Shrek <...@w...pl> pisze:
> Masz rację co do winet, choć obecnie można pójść dalej i np zapłacić
> wcześniej kartą za przejazd konkretną autostadą - linie lotnicze tak
> działają i nie ma z tym większych problemów. Twój nr rejestracyjny idzie
> do bazy danych, kamera czyta przed bramką, bramka się otwiera. W
> fotoradarach da się tylko w drugą stronę - najpierw czytają tablicę,
> potem płacisz, więc w czym problem? Tak naprawdę da się nawet bez
> szlabanu.
>
> Shrek.
Jak szybko by się ten szlaban nie podnosił, przy dużym ruchu (który u nas
tak naprawdę na razie jest tylko na A4) będzie powodował korki. Trzeba by
naprawdę porobić szerokie MPO aby ruch na nich był płynny. Na niektórych
autostradach zjazdy dla Telepass są wydzielone kilkaset metrów wcześniej
od głównego punktu ale zanim TIRY i inne pojazdy z elektronicznymi
opłatami do nich dojadą stoją po kilkadziesiąt minut w korku na
autostradzie.
Przy dużym ruchu jakiekolwiek spowolnienie "propaguje się" na
kilkadziesiąt km dalej.
Kiedyś mnie to dziwiło - 3 pasy jadą te 110-130 nagle bez powodu tworzy
się korek, w którym jedzie się na 1-2 biegu 20km. Przez następne 10-20 km
ruch jest w miarę płynny, później sytuacja się powtarza - taka "czkawka"
trwająca niekiedy 300km.
To jest ciekawe zjawisko, pewnie dające się opisać/policzyć.
Występuje praktycznie zawsze na szlakach wiodących z północy EU na
południe, do popularnych regionów turystycznych w weekendy wakacyjne.
Już parę razy jechałem z prądem lub pod prąd do takiej "czkawki" i
praktycznie zawsze powodują ją bramki lub rzadziej lokalne roboty drogowe
na których jest spowolnienie do 80-60km/h. Mimo, że na samym spowolnieniu
ruch jest płynny, jakieś gwałtowne hamowanie kilkaset metrów przed nim
powoduje "propagację" korka (zatrzymanie do zera) na kilka/kilkanaście km.
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 03.08.15 22:00 Budzik
- 03.08.15 22:00 Budzik
- 03.08.15 22:10 Shrek
- 03.08.15 22:15 Tomasz Gorbaczuk
- 03.08.15 22:20 Shrek
- 03.08.15 22:30 Tomasz Gorbaczuk
- 04.08.15 01:14 Liwiusz
- 04.08.15 06:20 Shrek
- 04.08.15 07:00 Budzik
- 04.08.15 07:00 Budzik
- 04.08.15 07:18 Mirek Ptak
- 04.08.15 09:00 Budzik
- 04.08.15 13:26 Ghost
- 04.08.15 13:31 Liwiusz
- 04.08.15 22:22 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112