    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Date: Wed, 6 Apr 2016 22:37:53 -0500

    news:slrnng9cbo.7u5.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Nawet w przypadku nieautonomicznych samochodów jazda na dłuższych
    > trasach miejskim modelem wydaje mi sie takim sobie pomysłem.

    Skąd się nagle wziął "miejski model" i co on właściwie oznacza?
    Ten tytułowy guglotron Lexus SUV co się z autobusem nie zmieścił
    na prawym pasie w Walentynki jest Twoim zdaniem "miejskim modelem"?

    > No to w sumie już jest podobnie. Mam swój samochód (nie pamiętam
    > kiedy w nim sprzątałem, ale na pewno przed sylwestem, może nawet
    > nie tylko przed tym ostatnim), czasem jadę taksówką (wolę), czasem
    > tramwajem (też wtedy wolę) itd.

    Sądzę że taksówki niedługo będą również automatyczne.
    Taki Uber dziś używa żywych kierowców z konieczności.
    Ale ponieważ nie są jego pracownikami to łatwo ich
    zastąpią jak tylko pojawią się automaty...

    > Ja na przykład jeżdżę. Tyle że moje problemy *znacznie lepiej*
    > może rozwiązać metro obok domu lub inne dobrze poznane sposoby
    > transportu.

    Ale metro nie może być z definicji obok każdego domu...
    Więc jak definiujesz to "znacznie lepiej"?
    Bierzesz walizki, ciągniesz je po chodniku pół kilometra
    do przystanku metra, potem tym metrem na dworzec PKP
    i pociągiem do Krakowa czy Przemyśla? A potem co?
    Bo w Krakowie ani Przemyślu metra nie wybudowali...
    Automatyczny samochód rozwiązuje dużo problemów
    ludzi podróżujących. Z jednej strony masz zalety które
    dziś ludzi odstraszają od używania pociągów/samolotów
    (bo dojeżdzasz na miejsce z walizkami i nie musisz
    szukać lokalnego transportu taxi czy car rental) a z drugiej
    wady samochodu na długich dystansach (czyli uważne
    prowadzenie go, śledzenie drogi przez np. całą noc)
    eliminują prawie całkowicie bo możesz tą noc jechać i spać.

> [...]
    > wiekowych bajek dla dzieci. Były tam marzenia o żelaznym koniu,
    > który zaprzężony do pługa w jeden dzień obrobi całe pole gospodarza,
    > o żelaznym parobku, który od świtu do zmierzchu wali cepem w boisku
    > jakby sześciu parobków waliło, a wymłócone zboże samo się sypie do
    > skrzyni. To anachroniczne myślenie ludzi, którzy nie umieją wyjść
    > poza ciasny krąg tradycyjnego myślenia o znanych im rzeczach.
    > Zadania stawiane guglowozom da się prościej rozwiązać innymi
    > sposobami. Tyle że wymagającymi otwartego umysłu -- to jest pewne

    Na razie nie zasugerowałeś lepszego i prostrzego rozwiązania.
    Bo ani metro ani tramwaj nie jest uniwersalną alternatywą dla
    samochodu. Owszem, częściowo pokrywają jego funkcję, ale
    właśnie nie do końca. I jako kierowca dobrze wiesz że samo
    bycie niezależnym od czasów odjazdów, czasów połaczeń
    czy odległości od najbliższych przystanków metra/PKP to duża
    zaleta samochodu: możesz wsiąść i pojechać gdzie chcesz kiedy
    chcesz i z kim chcesz.