  • Data: 2016-04-07 10:09:42
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pszemol napisał:

    > Na razie nie zasugerowałeś lepszego i prostrzego rozwiązania.
    > Bo ani metro ani tramwaj nie jest uniwersalną alternatywą dla
    > samochodu. Owszem, częściowo pokrywają jego funkcję, ale
    > właśnie nie do końca. I jako kierowca dobrze wiesz że samo
    > bycie niezależnym od czasów odjazdów, czasów połaczeń
    > czy odległości od najbliższych przystanków metra/PKP to duża
    > zaleta samochodu: możesz wsiąść i pojechać gdzie chcesz kiedy
    > chcesz i z kim chcesz.

    -- Już niedługo w Związku Radzieckim każdy będzie miał helikopter.
    -- Ty, a na co mnie helikopter?
    -- Głupiś, jak w Leningradzie rzucą do sklepu rajstopy, to czym
    z Moskwy dolecisz zanim wszystko wykupią?!

    Jak na razie, to samochód jest alternatywą dla metra, samolotu,
    pociągu i wszystkiego co się rusza. Nie odwrotnie. I to ułomną
    alternatywą, to taki ersatz. Ja w każdym razie bym wolał z domu
    taksówką na lotniska, tysiąc kilometrów samolotem, a na końcu
    znowu na kółkach, być może wypożyczonego samochodu. Lepsze i
    prostsze rozwiązania są, a jeśli nie są stosowane, to nie z
    przyczyn technicznych, a innych. Ja też czasem jadę tysiąc
    kilometrów samochodem, choć to tak rozsądne, jak lot helikopterem
    do Leningradu po rajstopy dla żony. Czy jest to samochód z żywym
    kierowcą, czy z guglową ćwierćinteligencją, ma niewielkie znaczenie.

    Google robi badania podstawowe nad autonomicznymi samosterującymi
    układami. Jako poligon badawczy wybrało sobie samochody. Ja to tak
    widzę. A każde badania podstawowe, które nie wiadomo do czego się
    przydadzą, są miłe memu sercu. Gdyby im chodziło tylko o usprawnienie
    transportu, to inaczej by się za to zabrali.

    --
    Jarek