eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat z napędem na tył a zima .....Re: Automat z napędem na tył a zima .....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Date: Wed, 23 Nov 2011 09:55:47 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <jaicel$o12$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4ec0e3e6$0$2195$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@1...googlegroups.com>
    <7mahve5jreoz$.wwqvwjs9xq8d.dlg@40tude.net>
    <c1.01.3SnL9W$0dN@mike.oldfield.org.pl> <jafpo7$gbs$1@inews.gazeta.pl>
    <c1.01.3SnxLj$0dp@mike.oldfield.org.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94-40-24-73.tktelekom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1322038549 24610 94.40.24.73 (23 Nov 2011 08:55:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Nov 2011 08:55:49 +0000 (UTC)
    X-User: tengu1
    In-Reply-To: <c1.01.3SnxLj$0dp@mike.oldfield.org.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2415594
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca wrote:
    > Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisał(a):
    >
    >> Przy uślizgu podsterownym naciśnięcie na hamulec to jest podstawowa
    >> technika skuteczna dla RWD i FWD.
    > Przy uślizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Każda
    > dodatkowa siłą na przód powoduje zwiększenie uślizgu.
    >

    Jeżeli koła są za mocno skręcone to hamowanie pogorszy sprawę - sztuka
    polega na tym, żeby odpowiednio dozować skręt kół oraz siłę hamowania.

    >> Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
    >> można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
    > Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
    > odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
    >

    Przy prawidłowych odruchach jest łatwiej, bo masz dodatkową pomoc poza
    kontrą.

    >
    >> użycie hamulca grozi bączkiem. W RWD z kolei bączkiem grozi dodanie lub
    >> zbyt gwałtowne odjęcie gazu.
    > Tylko dodanie.
    >

    W mocnym samochodzie tylnonapędowym odjęcie gazu (zwłaszcza na wysokim
    biegu) czyli hamowanie silnikiem może spowodować uślizg tylnej osi -
    zachowanie samochodu jest wtedy podobne jak po przyhamowaniu hamulcem
    ręcznym. Oczywiście piszę tu o ręcznej skrzyni biegów - w przypadku
    automatów masz rację.

    --
    Tengu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: