  • 271. Data: 2012-04-01 08:34:52
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Mhm. I robisz na automacie?

    Znaleźć motyw, pomierzyć światło, znaleźć miejsce i kadr,
    ustawić statyw i na koniec nacisnąć automat?
    Nie odczytuj zwykłej paraleli w tak trywialny sposób.

  • 272. Data: 2012-04-01 12:48:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2012 08:34:52 +0200, cef napisał(a):

    > Znaleźć motyw, pomierzyć światło, znaleźć miejsce i kadr,
    > ustawić statyw i na koniec nacisnąć automat?

    Ależ oczywiście. {Przecież automat zrobi to wszystko lepiej i szybciej.
    Ustawienie ekspozycji to milisekundy :D

    --
    ___________ (R)

  • 273. Data: 2012-04-01 12:57:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2012 08:27:15 +0200, cef napisał(a):

    > Tak samo jak Ty.

    O, masz nagranie z rejestratora oraz skorelowany wykres
    przyśpieszeniomierza?

    > Tak. A inni to nie mogą się wcześniej przygotować.

    Nie mogą ASB uniemożliwia Ci to. ASB nie pozwala na coś tak prozaicznego,
    jak rozpięcie silnika od napędu.
    Jeszcze raz, pomalutku, bo widze, że ASB odmóżdża:
    Widze, że za chwilę będzie miejsce do wyprzedzania, redukuje bieg na
    właściwy, i mam wciśnięte sprzęgło oraz lekko naciśnięty gaz, dzięki czemu
    silnik jest na wysokich obrotach, wyższych niż miałby przy właczonym
    sprzęgle. Tuż przed momentem kiedy potrzebuję, aby auto 'wyskoczyło' do
    przodu naciskam gaz do dechy i zaczynam puszczać sprzęgło.
    W efekcie początek przyśpieszania mam dokładnie w punkcie, w którym chcę, a
    do tego mam całkiem sporo energii zmagazynowanej w ruchomych częściach
    silnika (wał, koło zamachowe).

    Zmiana biegów w trakcie? Raczej nie, wolę dociągnąc silnik wysoko, gdzie ma
    maksymalną moc, Ale jeśli potrzebuję, to też mogę to zrobic powyższą
    techniką i znów - silnik w trakcie kiedy nie jest spięty z napędem (i tu
    zgoda - trwa to dłużej niż w ASB) magazynuje energię w częściach ruchomych
    i oddaje ją po zasprzęgleniu.

    W ASB cioężko jest nawet przewidzieć ile czasu zajmie silnikowi i skrzyni
    dogadanie się ze sobą, a nawet jeśli umiesz to zrobić, to i tak tracisz to,
    co ja mam zmagazynowane w silniku.
    Oczywiście, możesz coś podobnego osiągnąć przerzucając na N, dodając gazu i
    wbijając D, jednak wówczas masz to samo co ja, czyli machanie lewarkiem, a
    do tego i tam masz dalej opóźnienia.

    --
    ___________ (R)

  • 274. Data: 2012-04-01 13:52:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Jeszcze raz, pomalutku, bo widze, że ASB odmóżdża:
    > Widze, że za chwilę będzie miejsce do wyprzedzania
    (....ciach... wynurzenia instruktora nauki jazdy)

    W miarę nowoczesny automat zrobi to wszystko
    co opisałeś szybciej lub niewiele wolniej.
    Nie ma o czym dyskutować. Ty będziesz szybszy i tak :-)
    Mnie jest wszystko jedno czym jadę.
    Jak ktoś nie umie dynamicznie wyprzedzić,
    to mu nie pomoże manualna ani automatyczna skrzynia.

  • 275. Data: 2012-04-01 21:07:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2012 13:52:30 +0200, cef napisał(a):

    > W miarę nowoczesny automat zrobi to wszystko
    > co opisałeś szybciej lub niewiele wolniej.

    Jakoś moje doświadczenia z tymi nowoczesnymi automatami przeczą temu. Dla
    mnie od naciśnięcia gazu do rozpoczęcia reakcji mijają wieki.

    --
    ___________ (R)

  • 276. Data: 2012-04-02 12:07:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
    > Wiem. I to powód, dla którego nie lubie nowych aut, które powodują,
    > że
    > przestaję być kierowcą, a staję się dupą.

    >Tu się zgodzę, wynalazki typu zmotoryzowana przepustnica służą tylko
    >ekonologii.

    Pierwsze "zmotoryzowane" przepustnice byly jeszcze w gaznikach.
    Czy to druga rownolegla sterowana podcisnieniem, czy tak jak w
    fordzie/motorcrafcie umieszczona w glownym przeplywie :-)

    J.

  • 277. Data: 2012-04-02 12:29:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >No właśnie jeżdżę ostatnio taką z dwoma sprzęgłami.
    >Silnik jest 140KM i na dynamikę nie narzekam.

    OK, ale to trzeba wyraznie napisac, bo sie tych "automatow" teraz
    namnozylo i nie mozna do jednego worka marchewki z jablkami :-)

    P.S. Ja sie tym jezdzi bardzo powoli - powiedzmy ze potrzebuje
    precyzyjnie zaparkowac "na polsprzegle", albo ruszyc pod gore po
    sniegu ?

    > Jest ta roznica ze siegnac to ja moge sporo wczesniej.

    >A potrafisz powiedzieć ile potrzebujesz czasu na zmianę np trzech
    >biegów?

    Ale rzadko trzy sa istotne, zazwyczaj jedna zmiana wystarczy.

    >Nie wiem czy tylko DSG jest tak szybkie
    >(nie jeździłem nigdy innym automatem),

    Generalnie wychwalaja DSG wlasnie za to ze jest szybkie. Czyli wniosek
    ze inne sa wolne :-)

    Bo to w sumie sa jakby dwie osobne skrzynie reczne, kazda z wlasnym
    sprzeglem.
    Jedziesz na 3-ce powoli, to druga czesc ma juz wrzucona 2-ke na
    wypadek potrzeby.
    Wystarczy tylko "wcisnac" jedno sprzeglo i "puscic"
    Przyspieszasz powoli, to ciagle na 3-ce, a druga skrzynia kiedys tam
    wrzuci 4-ke i bedzie gotowa do szybkiej zmiany.

    >ale sądzę, że w czasie, który Ty potrzebujesz na wachlowanie,
    >to ja już muszę hamować. Być może skrzynia z jednym sprzęgłem
    >potrzebuje więcej czasu i jest wolniejsza.

    To teraz zagram demagogicznie, wedle VW golf variant 1.4tsi DSG ma
    czas 0-100 8.4s, a bez DSG ... 8.4s.

    Kierowca fabryczny jeszcze dorownuje automatowi :-)

    >Ja od dawna robiłem tylko slajdy, więc zanim nacisnę spust, to się
    >muszę
    >trochę zastanowić i dla mnie cały urok w tym chodzeniu wokół motywu,
    >poszukiwaniu kadru, ustawianiu itp

    No, chodzenia ci nie odbierze, ustawiac moglby i sam, gdyby to dobrze
    robil, niestety - czesto p*.
    A dobija "auto-lag" - Tobie moze nie przeszkadza, ale nie da sie tym
    zrobic zdjecia obiektu w ruchu, bo opoznienie jest duze i zmienne.
    Naciskasz, a on mysli, mysli, mysli, blyska - a kadr przeminal :-)

    J.

  • 278. Data: 2012-04-02 13:05:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F wrote:

    > P.S. Ja sie tym jezdzi bardzo powoli - powiedzmy ze potrzebuje
    > precyzyjnie zaparkowac "na polsprzegle", albo ruszyc pod gore po
    > sniegu ?

    Nie daję gazu i się toczy.
    A jak na śliskim to nie wiem -nie było okazji sprawdzić -
    jak się zakopię, to
    się pochwalę i ponarzekam trochę na brak kontroli :-)

  • 279. Data: 2012-04-03 08:33:56
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Powiem jedno i krótko:
    NIGDY Q..RWA WIĘCEJ AUTOMATU!!!
    ;-)

  • 280. Data: 2012-04-03 08:54:05
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Tak, jasne, zrobią bardzo ładnie i przez rok pochodzi jak zegarek.
    I 13-tego miesiąca kolejne 2,5 tys. zł "ten typ tak ma", trenowane z Samko.

    -----
    > Dowiadywałem się w zakładzie mającym dość dobre opinie w necie i w branży ile
    kosztuje regeneracja skrzyni w moim samochodzie - i co jest to koszt ~5kzł -
    wymiana wszystkiego w środku + wymont/zamont skrzyni, jest na to gwarancja 12
    miesięcy.