-
91. Data: 2012-03-19 00:11:50
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: ojciec <e...@p...pl>
W dniu 2012-03-19 00:07, megrims pisze:
> W dniu 2012-03-18 23:42, ojciec pisze:
>> W dniu 2012-03-18 23:33, megrims pisze:
>>> W dniu 2012-03-18 22:55, ojciec pisze:
>>>> W dniu 2012-03-18 21:41, Dysiek pisze:
>>>>>> Co za przyjemno?? macha? przez ca?y dzie? wajch? i peda?owa? jak
>>>>>> g?upi
>>>>>> skoro mo?na sobie wygodnie je?dzi? jak bia?y cz?owiek gaz, hamulec,
>>>>>> luzik.
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> ASB sa naprawde fajne, jedzi sie wygodnie. Spalanie w nowoczesnych
>>>>> jednostkach podobne. Problem jest jeden - w PL jest BARDZO malo
>>>>> warsztatow,
>>>>> ktore sie znaja na ASB. Mialem Nissana Primere z ASB tiptronic i nawet
>>>>> ASO
>>>>> nie wiedzialo do konca jak wymniec w niej olej.
>>>>>
>>>>> Dysiek
>>>>>
>>>>>
>>>> I znów generalizujesz. Które ASB?! DSG jestem za, hydrokinetyczne
>>>> sprzęgło moim zdaniem strata Energi.
>>>
>>> A jak się lock-up załączy to też strata energii?
>>>
>>> Poza tym sprzęgło hydrokinetyczne może przenieść dużo
>>> większy moment obrotowy niż sprzęgło cierne. Stąd
>>> w ciągnikach samolotów na lotniskach, koparkach,
>>> śmieciarkach, większości nowoczesnych autobusów miejskich
>>> stosuje się ASB.
>>>
>>> Dlaczego BMW 535d nie wychodzi z ręczną skrzynią biegów?
>>> Dlaczego CL (215 i 216) oraz S (220 i 221) wychodzą
>>> tylko z ASB.
>>>
>>> Nie dam się za to pokroić, ale zdecydowanie wole ASB.
>> Megrims ty napie@#@sz marketingiem "lock-up"
>> moment obrotowy niż sprzęgło cierne
>> Dłuższa eksploatacja, i mniejsze obciążenie psychiczne operatora.
>> Co rozumiesz pod pojęciem większego przeniesienia momentu?
> nie "większego przeniesienia momentu" tylko
> "przeniesienie większego momentu". Chyba, że ty Yoda ;)
>
> Późno jest. UTFG
>
>
>
>
Megrims idz spać bo ja się boje, żebym się z tobą niewyspanym spotkał na
krajówce. Co ty masz za zabawkę teraz po tym AMG 63??
-
92. Data: 2012-03-19 00:19:05
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: to <t...@i...pl>
begin ojciec
> Co ty masz za zabawkę teraz po tym AMG 63??
Teraz ma czterookiego futrzaka z gór. :>
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
93. Data: 2012-03-19 00:25:47
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 18.03.2012 megrims <m...@i...pl> napisał/a:
> Tymi automatami, którymi miałem okazję się wykopywać dało się
> robić tak, że dajesz D i gaz. Jak zaczynał się ślizgać, to noga
> z gazu i jak się cofnął na do oporu, to znów gaz. Ale delikatnie
> oczywiście. Jeszcze kwestia czy lepiej ESP wyłączyć w tym czasie,
> czy nie.
Yyyy. Cofał się z ASB ustawionym na "D"?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
94. Data: 2012-03-19 00:32:16
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 18 Mar 2012 21:00:44 +0100, megrims wrote:
> Nie prawda. Nie wszystkie ASB tak mają.
> Skrzynia w C63 pozwalała takie rzeczy robić.
Podczas zwlaniania sama zrobi redukcję, bo wie że za chwilę jest zakręt
który będziemy jechać bokiem? ;)
-
95. Data: 2012-03-19 00:34:36
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On 18 Mar 2012 22:08:57 GMT, to wrote:
> begin megrims
>
>> Wole zdecydowanie ASB. Panuje w Polsce przekonanie, że ASB są dla
>> pedałów, którzy nie potrafią jeździć i że to nie męskie.
>>
>> Takie treści opowiadają Ci, którzy nie jeździli automatem.
>
> Ale po co rezygnować z jednej z najfajniejszych rzeczy w aucie, czyli w
> pełni manualnej, mechanicznej zmiany biegów?
W sumie taka samo ona fajna jak ręczne ustalanie składu mieszanki...
Skrzynia biegów co do zasady to zło wynikające z niedoskonałej
charakterystyki silnika spalinowego.
Docelowa opcja to silnik o równej mocy w całym zakresie obrotów i to osobny
na każde z czterech kół :-)
-
96. Data: 2012-03-19 00:37:46
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2012-03-18 23:08, ojciec pisze:
>>>>>> Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej
>>>>>> solidniejszej naprawie. ;)
>>>>> I zimie
>>>> Rozwiń proszę.
>>> Jak hamować biegami?i
>> Trywialne. Zazwyczaj dźwignia oprócz D,N,R ma jeszcze
>> położenia 1,2,3.
>>> Jak łapać przyczepność redukcją?
>> A jak złapać przyczepność redukcją w manualu?
>> Krzysiek Kiełczewski
> Odpowiedz!
Przecież odpowiedział. Jeśli chcesz w automacie z jakichś
powodów zredukować (jak to napisałeś, dla złapania
przyczepności) - to w automacie wykonuje się ręcznie redukcję.
Jeśli chcesz hamować biegami - hamujesz biegami ... po prostu.
-
97. Data: 2012-03-19 00:40:00
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: to <t...@i...pl>
begin Tomasz Pyra
> W sumie taka samo ona fajna jak ręczne ustalanie składu mieszanki...
Np. Apexi SAFC pozwala to robić wygodnym interfejsem z kabiny. :>
> Skrzynia biegów co do zasady to zło wynikające z niedoskonałej
> charakterystyki silnika spalinowego.
>
> Docelowa opcja to silnik o równej mocy w całym zakresie obrotów i to
> osobny na każde z czterech kół :-)
Zgoda, ale mi to po prostu sprawia przyjemność. I tyle. :>
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
98. Data: 2012-03-19 00:42:29
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2012-03-18 21:52, RoMan Mandziejewicz pisze:
> potrafi docenić rozkosze dynamicznej jazdy górskimi drogami a nie
> wlecze się w górach jak ostatnia ciota i trzyma nogę na hamulcu przez
> cały zjazd.
Heh ... a miałeś na serpentynach kiedyś rzygających pasażerów
podczas gdy ty się rozkoszowałeś ? :)
Przyjmijmy, że normalny kierowca to taki co wiezie pasażerów :)
Pasażery, to osoby, które zaczynają zawsze krzyczeć kiedy ty
doceniasz rozkosze :D
-
99. Data: 2012-03-19 00:42:39
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-03-19 00:11, ojciec pisze:
(ciach)
> Megrims idz spać bo ja się boje, żebym się z tobą niewyspanym spotkał na
> krajówce. Co ty masz za zabawkę teraz po tym AMG 63??
Nie zabawka, ale tapczan dla starych dziadków. W216 V12 biturbo.
Ale z nudów dostaje na głowę pomału.
-
100. Data: 2012-03-19 00:45:30
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 19 Mar 2012 00:34:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Ale po co rezygnować z jednej z najfajniejszych rzeczy w aucie, czyli w
>> pełni manualnej, mechanicznej zmiany biegów?
>
> W sumie taka samo ona fajna jak ręczne ustalanie składu mieszanki...
> Skrzynia biegów co do zasady to zło wynikające z niedoskonałej
> charakterystyki silnika spalinowego.
>
> Docelowa opcja to silnik o równej mocy w całym zakresie obrotów i to osobny
> na każde z czterech kół :-)
To sie bedzie oplacalo wstawic skrzynie w piasty - redukcja i pedal w
podloge :-)
J.