-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Date: Sun, 1 Apr 2012 12:57:56 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 47
Sender: t...@m...oldfield.org.pl
Message-ID: <c1.01.3VLD79$14g@mike.oldfield.org.pl>
References: <jk5b94$d9k$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3V9yY3$13C@mike.oldfield.org.pl>
<jk6blr$vvg$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3VBPSY$13G@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VBTfd$13T@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VC6T4$13d@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VChrR$13n@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VDKWh$13r@mike.oldfield.org.pl> <jkpfbh$rfh$1@inews.gazeta.pl>
<c1.01.3VHPDq$14G@mike.oldfield.org.pl> <jkt756$45p$1@inews.gazeta.pl>
<c1.01.3VKK6P$14R@mike.oldfield.org.pl>
<4f769cea$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
<c1.01.3VKx5B$14a@mike.oldfield.org.pl>
<4f77f54a$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 78-131-197-145.tktelekom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1333277890 21209 78.131.197.145 (1 Apr 2012 10:58:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Apr 2012 10:58:10 +0000 (UTC)
X-User: trzypion
X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2442256
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 1 Apr 2012 08:27:15 +0200, cef napisał(a):
>>> U mnie trwa to do 0,2 sek od momentu naciśnięcia
>>> gazu do chwili kiedy przyspieszenie wbija mnie w fotel.
>>
>> Jak to zmierzyłeś?
> Tak samo jak Ty.
O, masz nagranie z rejestratora oraz skorelowany wykres
przyśpieszeniomierza?
>> Dlaczego? Bo ja się mogę wcześniej do manewru przygotować.
>
> Tak. A inni to nie mogą się wcześniej przygotować.
Nie mogą ASB uniemożliwia Ci to. ASB nie pozwala na coś tak prozaicznego,
jak rozpięcie silnika od napędu.
Jeszcze raz, pomalutku, bo widze, że ASB odmóżdża:
Widze, że za chwilę będzie miejsce do wyprzedzania, redukuje bieg na
właściwy, i mam wciśnięte sprzęgło oraz lekko naciśnięty gaz, dzięki czemu
silnik jest na wysokich obrotach, wyższych niż miałby przy właczonym
sprzęgle. Tuż przed momentem kiedy potrzebuję, aby auto 'wyskoczyło' do
przodu naciskam gaz do dechy i zaczynam puszczać sprzęgło.
W efekcie początek przyśpieszania mam dokładnie w punkcie, w którym chcę, a
do tego mam całkiem sporo energii zmagazynowanej w ruchomych częściach
silnika (wał, koło zamachowe).
Zmiana biegów w trakcie? Raczej nie, wolę dociągnąc silnik wysoko, gdzie ma
maksymalną moc, Ale jeśli potrzebuję, to też mogę to zrobic powyższą
techniką i znów - silnik w trakcie kiedy nie jest spięty z napędem (i tu
zgoda - trwa to dłużej niż w ASB) magazynuje energię w częściach ruchomych
i oddaje ją po zasprzęgleniu.
W ASB cioężko jest nawet przewidzieć ile czasu zajmie silnikowi i skrzyni
dogadanie się ze sobą, a nawet jeśli umiesz to zrobić, to i tak tracisz to,
co ja mam zmagazynowane w silniku.
Oczywiście, możesz coś podobnego osiągnąć przerzucając na N, dodając gazu i
wbijając D, jednak wówczas masz to samo co ja, czyli machanie lewarkiem, a
do tego i tam masz dalej opóźnienia.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Następne wpisy z tego wątku
- 01.04.12 13:52 cef
- 01.04.12 21:07 Adam Płaszczyca
- 02.04.12 12:07 J.F
- 02.04.12 12:29 J.F
- 02.04.12 13:05 cef
- 28.03.12 02:47 Iguan_007
- 03.04.12 08:33 _ąćęłńóśźż.
- 03.04.12 08:54 _ąćęłńóśźż.
- 03.04.12 09:29 Grejon
- 03.04.12 10:03 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"