    From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Date: Sun, 1 Apr 2012 12:57:56 +0200
    Sender: t...@m...oldfield.org.pl
    <jk6blr$vvg$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3VBPSY$13G@mike.oldfield.org.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <c1.01.3VBTfd$13T@mike.oldfield.org.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <c1.01.3VC6T4$13d@mike.oldfield.org.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <c1.01.3VChrR$13n@mike.oldfield.org.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <c1.01.3VDKWh$13r@mike.oldfield.org.pl> <jkpfbh$rfh$1@inews.gazeta.pl>
    <c1.01.3VHPDq$14G@mike.oldfield.org.pl> <jkt756$45p$1@inews.gazeta.pl>
    <c1.01.3VKK6P$14R@mike.oldfield.org.pl>
    <4f769cea$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <c1.01.3VKx5B$14a@mike.oldfield.org.pl>
    <4f77f54a$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2012 08:27:15 +0200, cef napisał(a):

    > Tak samo jak Ty.

    O, masz nagranie z rejestratora oraz skorelowany wykres
    przyśpieszeniomierza?

    > Tak. A inni to nie mogą się wcześniej przygotować.

    Nie mogą ASB uniemożliwia Ci to. ASB nie pozwala na coś tak prozaicznego,
    jak rozpięcie silnika od napędu.
    Jeszcze raz, pomalutku, bo widze, że ASB odmóżdża:
    Widze, że za chwilę będzie miejsce do wyprzedzania, redukuje bieg na
    właściwy, i mam wciśnięte sprzęgło oraz lekko naciśnięty gaz, dzięki czemu
    silnik jest na wysokich obrotach, wyższych niż miałby przy właczonym
    sprzęgle. Tuż przed momentem kiedy potrzebuję, aby auto 'wyskoczyło' do
    przodu naciskam gaz do dechy i zaczynam puszczać sprzęgło.
    W efekcie początek przyśpieszania mam dokładnie w punkcie, w którym chcę, a
    do tego mam całkiem sporo energii zmagazynowanej w ruchomych częściach
    silnika (wał, koło zamachowe).

    Zmiana biegów w trakcie? Raczej nie, wolę dociągnąc silnik wysoko, gdzie ma
    maksymalną moc, Ale jeśli potrzebuję, to też mogę to zrobic powyższą
    techniką i znów - silnik w trakcie kiedy nie jest spięty z napędem (i tu
    zgoda - trwa to dłużej niż w ASB) magazynuje energię w częściach ruchomych
    i oddaje ją po zasprzęgleniu.

    W ASB cioężko jest nawet przewidzieć ile czasu zajmie silnikowi i skrzyni
    dogadanie się ze sobą, a nawet jeśli umiesz to zrobić, to i tak tracisz to,
    co ja mam zmagazynowane w silniku.
    Oczywiście, możesz coś podobnego osiągnąć przerzucając na N, dodając gazu i
    wbijając D, jednak wówczas masz to samo co ja, czyli machanie lewarkiem, a
    do tego i tam masz dalej opóźnienia.

    --