    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Date: Mon, 2 Apr 2012 12:29:23 +0200
    <jk6blr$vvg$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3VBPSY$13G@mike.oldfield.org.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <c1.01.3VBTfd$13T@mike.oldfield.org.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <c1.01.3VC6T4$13d@mike.oldfield.org.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <c1.01.3VChrR$13n@mike.oldfield.org.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <c1.01.3VDKWh$13r@mike.oldfield.org.pl> <jkpfbh$rfh$1@inews.gazeta.pl>
    <c1.01.3VHPDq$14G@mike.oldfield.org.pl> <jkt756$45p$1@inews.gazeta.pl>
    <c1.01.3VKK6P$14R@mike.oldfield.org.pl>
    <4f769cea$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <1f6bm17n6niur.184lhut4camed$.dlg@40tude.net>
    <4f76cb12$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >No właśnie jeżdżę ostatnio taką z dwoma sprzęgłami.
    >Silnik jest 140KM i na dynamikę nie narzekam.

    OK, ale to trzeba wyraznie napisac, bo sie tych "automatow" teraz
    namnozylo i nie mozna do jednego worka marchewki z jablkami :-)

    P.S. Ja sie tym jezdzi bardzo powoli - powiedzmy ze potrzebuje
    precyzyjnie zaparkowac "na polsprzegle", albo ruszyc pod gore po
    sniegu ?

    > Jest ta roznica ze siegnac to ja moge sporo wczesniej.

    >A potrafisz powiedzieć ile potrzebujesz czasu na zmianę np trzech
    >biegów?

    Ale rzadko trzy sa istotne, zazwyczaj jedna zmiana wystarczy.

    >Nie wiem czy tylko DSG jest tak szybkie
    >(nie jeździłem nigdy innym automatem),

    Generalnie wychwalaja DSG wlasnie za to ze jest szybkie. Czyli wniosek
    ze inne sa wolne :-)

    Bo to w sumie sa jakby dwie osobne skrzynie reczne, kazda z wlasnym
    sprzeglem.
    Jedziesz na 3-ce powoli, to druga czesc ma juz wrzucona 2-ke na
    wypadek potrzeby.
    Wystarczy tylko "wcisnac" jedno sprzeglo i "puscic"
    Przyspieszasz powoli, to ciagle na 3-ce, a druga skrzynia kiedys tam
    wrzuci 4-ke i bedzie gotowa do szybkiej zmiany.

    >ale sądzę, że w czasie, który Ty potrzebujesz na wachlowanie,
    >to ja już muszę hamować. Być może skrzynia z jednym sprzęgłem
    >potrzebuje więcej czasu i jest wolniejsza.

    To teraz zagram demagogicznie, wedle VW golf variant 1.4tsi DSG ma
    czas 0-100 8.4s, a bez DSG ... 8.4s.

    Kierowca fabryczny jeszcze dorownuje automatowi :-)

    >Ja od dawna robiłem tylko slajdy, więc zanim nacisnę spust, to się
    >muszę
    >trochę zastanowić i dla mnie cały urok w tym chodzeniu wokół motywu,
    >poszukiwaniu kadru, ustawianiu itp

    No, chodzenia ci nie odbierze, ustawiac moglby i sam, gdyby to dobrze
    robil, niestety - czesto p*.
    A dobija "auto-lag" - Tobie moze nie przeszkadza, ale nie da sie tym
    zrobic zdjecia obiektu w ruchu, bo opoznienie jest duze i zmienne.
    Naciskasz, a on mysli, mysli, mysli, blyska - a kadr przeminal :-)

    J.